Az interneten nyitott áruházat a Praktiker
Elsőként a magyarországi barkácsáruház-láncok közül online termékvásárlási szolgáltatást indított a Praktiker - tájékoztatta a cég az MTI-t. A Praktikernél árusított több tízezer féle cikk közül jelenleg 17 ezer termék érhető el a cég website-járól, házhoz szállítást későbbre ígérnek.
A cég arra számít, hogy az online értékesítési csatornán történő kereskedéssel jelentősen befolyásolja majd a magyar barkácspiacon kialakult vásárlási szokásokat, és nagy hatással lesz az e-kereskedelem 26-27 milliárdosra becsült piacára is. A közlemény szerint a Praktiker nem alakul át "klasszikus" online áruházzá. Az interneten vásárlók otthonukból rendelhetnek termékeket, amit a hozzájuk legközelebb lévő Praktiker áruházban névre szólóan, időpontra félretesznek számukra. A házhoz szállítást csak hosszú távon ígéri a barkácslánc, amely több millió forintos IT-beruházáson van túl.
A Praktiker online vásárlási rendszere a cég honlapjáról érhető el, és teljes mértékben magyarországi fejlesztés. A közlemény szerint a német Praktiker konszern magyar leányvállalatának internetes tapasztalatai és teszteredményei döntően befolyásolni fogják, hogy a Magyarországon kívüli - köztük a németországi - barkácsáruházak miyen módon és mikor vezetik be online szolgáltatásaikat.
Az IT-fejlesztések következő állomása az lesz, amikor a hazai Praktiker áruházakban a cég website-jára mutató internetes terminálokat állítanak fel, illetve a pénztárzónákban a magyar kiskereskedelemben eddig még nem használt, érintőképernyős kasszákat fognak beszerelni. Ezeket már tesztelik nyolc Praktiker áruházban.
Tévézzen már az interneten is!
Dinamikusan nő az internet-bankolás
Kaszál a barkácsóriás