1p
Az internetes ingatlan portálok napjainkban több százezer ingatlan hirdetést gyűjtenek össze és tesznek elérhetővé ingatlankeresők számára a világhálón. Az offline hirdetési csatornák, főleg az újsághirdetések nem túl rugalmasak keresés és szolgáltatások terén, de mégis van létjogosultságuk
Az internet térnyerése az élet minden területén jelentős, a moziműsort, az árfolyamokat, a busz vagy vonat menetrendeket, recepteket könnyen és gyorsan megtalálhatjuk a világhálón. Gyakran bele sem gondolunk, hogy mi történik a mozi plakátokkal, a szakácskönyvekkel, a vaskos menetrendekkel, vagy bogarássza-e valaki a gazdasági napilapok apró betűs árfolyam közléseit. Mi a helyzet az ingatlanhirdetési piacon?

Az ingatlan.net és a Biggeorge’s Holding reprezentatív felmérésében az ingatlan tranzakciókban használt online és offline csatornák népszerűségét kutatta. A kutatás eredményei szerint a válaszadók 82,5% használja az újsághirdetéseket ingatlan tranzakciói során információszerzésre, míg az internet részesedése 75,5%. Érdekesség, hogy a válaszadók nagy százaléka az ismerősöktől szerzett információt is megjelölte információs csatornaként.



A tényleges tranzakciót lebonyolító válaszadók körében eladói pozícióban az újsághirdetések és az internet használatának aránya egyaránt 82%, a tényleges vásárlók körében az internet a kedveltebb információs csatorna, 87%-os részesedéssel, szemben az újsághirdetések 80%-ával. A vásárlást tervezők körében is az internet a népszerűbb, a tervezett eladások esetében az újsághirdetés minimális előnye tapasztalható.



Az összes lakáshitel összehasonlítása a Privátbankáron!
Mivel a válaszadók több csatornát is megjelölhettek ezért az egyes csatornákon belüli válaszokat is megvizsgáltuk. A felmérés tapasztalata szerint az internetet a válaszadók 95%-a használja mind vevői, mind eladói pozícióban, újsághirdetések esetében ez az arány 89%. Ez azt jelentheti, hogy az interneten nagyobb eséllyel találnak egymásra a vásárlók és az eladók. A csupán eladói, illetve vevő pozícióban lévő válaszadók aránya is az internet esetében áll közelebb az egyensúlyhoz.

„Az internetes ingatlanhirdetések fokozódó térnyerése egyértelmű. A vevők közötti magasabb népszerűség hátterében nagy valószínűséggel az ingatlan portálok gyors, és részletes keresési szolgáltatásai állnak, melyekkel az offline forma nem tudja felvenni a versenyt. – állapítja meg Déry Attila, az ingatlan.net elemzője. – Ezt az eladók is figyelembe veszik, előző éves adatainkhoz viszonyítva jelentősen megközelítette egymást a vevők és eladók aránya az interneten. Így már csak idő kérdése, hogy az online forma mikor előzi meg népszerűségben az offline csatornákat.” Az újsághirdetésen kívül más offline csatornák, mint az utcai cédulák, hirdető táblák jóval kisebb népszerűséget élveznek, illetve főleg a vevők által preferáltak. Érdekesség, hogy az újságok közül a megyei lapokat nagyobb arányban veszik igénybe a válaszadók, mint az országos napilapokat.



Online és offline
a vevők szemszögéből



Az első és egyben legfontosabb szempont a keresés. Ezen a területen az internetes portálok előnye egyértelmű az újsághirdetésekkel szemben. Az interneten a teljes adatbázist pár kattintással szűrhetjük az igényeinknek megfelelő paraméterekre. Ezek az ártól kezdve a méreten és a szobaszámon át egészen az ingatlantípusokig terjedhetnek, olyan speciális szempontokat is magába foglalva, mint például lift, garázs, kert, panoráma. Az újsághirdetések hirdetési bázisa ezzel szemben nem szűrhető semmilyen paraméterre.

A magasabb minőséget képviselő újságok általában területre és nagyon tág ársávokra tagolják a megjelenő hirdetéseket. Ezért a keresés során a teljes adatbázist végig kell böngésznünk. Ez valójában korántsem annyira haszontalan, mivel a sok hirdetés elolvasásával piacismeretre tehetünk szert, pontosíthatjuk, reálisabbá tehetjük igényünket.

A piacismeret az interneten is hozzáférhető, a vezető ingatlan portálok kínálati ár statisztikákat bocsátanak a vevők rendelkezésére, ahol területenként nézhetjük meg, hogy az általunk elképzelt négyzetméterár mennyire felel meg a valóságnak. Az online forma további nagy előnye – melyet az újsághirdetések nem tudnak nyújtani – a hirdetésfigyelés. A funkció lényege, hogy a keresési paramétereket elmentve a portál értesítést küld, ha egy minket érdeklő ingatlan került be újonnan a rendszerbe. Az újság hirdetésekben napról-napra végig kell böngésznünk a teljes hirdetési bázist. Gyakorlott szem hamar felismeri az ismerős hirdetéseket, de az internetes hirdetésfigyelő funkció még így is rengeteg időt takaríthat meg.



A következő szempontot a sok információt hordozó képek jelentik. Az újsághirdetésekben a kézenfekvő terjedelmi korlát miatt általában csak egy kép bemutatására van lehetőség. Ráadásul napilapok esetében ez javarészt fekete-fehér, rossz minőségű képet jelent. Ezzel szemben az online forma szinte korlátlan számú színes kép feltöltését biztosítja. Így az eladónak nem kell szembesülnie az örök; alaprajz vagy fotó problémával, mindkettőt bemutathatja.



A harmadik szempont a szöveges leírás. A terjedelmi korlátok miatt ebben is az on-line forma az előnyösebb. A szöveges leírásnak az újsághirdetésekben nagyon lényegre törőnek kell lennie, ezért bizonyos információk kimaradhatnak belőle. Ez főleg akkor jelent problémát, ha a vevő pont a lemaradó szempont alapján keresi új ingatlanát, illetve ha nagyon sok hasonló ingatlan van a piacon – például panellakás esetében – és a vevőnek éppen arra a többlet információra lenne szüksége, hogy az egyébként közömbös lakások közül válasszon. Az online forma lehetőséget biztosít az összes fontos információ megadására, gyakran pontokba szedve is. Természetesen az alapszabály az interneten is érvényes: túl hosszú leírás nem informatív, inkább elriasztja a vevőt.



A negyedik szempont az elérhetőség. Ebben az offline forma előnyösebb, az újságot nagyon sok helyen megvásárolhatjuk, illetve bárhova magunkkal vihetjük, akár a lakásnéző körutunkra is. Az internetről is kinyomtatható a kiválasztott ingatlanok adatlapja, de ha már nem vagyunk a weben, nem tudjuk elérni az újabb adatlapokat.



Láthatjuk, hogy az on-line forma jellemzői gyorsabbá és kényelmesebbé teszik az ingatlanvásárlást, de a fent idézett kutatásból is kiderül, hogy mindkét csatornának van létjogosultsága.

Nyakunkon az ingatlanadó - ki, mikor, mennyit fizet majd?
Lakás adok-kapok: friss KSH-adatok
A XI. kerület fejlődik majd a legdinamikusabban?
Vége lesz a földhivatali tortúrának?
Egyre több a hiteles lakás
A kevesebb több a lakásoknál is?
Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG