Egyre többet takarítunk?
A piackutatók szerint új termékek, jelentős kommunikáció és a meglévő termékek fejlődése jellemzi a tisztítószerek piacát. Mivel a vásárlók döntését nem feltétlenül az ár, sokkal inkább az esztétika, az illat és a funkció határozza meg, a tisztítószerek eladási adatait egyértelmű növekedés jellemzi.
Az egyes bolttípusok különböző fontossággal bírnak a kategória forgalmában. A hipermarketek átlagosan az összes vegyi áru értékében mért 38 százalékot adják el.
A 400 négyzetméternél kisebb boltokra az egyes szegmensek eladásainak 5-35 százalék közti része jut. Bár tisztítókendőt a magyar lakosság nem szívesen, csupán az összes vásárolt mennyiség 5 százalékában veszi hagyományos üzletben, ablaktisztítót és súrolószereket szívesen szerzik be szupermarketekben és diszkontokban, ami már a termékcsoport összes eladási értékének 31 százalékát jelenti.
A vegyi áru szaküzletek és drogériák szerepe a speciális igényeket kielégítő tisztítószerek eladásában emelkedik ki - állapítja meg az ACNielsen piackutató vállalat 2005 szeptember-2006 augusztus és az egy évvel korábbi azonos periódusának összehasonlításával.
Virsli, sajt, mosópor: a legsikeresebb termékek