1p
A kínai állami repülőgépgyártó vállalat, a COMAC összesen 100 repülőgépre szóló megrendeléseket jelentett be kedden
A kínai állami repülőgépgyártó vállalat, a COMAC összesen 100 repülőgépre szóló megrendeléseket jelentett be kedden a zsuhaji repülőgép-kiállításon. A megrendelés tárgya az a 150-üléses, C919 névre keresztelt típus, amely a Boeing 737, illetve az Airbus 320-nak jelenthet konkurenciát

Kína újabb lépést tett afelé, hogy komoly piaci szereplővé váljon a repülőgépgyártó-piacon. Két évvel azután ugyanis, hogy a COMAC nyilvánosságra hozta első nagyobb, kereskedelmi társaságoknak szánt utasszállítójának terveit, négy kínai légitársaság, valamint a General Electric (GE) repülőgép lízingre szakosodott ága összesen 100 utasszállítót rendelt a C919 típusból. A repülőgép motorjait is a GE szállítja a francia Safrannal együttműködésben.

Az első próbarepülés 2014-ben, míg a kereskedelmi forgalomba szánt példányok leszállítása 2016-ban történhet meg. A társaság nem hozta nyilvánosságra az üzletek összértékét, piaci elemzők azonban úgy nyilatkoztak, egy hasonló szerződés végösszege az amerikai, illetve európai konkurenseknél elérné a 7 milliárd dollárt.


Sokkal nagyobb változat még nincsen

Az új típus sikere nagyban függ attól, hogy a nemzetközi közösség bizalmába fogadja-e a kínai repülőgépeket - vélik elemzők. A most aláírt szerződés azonban a legnagyobb előrelépés a C919 történetében azóta, hogy bemutatták a típus terveit. A GE közreműködése még az amerikai Szövetségi Repülésügyi Hatóságot (FAA) is meggyőzheti, hogy típusengedélyt adjon a COMAC gyártmányának. A legtöbb nemzetközi légitársaság azonban még így is vélhetően megvárja megrendeléseivel az első tapasztalatokat a repülőgép üzemszerű működéséről - mondta Bradley Perrett az Aviation Week szaklap ázsiai irodavezetője.

A C919 a keskeny testű repülőgépek piacán kíván helytállni, amelyen a Boeing becslései szerint az elkövetkezendő 20 évben több mint 21 ezer repülőt adhatnak el 1,7 ezer milliárd dollár értékben. Az amerikai vállalat szerint Kínában a repülőgépek száma ugyanebben az időtávban megháromszorozódhat, s ezzel az Egyesült Államok után a világ második legnagyobb felvevőpiacává válna. A Boeing úgy számol, összesen 480 milliárd dollárért 4.330 új repülőgépet adhatnak el Kínában a következő húsz évben. A Goldman Sachs számításai szerint a kínai utasszám 2022-re elérheti az 1 milliárd főt.

MTI

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG