"Számlainformációkért és banki műveletek végzéséhez kérjük, kattintson a kiválasztott számlára!” Az üzenet azoknak az ügyfeleknek szól, akik a Raiffeisen Bank DirektNet szolgáltatásába megfelelő azonosítás után beléptek.
Bár M. M. nevű kollégánk nincsen, és a bank internetes szolgáltatását sem használtuk, a lakáshitel-termékek kondícióinak böngészése közben mégis - látszólag - az ügyfél internet banking rendszerébe kerültünk. Természetesen nem állt szándékunkban visszaélni a hirtelen jött lehetőséggel, ám arról megbizonyosodtunk: átutalni semmiképp sem engedne a rendszer.
A főoldalról bármilyen linkre kattintva hibaüzenetet kaptunk. A hibaüzenet végén szereplő, főoldalra vezető link viszont minden alkalommal visszavitt minket az alapadatokhoz. Itt az ügyfél nevén kívül a bankszámla száma és az elérhető egyenleg szerepelt, valamint azt is megtudtuk, hogy az állítólagos M.M. november 16. és december 18. között 5 alkalommal forint átutalást indított folyószámlájáról.
A probléma észlelése után azonnal a Raiffeisenhez fordultunk, a sajtóosztály bekérte az általunk készített screenshotot, és továbbította a szakértőknek. A banknál a késő délutáni órákra megvizsgálták az észrevételt, és kiderült: bár valóban úgy tűnhetett, hogy jogosulatlanul épp egy ügyfél adatait böngésszük, valójában csak egy "odatévedt" tesztjellegű oldalba botlottunk.
Továbbra sem sikerült tehát fogást találni a hazai internet-bankokon: ennek is köszönhető, hogy - ahogy korábban is beszámoltunk róla - a szolgáltatás elterjedtsége hazánkban is dinamikusan nő. Részletek...
Orvhalász akció bankok ellen: oroszok a háttérben?
Adatlopás: a hiba az Ön készülékében van
Óriási átverés! Hamis Raiffeisen levél kering