A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) javaslatára a Fővárosi Közgyűlés szakbizottsága szerdai ülésén arról határozott, hogy nemcsak a főváros tulajdonában álló 69 aluljáróban, hanem a BKV-megállókban is betiltják a dohányzást.
Ehhez jogszabályt kell módosítani, a bizottság az ülésen arra kérte a főpolgármestert, hogy kezdje mennek ennek a kidolgozását - közölte Vitézy Dávid, az egyesület szóvivője az MTI-vel.
A VEKE szerint ezzel a módosítással megakadályozható, hogy a BKV-megállókban várakozó utasok a dohányzók füstjét szívva passzív dohányzásnak legyenek kitéve - mondta Vitézy Dávid, hozzátéve: esős időben egy megállóba többen is beszorulhatnak, a nemdohányzóknak így "nincs hova menekülniük" a dohányfüst elől.
Az aluljárókban való dohányzás megtiltásáról csütörtöki ülésén dönt majd a közgyűlés. Ha elfogadják, akkor a forgalmasabb aluljárókban - így a Blaha Lujza téren, a Flórián téren, a Nyugati téren és az Örs vezér terén is - tilos lesz rágyújtani. Az ellenőrzést elősegítendő a közgyűlés várhatóan csütörtökön arról is dönt, hogy 372 kamerával szerelik fel az aluljárókat. A szabálysértők 30 ezer forintos bírságra számíthatnak.
Budán is lesz 1-es villamos
A Fővárosi Közgyűlés csütörtöki ülésén nagy többséggel úgy döntött, hogy meghosszabbítják az 1-es villamos vonalát a XI. kerületi Fehérvári útig, ám új szerelvényeket most nem vesznek.
A közgyűlés március 11-i ülésén már tárgyalta az 1-es és 3-as villamosok fejlesztéséről szóló előterjesztést. Akkor Tiba Zsolt főjegyző, a projekt előterjesztője azt mondta, a műszaki tartalom nem kellően véglegesített, és a tervek pénzügyi szempontból is hiányosak. A közgyűlés végül márciusban úgy döntött, haladékot kér a támogatási szerződés aláírásához annak érdekében, hogy megoldást találjon a beruházás előkészítése során feltárt kockázatokra.
Ezt követően a főváros a BKV, valamint civilek bevonásával átdolgozta a projekt műszaki tartalmát. Ez került most a közgyűlés elé és ezt támogatták a képviselők 49 igen szavazattal és 13 tartózkodással.
Nem ad több pénzt, és nem is engedélyezi a Margit híd rekonstrukciójának időbeni csúszását a főváros. Részletek >>> |
A közgyűlés egyetértett azzal, hogy a projekt gazdája a BKV legyen. Kötelezettséget vállalt arra, hogy legfeljebb 10 milliárd forint összegben biztosítja a közlekedési társaság részére a projekt megvalósításához szükséges forrást. A beruházást nettó 39 milliárd forintból valósítanák meg, európai uniós forrás igénybevételével.
A Fővárosi Közgyűlés mai ülésén úgy döntött, hogy szeptember közepéig meghosszabbítja a Nagy értékű beruházások előkészítésének és megvalósításának vizsgálatára (NÉBEV) létrehozott ideiglenes bizottság mandátumát.
A közgyűlés tavaly június 25-án határozott a paritásos vizsgálóbizottság felállításáról; a testület úgy döntött, a Margit híd felújítását, a 4-es metró építését és a Kossuth téri mélygarázs-beruházást vizsgálja. (A testület a valóságban már nem paritásos, mert abban a volt kormányoldalon az SZDSZ mellett ülnek az MSZP képviselői, miközben a szocialisták már hónapokkal korábban kiléptek a fővárosi koalícióból.)
A bizottság a megkapott dokumentumok elemzésére külső szakértők bevonását tartja indokoltnak, erre azonban csak közbeszerzési eljárás útján köthetett szerződést. A közbeszerzési eljárás azonban elhúzódott és a szerződéskötésre csak május 31-én kerülhetett sor.
Ezek alapján kérte Bagdy Gábor (KDNP), a bizottság elnöke, hogy 2010. szeptember 15-ig hosszabbítsák meg mandátumukat. A javaslatot a közgyűlés 37 igen szavazattal, a szocialista képviselők tartózkodása mellett fogadta el.
MTI