Az állami rendszerbe visszalépő volt pénztártagok 2011. május 31-ig nyilatkozhattak arról, hogy milyen bankszámlaszámra vagy lakcímre kérik a kifizetést. Ezen nyilatkozat hiányában a magánnyugdíjpénztáraknak a visszalépő tagi kifizetések összegét a nyilvántartásaikban szereplő lakcímre kellett kiutalniuk. Több, egykori magánnyugdíjpénztár-tag esetében azonban a nyilvántartásban szereplő adatok hibásak voltak, így a hibás címre kiutalt összeg visszaérkezett a magánnyugdíjpénztárakhoz.
A Nemzetgazdasági Minisztérium felszólítja a magánnyugdíjpénztárakat, hogy a zökkenőmentes elszámolás érdekében a volt pénztártagok adatmódosítási kérelmének tegyenek eleget, valamint az át nem vett és a magánnyugdíjpénztárakhoz visszaérkezett összegek kifizetését a volt pénztártagok rendelkezése alapján határidőn belül ismételten tegyék meg.
A Magyar Posta korábban azt közölte: több esetben fordult elő, hogy a postahelyekre téves címzéssel érkeztek a magánnyugdíjpénztári reálhozamok kifizetési utalványai. Ilyen esetekben az utalványokat visszaküldik a feladó magánnyugdíjpénztárnak. A Posta ezért azt javasolta a pénztáraknak, hogy egyeztessenek az érintett ügyfelekkel, és amennyiben megvan a helyes cím, a visszaérkezett összegeket már oda küldjék ki.
A Stabilitás Pénztárszövetség és a PSZÁF is úgy foglalt állást: a magánnyugdíjpénztárak akkor járnak el megfelelően, ha a tagi kifizetés utalásával kapcsolatosan eleget tesznek a volt pénztártag módosítási kérelmének, az adatváltozást befogadják, és annak megfelelően ismételten gondoskodnak a tagi kifizetés teljesítéséről a végső jogszabályi határidőn belül.
Privátbankár