Miért nem kell senkinek amerikai autó?
Az amerikaiak még mindig nem nagyon szeretik az amerikai kocsikat, jóllehet a hazai gyártók már sokat tettek azért, hogy modelljeik felzárkózzanak az európai és ázsiai autók színvonalához - írta a The Washington Post. Az Egyesült Államokban az autókereskedők tíz évvel ezelőtti beidegződésekkel kénytelen harcolni: nagyon sok vásárló szemében a japán autók sokkal megbízhatóbbak a detroiti márkáknál.
A Maryland állambeli Montgomery megyében a Lake Forest autókereskedő hálózat a 1990-es évek elején még havonta száz Chryslert adott el. Idén novemberben ezzel szemben 244 Toyotát, 56 Hyundait és csak 53 Chryslert értékesítettek. A tendencia országosnak tekinthető. Különösen a keleti és a nyugati partvidéken kerültek háttérbe az amerikai modellek, amelyekkel szemben néhány évtizede az ázsiai autók még "labdába se nagyon rúgtak".
Az amerikai autógyártó cégek a piacnak alig 23 százalékát tudhatják magukénak. A detroiti vállalatok sokat javítottak a hazai márkák minőségén, sok amerikainak azonban máig olyan emléke van, hogy az amerikai autók nem megbízhatóak és főképpen nem takarékosak. A Consumer Reports fogyasztói magazin értékelése szerint a detroiti modellek megbízhatósága némileg javult az utóbbi években, de az amerikai kocsik egyelőre nem nagyon veszélyeztetik a piacvezető Honda, Toyota, Nissan vagy Mazda eladásait.
Havazás nehezíti a közlekedést Amerikában
A Daihatsu teheti a legnagyobbá a Toyotát
Megszűnik a súlyadó, mégsem örülhetünk
Olcsó kocsik, nem teljesült ígéretek