A forgalom világszerte kétszámjegyű százalékos ütemben növekedett, kivéve Észak-Amerikát, ahol 10 százalék alatt maradt a növekedés. Ezen belül az Adidas márka bevétele 15 százalékkal 5,248 milliárd euróra nőtt, a Reebok forgalma 7 százalékkal 1,828 milliárd euróra csökkent.
A német Puma sportfelszereléseket gyártó vállalat, amely a labdarúgó világbajnokság győztes, olasz csapatát szponzorálta, első ízben arathatott győzelmet az Adidas felett, amely a vesztes francia csapat szponzora volt. A Puma volt kezdetben a mostani világbajnokság fő szállítója, és Olaszország mellett még 12 afrikai és ázsiai labdarúgó válogatottat szponzorált, ezek azonban már a korai szakaszban kihullottak a vetélkedőből.A vállalat júliusban közölte, hogy a focival kapcsolatos termékeinek eladásai 2006 első felében 40 százalékkal bővülhettek a múlt év első feléhez képest a VB jóvoltából. Bizakodott az Adidas is, amely ugyan két olyan vezető csapatot, a németet és a franciát támogatta, amelyek az olaszokkal szemben maradtak alul, de a cég reménykedik, hogy több mint 3 millió trikót fog értékesíteni az idén. Az Adidas látta el egyébként labdákkal a játékokat, a bírókat pedig felszereléssel az idei VB-n.
A Nike hozzájuk képest peches cégnek számít, mivel fő partnere, Brazília már a negyeddöntőben vesztett a franciákkal szemben, a szintén általa szponzorált Portugália pedig a harmadik helyért vívott meccsen maradt alul a németekkel szemben.
Szakértők szerint egy-egy nevesebb válogatott támogatása kétszámjegyű eurómilliókba kerülhet a sportszergyártóknak, míg a kisebb csapatok támogatása ingyenes. Ami a jövőt, a 2010-ben a Dél-Afrikai Köztársaságban rendezendő VB-t illeti, a Puma jól pozícionálta magát, hiszen 10 afrikai válogatottal is szerződéses viszonyban áll. A vendéglátó országot viszont az Adidas szponzorálja.
A futballfelszerelés-piacon évtizedekig az Adidas uralkodott, mindazóta, hogy stoplis cipőkkel látta el az 1954-es világbajnokságon a Magyarország ellen győztes német csapatot. Számos szakértő szerint ezek a cipők segítették a német válogatottat a berni stadion felázott gyepén.
Az Adidas sokáig egyeduralkodó maradt: a cég ingyen vagy csekély díjazásért látta el a legtöbb nemzeti válogatottat szerte a világon, tekintet nélkül a politikai határokra. A csapatszponzorálás az 1970-es években vált sokmillió dolláros üzletté, amikor a Nike és mások is beszálltak a versenybe. Egyik cég sem árul el számokat, de szakmai elemzők szerint olyan élenjáró csapatok, mint a brazil vagy a német, több tízmillió dollárt kaphatnak évente a sportszergyártóktól.
Egymilliárdos adót hoz Londonnak az olimpia?
Ha belehalok, ezt a meccset akkor is megnézem!
Materazzi: Amit valójában mondtam Zidane-nak
50 ezer munkahelyet hozott a foci-VB
Háttércsata a VB-n: a Puma legyőzte az Adidast