A Daihatsu teheti a legnagyobbá a Toyotát
Külföldön a Daihatsu egyelőre lemarad a Suzuki, japán legnagyobb kisautógyára mögött. Főleg Indiában, a kisautók egyik leggyorsabban növekvő piacán küzd nehezen a Suzuki piaci fölényével. A Suzukinak a Maruti Udyog révén - amelyben 54,2 százalékos a részesedése - saját gyártóbázisa van Indiában. Az indiai autópiacnak több mint a fele a Marutié. A Suzukinál idén nyáron közölték, hogy új kisautógyárat építenek Japánban. A gyártás 2008 őszén indul az új üzemben, évi 240 ezres kapacitással. Emellett a Suzuki növeli termelőkapacitásait Magyarországon, Pakisztánban és indiai egységében, a Maruti Udyog Ltd.-ben is. A Suzuki 8 milliárd jenig (15,3 milliárd forint) terjedő összeget ruház be Magyarországon a termelés 76 százalékos bővítésére. 2008-ra évi 300 ezerre akarja növelni a termelést magyarországi üzemében 170 ezerről, erősítette meg július elején a Suzuki külföldi eladásokért felelős igazgatótanácsi tagja, Ono Hirotaka. Már januártól évi 220 ezer autót akarnak gyártani Magyarországon, ehhez ezerrel növelik az alkalmazottak számát.
Átalakuló autóipar
A Nissan sem akar zöldségben lemaradni
Vége a jó világnak: nem veszünk már annyi autót