Az első próbarepülés 2014-ben, míg a kereskedelmi forgalomba szánt példányok leszállítása 2016-ban történhet meg. A társaság nem hozta nyilvánosságra az üzletek összértékét, piaci elemzők azonban úgy nyilatkoztak, egy hasonló szerződés végösszege az amerikai, illetve európai konkurenseknél elérné a 7 milliárd dollárt.
Sokkal nagyobb változat még nincsen
Az új típus sikere nagyban függ attól, hogy a nemzetközi közösség bizalmába fogadja-e a kínai repülőgépeket - vélik elemzők. A most aláírt szerződés azonban a legnagyobb előrelépés a C919 történetében azóta, hogy bemutatták a típus terveit. A GE közreműködése még az amerikai Szövetségi Repülésügyi Hatóságot (FAA) is meggyőzheti, hogy típusengedélyt adjon a COMAC gyártmányának. A legtöbb nemzetközi légitársaság azonban még így is vélhetően megvárja megrendeléseivel az első tapasztalatokat a repülőgép üzemszerű működéséről - mondta Bradley Perrett az Aviation Week szaklap ázsiai irodavezetője.
MTI