Hárman harcolnak tovább a Malévért
Az AirBridge Zrt. üdvözli az ÁPV Zrt. döntését, amelynek értelmében a két fél megkezdheti a tárgyalásokat a Malév megvásárlásáról, az AirBridge szándéka az, hogy biztosítsa a Malév pénzügyi stabilitását, fenntartható és eredményes működtetését, megtartva nemzeti légitársasági státuszát - áll az Airbridge közleményében.
Az AirBridge olyan szakmai befektető, amely az orosz AiRUnion Légiszövetség támogatásával nemcsak szakértelmet, hanem jelentős, új piacot is hozhat a nemzeti légitársaság számára - hangsúlyozzák. Oroszországban az AiRUnion máris 440 millió dollárt meghaladó nagyságrendű fejlesztésekbe fogott, amelyekből - a tárgyalások sikere esetén - a Malév hosszú távon profitálhat - fűzik hozzá.
Még az idén elindul az első orosz diszkont légitársaság, a Sky Express, melynek úgyszintén egyik alapítója és tulajdonosa Borisz Abramovics.
A Sky Express tervei szerint 2008-ban évi 3,5 millió utast, öt év múlva 7 millió utast szállít járatain. Amennyiben az AirBridge vásárolja meg a Malévot, a Sky Express flotta karbantartása is átkerülhet a Malév műszaki bázisára - áll a közleményben.
Az AiRUnion légiszövetség öt légitársaságot foglal magába: a KrasAir Airlinest, a Domodedovo Airlinest, a Samara Airlinest, az Omskavia Airlinest és a Sibaviatrans Airlinest. A szövetség négy regionális központtal rendelkezik, ezek: Moszkva (Domodedovo), Szamara, Krasznojarszk és Omszk. Az AiRUnion flottája több mint száz repülőgépből áll. A légiszövetség idei utasszáma elérheti a 4,5 millió főt.
Az ÁPV Zrt igazgatósága csütörtöki ülésén döntött arról, hogy a tárgyalási szakaszba az Airbridge Zrt-t, a LAL Investiciju Valdymas-t, valamint Ofer Hava magánszemély által jegyzett befektetői kört - hívják meg. Nem kap meghívást a negyedik pályázó, a Sky Alliance Zrt., amelynek mintegy 200 magyar pilóta a részvényese, közel kétharmaduk a Malév pilótája.
A litvánoknak 31 millárdot érne meg a Malév
Abramovicsnak a Malévra fáj a foga