Az IDC legújabb tanulmánya szerint a kis- és nagyméretű mobilszolgáltatók előnyükre tudják fordítani a számhordozhatóságot, és márkaépítésre összpontosító, hosszú távú és átfogó mobil számhordozhatósági stratégiával annak potenciális negatív hatásait is el tudják kerülni.
A távközlési piac liberalizálásában fontos lépésnek tartott és az uniós irányelv által is előírt számhordozhatóság lehetővé teszi, hogy a mobilfelhasználók a számuk megváltoztatásával járó költségeket és kényelmetlenségeket elkerülve váltsanak mobilszolgáltatót. Ezzel párhuzamosan hatósági előírások élénkítik a szolgáltatók közötti versenyt, és akadályozzák meg, hogy a szolgáltatók a hálózatot váltó ügyfelek szankcionálásával erősítsék piaci pozíciójukat.
Telefonadó: húszból húsz százalék
Az IDC szerint három fő tényező gyakorol hatást a felhasználói migrációra: a felhasználói motiváció, a szolgáltatók promóciós tevékenysége, valamint a számhordozás akadályai, azon belül a díjak és a hosszadalmas eljárások. Ugyanakkor a szolgáltatóváltási döntés fő mozgatórugója a meglévő szolgáltatóval kapcsolatos attitűd.
Magyarországon a 2004 májusa óta igénybe vehető mobil-számhordozás keretében a három mobiltelefon-szolgáltató ügyfelei márciusban 4 ezer számot hordoztak. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a számhordozás március végéig összesen 155.708 mobilszámot érintett. |
A kutatás szerint, bár a felhasználói migráció aránya a régió egész területén viszonylag alacsony, a szolgáltatót váltó ügyfelek száma várhatóan nőni fog a következő években, amint a felhasználók hozzászoknak majd a lehetőséghez, és a hatósági beavatkozás egyre több akadályt szüntet meg a számhordozhatóság területén.
Virtuális mobil: jön a Synergon, a UPC, a HTCC?
Mobilozzon! Egynapos, négynapos, heti vagy havi
Bejött az Ericssonnak a zenelejátszós mobil
Magyar mobilhármas: lesz-e ráadás?
Futótűzként terjedt a mobilos rémhír
MTI