Huba Eörs kiemelte: az általános hazai pénzügyi kultúra állapotát jól jelzi, hogy a 18 éven felüliek több mint egynegyedének egyáltalán nincs semmilyen banki kapcsolata, ami magas aránynak számít, hiszen a kétszintű bankrendszer több mint 20 éve kialakult. Emellett a bankokkal kapcsolatban állók 77 százaléka csak egyetlen bank ügyfele.
A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete ügyfélszolgálatának és panaszkezelésének megerősítéséről döntött azt követően, hogy észlelte, megnövekedett a pénzügyi intézményekkel kapcsolatos panaszok száma. Részletek>> |
Szlovéniában elsőként a Nova Ljubljanska Banka, az ország vezető pénzintézete kért likviditásnövelő állami garanciát. A nemzetközi pénzügyi válság hatását az euróövezethez tartozó dél-európai állam is megérzi, ezért a kormány még tavaly ősszel összeállított a bankok részére egy összesen 12 milliárd eurós garanciacsomagot. |
Ismertette: a lojalitást, az intézményhez való hűséget tekintve a bankok valamivel rosszabbul állnak, mint a biztosítók - utóbbiak leginkább az életbiztosítással rendelkezők hűségére számíthatnak. A banki ügyfelek 17 százaléka már váltott, 9 százaléka pedig fontolóra vette, hogy lecseréli előző pénzintézetét. Ugyanez az arány életbiztosítás esetén 6, illetve 1 százalék.
Elmondta: a szolgáltatóváltás leggyakoribb oka az ügyfelek által túl magasnak tartott díjak, a bankoknál 47 százalékuk, biztosítóknál 60 százalékuk esetében ez volt az indok. Az is észrevehető, hogy a több banki termékkel rendelkező ügyfelek lojalitása jelentősen csökken, ha nem egy, hanem több pénzintézettől vesznek igénybe szolgáltatást - említette meg.
Felkészültek a banki panaszosok rohamára
Muszáj volt hozzányúlni a támogatott hitelekhez
Megvéd-e a casco, ha felgyújtják a kocsinkat?
A felmondással azonnal ugrik a kártya is
Két vasat tart a tűzben az átlagmagyar
MTI