Megdöbbentő népszerűségre tettek szert az energiaitalok
A legnagyobb forgalomnövekedést a piackutatók az energiaitaloknál mérték, ezek forgalma egy év alatt 76 százalékkal emelkedett. A 10 leginkább fogyasztott tradicionális élelmiszer közül a listát a húskészítmények vezetik, ezek átlagos forgalomnövekedése 8 százalékos volt a 2005 október-2006 szeptembere közötti időszakban. A sajtoknál a forgalomemelkedés 10 százalékos volt, míg a gyümölcslevek eladása 9 százalékkal, az ásványvizeké 8 százalékkal, a gyümölcsjoghurtoké 5 százalékkal, a hűtött szeletes édességeké pedig 6 százalékkal emelkedett.
A kiskereskedelmi-élelmiszerforgalomból leginkább a szupermarketek és a magyar tulajdonban lévő áruházláncok részesedtek.
Szalóky Tóth Judit tájékoztatott arról is, hogy a magyar vásárlók rendkívül árérzékenyek, amit az is mutat, hogy az áruk árával 17 százalékuk pontosan tisztában van, míg 39 százalékuk el tudja helyezni azokat egy ársávban és az áremelkedést vagy árcsökkenést észleli.
Kávé- és teafogyasztó nemzet vagyunk