A pereskedés az után indult, hogy az Orbán-kormány 2001 decemberében visszaállamosította a Ferihegyi repülőteret, vagyis az akkor létrehozott BA kezébe adta a légikikötő üzemeltetését és fejlesztését. A kanadaiak nem tudtak megegyezni a magyar állammal a kártérítésről, ezért 2003-ban a washingtoni választottbírósághoz fordultak, amely néhány héttel ezelőtt elmarasztalta az államot. Az elmúlt hét végéig kellett kifizetnie a 18 milliárd forintos kártérítést és az ezen felüli perköltségeket.
A bírósági döntéssel egyúttal a magyar államra szállt a kanadaiak egyharmados tulajdonrésze, de mivel a BA privatizációja során a tulajdon kétharmada a BA - pontosabban a brit tulajdonos, a BAA - tulajdonában volt, a perek folytatódhattak volna. A mostani döntéssel ezt a lehetetlen helyzetet orvosolták. A BA és az állam közti szerződés részletei - így elsősorban is az ár - egyelőre nem ismertek.
"Fantasztikus lehetőségeket" látnak Ferihegyben
Török cégé a Budapest Airport földi kiszolgálása
Zuhan az Airbus, szárnyal a Boeing
Forrás: Magyar Hírlap