A formálódó tervek szerint a Malév karbantartó és földi kiszolgáló leányvállalatait a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt.-hez csoportosítanák át, ezek ugyanis jól funkcionáló vállalatrészek. A Malév márkanév és egy repülő ma is az MNV egy erre a célra létrehozott leányvállalatának a tulajdona, azt korábban nem is privatizálták, tehát cégjogilag is lenne megfelelő helye az említett két társaságnak. Ezek után a Malév maradékát felszámolnák, ami egyben konszolidációt is jelentene, hiszen a légitársaság hitelei mögött állami garanciavállalás áll, amit egy ilyen eljárásban lehívhatnának a bankok.
Ezek után indulhatna el egy új Malév, tiszta lappal, az ágazatban terjedő hírek szerint a jelenleginél jóval kisebb hálózattal. Az új cégnek nem kellene vesződnie a múltban kötött, sokszor előnytelen, ám gyakorlatilag felmondhatatlan partneri szerződésekkel, a márkanevet pedig ugyanúgy bérelhetné az Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. leányvállalatától, miként azt a jelenlegi Malév is teszi. Az eljárás nagyon hasonló ahhoz, ahogyan 2001-ben a svájci Swissairből – a követelések leírása után – Swiss lett - emlékeztet a lap.
A Figyelő belsős forrásai szerint a nemzeti légitársaságnál a munkavállalók körében óriási a bizonytalanság, hetek óta mindenki kivár, és arra számít, hogy az új kormány alapvető változásokat indít el.
Kompenzációt kaphat Ferihegy?
A magyar reptér utasforgalmának mintegy 45 százalékát a Malév adja. Megoszlanak a szakmai vélemények arról, hogy ha ez lecsökkenne a hálózatszűkítés miatt, és a piaci résre mások rámozdulhatnának, akkor mekkora forgalom és mennyi ideig maradna ki, de az biztos, hogy legalább átmenetileg borítaná a repülőtér üzleti tervét is. Nem biztos azonban, hogy a Budapest Airport német befektetői ellenkeznek majd amiatt, hogy legnagyobb megrendelő hálózata elolvad. A Figyelő szakmai forrásokra hivatkozva ugyanis arról ír, hogy a reptér privatizációjakor az is bekerült a szerződésbe, hogy az állami döntések miatti forgalomkiesést valamilyen módon kompenzálják a számára. Borulhat viszont a Malév nemrég elfogadott három éves üzleti terve, amely 2012-re vár üzemi szintű nyereséget. Martin Gauss, a társaság első embere pedig már korában is jelezte, hogy ha az új kormány nem áll az üzleti terv mögé, akkor lemond posztjáról.
Privátbankár - Zsiborás Gergő
Demján Sándor arról tárgyal, hogy – külföldi befektető-partnerekkel együtt – részt vállaljon egy „új Malév” beindításában. A tervek szerint az eddigi is az MNV-hez tartozó, nem privatizált részeket leszámítva a nemzeti légitársaságot teljesen felszámolnák, hogy elölről kezdjék aztán az újraszervezését. A bankgarancia erre amúgy lehetőséget ad, de a cég tartozásait az állam rendezné így is
Ismét 332 közelében a dollár.

