Beszélni sem tudtak a HÉV kiszervezéséről a BKV-nál
Határozatképtelenség miatt meghiúsult a BKV Zrt. felügyelőbizottságának hétfői ülése, amelyen a vezérigazgató által szorgalmazott HÉV ágazati kiválásról tárgyaltak volna - tudta meg az MTI a testület tagjaitól. Balogh Pál (MSZP) és Vitézy Dávid Fidesz-delegált elmondták, hogy a 11 fős testületből csak négyen jelentek meg az ülésen. A munkavállalók képviselői egyöntetűen hiányoztak, és nem jelent meg az MDF delegáltja sem. A posztjáról több mint fél éve lemondott Dancs Gábor helyére pedig még nem jelölt senkit az SZDSZ.
Balogh Pál közölte, hogy a cégtulajdonos Fővárosi Önkormányzat döntése előtt szükség van a BKV vezető testületeinek az állásfoglalására is ez ügyben.
Az MTI információi szerint az igazgatóság már két hete zöld utat biztosított a Kocsis István vezérigazgató által szorgalmazott lépésnek. A BKV-tulajdonos Fővárosi Önkormányzat döntésre jogosult testületei, a Fővárosi Közgyűlés és annak szakbizottsága elé sem került még azonban ez ügyben semmilyen javaslat. Kocsis István vezérigazgató két hete a Főpolgármesteri Kabinet ülését követően az MTI-nek azt nyilatkozta, hogy a tulajdonos képviselői a városvezetés felhatalmazásával készítik elő a HÉV-ágazat kiszervezését. Az ennek kapcsán elfogadott ütemterv szerint létrehoznának egy elővárosi közlekedési társaságot, amelyben az állam közvetlenül vagy a MÁV-on keresztül tulajdont szerezne. Az állammal folytatott megbeszélésen a múlt év végén felmerült egy 30 milliárd forintos összeg a HÉV-részvényekért, döntés azonban ez ügyben nem született.
A Hírszerző internetes portál információi szerint a BKV vezetése informálisan már egy nemzetközi magánbefektetővel, a Veolia Transport Hungary-val is tárgyal a HÉV kiszervezéséről, nemcsak a MÁV-val és a kormánnyal. A Veolia a HÉV több mint ezer dolgozóját nem kívánja átvenni jogudtódlással, és a kiszervezés kapcsán többmilliárd forintos végkielégítést kellene kifizetnie a BKV-nak.
Viztézy Dávid közölte, hogy nem ért egyet a HÉV kiszervezésével. Az előterjesztés szerinte zavaros, nem tisztázza például a menetrendek és a tarifák sorsát sem. Aggályos számára a magánbefektető bevonása is, erről csak azután lehetne szó, ha lenne egy, a szolgáltatást megrendelő erős hatóság, amely kordában tartja azt. Az nem elfogadható, ha egy magánbefektető szabja meg a menetrendet és a tarifákat - tette hozzá.
Belga buszok: még nem döntött a BKV
Sztrájkot hirdettek a BKV-nál
Az összes MÁV mozdonyon lesz GPS nyárra
MTI