3p
A Százhalombatta-Pusztaszabolcs és a Rákos-Gödöllő-Hatvan közötti vonalak felújítása mellett a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-train rendszer kiépítése is elkezdődik.
Egy Alstom RegioCitadis tram-train egy KVG Bombardier villamos mellett a Kassel RegioTram vonalán Németországban. Fotó: Wikimedia Commons / Eastpath

Kétszázmilliárd fölött a két beruházás

Jelentős vasúti beruházások indulnak a jövő év elején, amikor kezdetét veheti a Százhalombatta-Pusztaszabolcs és a Rákos-Gödöllő-Hatvan közötti vonalak korszerűsítése, a mostani európai uniós ciklus két legjelentősebb vasúti projektje is - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő a keddi Magyar Hírlapban.

A két beruházás értéke meghaladja a kétszázmilliárd forintot. Mindkettőben közös, hogy minden megújul a vonalakon, így a pálya, a biztosítóberendezések, a vasúti felső vezeték, az útátjárók és az állomások is.

A Százhalombatta-Pusztaszabolcs közötti 25 kilométer hosszú vonalon 12 kilométernyi pálya épül külön nyomvonalon. Az állomások úgy épülnek át mindkét vonalon, hogy az utasok csak aluljárókon vagy lifteken közelíthetik meg a peronokat. A pusztaszabolcsi vonal tervezett költségvetése 97, a hatvanié 124 milliárd forint.

Megépül a tram-train, aminek az ára még a kormányon belül is kiütötte a biztosítékot

A lap azt írja: jelentős projektnek ígérkezik továbbá a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-train rendszer kiépítése, amelynek révén városi villamosok a vasúti pályán is közlekedhetnek a két település között. Ez a beruházás már idén megkezdődött, jövőre a nagyvasúti munkálatok következnek, és új szerelvényeket vásárol a MÁV.

A tram-train története egyébként nem sima ügy: a kormányon belül komoly feszültségeket okozott idén. Lázár János áprilisban a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, a MÁV-ot, és még a Délmagyart is felelőssé tette, amiért csak jóval a tervezett ár felett jönne össze a beruházás. Lázár szerint 100 százalékkal kerül többe a kivitelező Stadler ajánlata, a cég viszont ezt  lapunknak is megcáfolta. Lázár mindenesetre azt mondta: a józan gondolkozást írja felül az NFM által előterjesztett fejlesztési igény, ami 23 milliárdról hirtelen 48,5 milliárd forintosra ugrott. A Délmagyar augusztusban aztán arról számolt be: megépül a tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között, a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat 2020-ig határozta meg a munkát, több mint 50 milliárd forint értékben.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság A szomszédban kissé felgyorsult az infláció
Privátbankár.hu | 2025. december 2. 15:35
Ausztriában a fogyasztói árak éves növekedési üteme 4,1 százalékra gyorsult novemberben az októberben jegyzett 4,0 százalékról – derült ki az osztrák statisztikai hivatal (Bundesanstalt Statistik Österreich – STAT) előzetes adataiból.
Makro / Külgazdaság Elárulta Lázár János, hogy mikor adhatják át a Budapest-Belgrád vasútvonalat
Privátbankár.hu | 2025. december 2. 13:10
Lázár János a parlamenti meghallgatásán a Budapest-Belgrád vasútvonalról, közbeszerzésekről és vécéfelújításokról is beszélt.
Makro / Külgazdaság Egy mutató, amiben jobbak vagyunk az EU átlagánál
Privátbankár.hu | 2025. december 2. 12:30
Októberben stagnált a munkanélküliség az előző havihoz képest az euróövezetben és az Európai Unióban – közölte az Eurostat.
Makro / Külgazdaság Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt? A névadót kérdezzük a Klasszis Klub Live-ban
Privátbankár.hu | 2025. december 2. 11:45
Bokros Lajos, a Horn-kormány 1995-96 közötti pénzügyminisztere december 10-én, szerdán délután 15 óra 30 perckor lesz a vendége a Klasszis Média egyórás élő adásának. Amelyben szokás szerint nemcsak mi kérdezünk, hanem ezt olvasóink is megtehetik, akár előzetesen, akár a Klasszis Média YouTube-csatornáján, illetve az Mfor és a Privátbankár Facebook-oldalán közvetített adás során.
Makro / Külgazdaság Nőtt az infláció, lőttek a további kamatcsökkentésnek?
Privátbankár.hu | 2025. december 2. 11:30
Az euróövezeti infláció 2,2 százalék volt novemberben, ami enyhe emelkedést jelent az előző hónaphoz képest – derül ki az Eurostat első becsléséből.
Makro / Külgazdaság Megjött az EU válasza a mai Witkoff-Putyin találkozóról
Privátbankár.hu | 2025. december 2. 11:10
Az Európai Unió külpolitikai főképviselője szólalt meg.
Makro / Külgazdaság Ma tömegközlekedés, de holnap mehet az autó
Privátbankár.hu | 2025. december 2. 10:30
Mindkét üzemanyagtípus olcsóbb lesz szerdától.
Makro / Külgazdaság Bemondta az NGM: annál is több uniós pénz jöhet, mint amire korábban gondoltunk
Privátbankár.hu | 2025. december 2. 09:50
Magyarország teljeskörűen elkészítette és benyújtotta nemzeti beruházási tervét az európai biztonsági cselekvési eszköz, vagyis a SAFE keretében – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium.
Makro / Külgazdaság Több száz milliárd forintot kaphat a kormány még a választások előtt
Privátbankár.hu | 2025. december 2. 09:00
A közös európai uniós, haderőfejlesztési hitel keretében.
Makro / Külgazdaság Itt vannak a részletek, ezért nem tud érdemben nőni a gazdaság
Privátbankár.hu | 2025. december 2. 08:30
Magyarország bruttó hazai termékének volumene 2025 harmadik negyedévében a nyers adatok, illetve a szezonálisan és naptárhatással kiigazított és kiegyensúlyozott adatok szerint egyaránt 0,6 százalékkal felülmúlta az előző év azonos időszakit. Az előző negyedévhez képest – szintén a kiigazított adatok alapján – a gazdaság teljesítménye stagnált – közölte a Központi Statisztikai Hivatal második becslésében.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG