Kovács Lászlót nem lepte meg az unió döntése
Kovács László az ítéletet kommentálva az MTI-nek elmondta: a bíróság azért marasztalta el a gépkocsik regisztrációs adóját szabályozó 2003-as törvényt és Magyarország EU-csatlakozás óta ezen alapuló gyakorlatát, mert az a más EU-tagállamokban forgalomba hozott és használtan Magyarországra kerülő gépkocsiknál az adó megállapításánál nem vette figyelembe az értékcsökkenést. A más tagállamokból behozott, használt gépkocsikra kivetett regisztrációs adó így jóval nagyobb volt, mint az ugyanolyan korú és típusú, de Magyarországon forgalomba hozott és regisztrált gépkocsik maradványértékében az adó aránya. További probléma volt, hogy az autót külföldről hozó magánimportőröket 25 százalékos különadóval is sújtotta a törvény, és nem biztosított jogorvoslati lehetőséget a vásárlók szerint túlzott adómértékkel szemben.
A bírósági döntés, összhangban az uniós jogrend alapját képező szerződéssel, kimondta, hogy nem lehet különbséget tenni használt személygépkocsik értékmegállapításánál a Magyarországon, illetve a külföldön forgalomba hozott autók között - fejtette ki Kovács László. Magyarországnak így vissza kell térítenie a túlfizetést az EU-tagság kezdetétől, 2004. május elsejétől számítva. A számítások szerint ez 8-10 milliárd forintot is kitehet.
Regisztrációs adó ügyben is a zsebébe nyúlhat az állam