A tavalyi éllovas Audi összességében még javított is egy pontot reputációs indexén, ám a 2010-es rangsorban ötödik Richter bő négypontos erősödéssel az élre tudott állni. Az előző évben nyolcadik helyezett MOL három pontot javítva ért be a harmadik helyre. Szintén nagyot javított a Pick Szeged Zrt. – a húsipari vállalat a tavalyi 17. helyezésről indulva a hetedik helyig jutott idén.
Megállapítható, hogy a válság által meghatározott környezetben alig romlott a Magyarországon működő nagyvállalatok megítélése. A negyven vizsgált cégre számított átlag 29,3 pontról mindössze 28,7 pontra csökkent. Úgy tűnik, a vállalatok is felismerték a reputáció jelentőségét, értékét, és különösen odafigyelnek annak megőrzésére, építésére. „Érdekes, hogy a pénzügyi krízis ellenére a bankszektor nagyot tudott javítani hitelességi mutatóján” - emelte ki Iglódi Csaba, a B&P Braun & Partners Reputation üzletágának vezetője. „Ez elsősorban a jól tervezett, fókuszált kommunikációnak köszönhető” – tette hozzá.
A kutatás alapját képező öt dimenzió (hitelesség, leadership, vállalati polgárság, elismertség és érzelmi közelség) közül idén is a hitelesség bizonyult a legfontosabbnak egy vállalat megítélésénél. Sőt, 28 százalékkal magasan ez a leginkább meghatározó tényező, míg az érzelmi közelség dimenziója a tavalyinál is csekélyebb jelentőséggel bír a kutatásban részt vevők szerint. Mindez azt jelenti, hogy a gazdasági válság hatására az emberek még inkább szilárd, hiteles fellépést várnak el egy vállalattól, és a legkevésbé (10 százalék mértékéig) fontos számukra az, hogy érzelmileg tudjanak azonosulni a céggel - olvasható a közleményben.
„A vállalatok mára már a fogyasztók mindennapjainak részeseivé váltak, közéleti szereplők és véleményformálók is egyben. Ennek fényében egyre nagyobb szükségük van arra, hogy tudatosan foglalkozzanak saját reputációjukkal, és stratégiai tényezőként figyelembe vegyék azt kommunikációjuk megtervezésekor”, mondta el Iglódi Csaba.
Privátbankár