3p
A Százhalombatta-Pusztaszabolcs és a Rákos-Gödöllő-Hatvan közötti vonalak felújítása mellett a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-train rendszer kiépítése is elkezdődik.
Egy Alstom RegioCitadis tram-train egy KVG Bombardier villamos mellett a Kassel RegioTram vonalán Németországban. Fotó: Wikimedia Commons / Eastpath

Kétszázmilliárd fölött a két beruházás

Jelentős vasúti beruházások indulnak a jövő év elején, amikor kezdetét veheti a Százhalombatta-Pusztaszabolcs és a Rákos-Gödöllő-Hatvan közötti vonalak korszerűsítése, a mostani európai uniós ciklus két legjelentősebb vasúti projektje is - közölte a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő a keddi Magyar Hírlapban.

A két beruházás értéke meghaladja a kétszázmilliárd forintot. Mindkettőben közös, hogy minden megújul a vonalakon, így a pálya, a biztosítóberendezések, a vasúti felső vezeték, az útátjárók és az állomások is.

A Százhalombatta-Pusztaszabolcs közötti 25 kilométer hosszú vonalon 12 kilométernyi pálya épül külön nyomvonalon. Az állomások úgy épülnek át mindkét vonalon, hogy az utasok csak aluljárókon vagy lifteken közelíthetik meg a peronokat. A pusztaszabolcsi vonal tervezett költségvetése 97, a hatvanié 124 milliárd forint.

Megépül a tram-train, aminek az ára még a kormányon belül is kiütötte a biztosítékot

A lap azt írja: jelentős projektnek ígérkezik továbbá a Szeged és Hódmezővásárhely közötti tram-train rendszer kiépítése, amelynek révén városi villamosok a vasúti pályán is közlekedhetnek a két település között. Ez a beruházás már idén megkezdődött, jövőre a nagyvasúti munkálatok következnek, és új szerelvényeket vásárol a MÁV.

A tram-train története egyébként nem sima ügy: a kormányon belül komoly feszültségeket okozott idén. Lázár János áprilisban a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot, a MÁV-ot, és még a Délmagyart is felelőssé tette, amiért csak jóval a tervezett ár felett jönne össze a beruházás. Lázár szerint 100 százalékkal kerül többe a kivitelező Stadler ajánlata, a cég viszont ezt  lapunknak is megcáfolta. Lázár mindenesetre azt mondta: a józan gondolkozást írja felül az NFM által előterjesztett fejlesztési igény, ami 23 milliárdról hirtelen 48,5 milliárd forintosra ugrott. A Délmagyar augusztusban aztán arról számolt be: megépül a tram-train Hódmezővásárhely és Szeged között, a Magyar Közlönyben megjelent kormányhatározat 2020-ig határozta meg a munkát, több mint 50 milliárd forint értékben.

A rovat támogatója a 4iG

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Makro / Külgazdaság Visszaestek a Kínába irányuló külföldi működőtőke-befektetések
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 17:30
Kínában az év első 11 hónapjában 7,5 százalékkal esett a külföldi működőtőke-befektetés (FDI) értéke éves összevetésben, miután az első 10 hónapban 10,3 százalékos csökkenést regisztráltak.
Makro / Külgazdaság Így várták Oroszországban, és kisebb is lett
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 16:40
Az orosz jegybank pénteken az elemzői várakozásokkal összhangban 16,5 százalékról 16,0 százalékra csökkentette az irányadó jegybanki kamatot.
Makro / Külgazdaság Majdnem vétózott Brüsszelben Orbán Viktor – miért engedte át az Ukrajnának szánt hitelt mégis?
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 13:59
Felvetődött benne a gondolat, de nem akart mindenkivel szembekerülni. Brüsszelben értékelte az uniós csúcsot a magyar miniszterelnök.
Makro / Külgazdaság A japán jegybank 30 éves csúcsra emelte a kamatokat, további szigorítást jelzett
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 13:40
A Japán Jegybank (Bank of Japan, BOJ) pénteken 30 éve nem látott szintre emelte az irányadó kamatokat, újabb mérföldkőhöz érve a több évtizedes, rendkívül laza monetáris politika és a közel zéró hitelköltségek felszámolásában.
Makro / Külgazdaság Szombattól tele is kérhetjük?
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 12:41
Még olcsóbb lesz a tankolás – már akinek.
Makro / Külgazdaság Meglepő, ki kaszálta el az orosz vagyon elvételének tervét Brüsszelben
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 10:57
Nem a magyar és nem is a belga miniszterelnök verte be az utolsó szeget a jóvátételi hitel koporsójába.
Makro / Külgazdaság Jövőre még durvábban hódíthatnak a kínai autók
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 09:54
Teljesen átrendezik a piacot Európában és Magyarországon is. Célkeresztben a prémiumok?
Makro / Külgazdaság Gyorsuló növekedés, de gyorsuló infláció is jön? Ezeket az adatokat jósolják jövőre az OTP elemzői
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 09:09
Mire számíthatunk jövőre a magyar gazdaságban? Az OTP elemzői szerint főleg a választás előtti osztogatás fűtheti a növekedést.
Makro / Külgazdaság Ez is eljött: több magyar keres nettó 400 ezer forint felett, mint alatta
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 08:44
Közzétette októberi kereseti adatait a KSH: eszerint a fizetések középértéke már meghaladja a 400 ezer forintot, az átlag pedig a 480 ezret. A közszféra dolgozóinak keresete továbbra is nagyobb mértékben emelkedik, mint a versenyszférákban dolgozóké.
Makro / Külgazdaság Nagyítóval kell keresni a pozitívumokat a KSH legfrissebb adataiban
Privátbankár.hu | 2025. december 19. 08:35
A természetes fogyás például egy picit csökkent – szinte minden más adat elég lesújtó a KSH népességre vonatkozó friss számaiban.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG