Németországra is vonatkozik a dohányreklám tilalma
Berlin a dohánytermékeknek a televíziótól eltérő médiumokban történő reklámozásáról és szponzorálásáról szóló irányelv két cikkének megsemmisítését kérte. E cikkek megtiltják a dohánytermékek reklámozását a sajtóban és más nyomtatott médiumokban, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatásokban és a rádióműsorokban, valamint a rádióműsorok dohánnyal foglalkozó vállalkozások általi szponzorálását.
Keresetének alátámasztására Németország elsősorban arra hivatkozott, hogy a tilalmakat nem lehetett volna az uniós alapszerződés azon cikke alapján elfogadni, amely felhatalmazza Brüsszelt, hogy olyan intézkedéseket fogadjon el, amelyek alapján a tagállamoknak egymáshoz kell közelíteniük az egységes uniós belső piac működését segítő rendelkezéseiket: Berlin szerint ugyanis a tilalmak egyike sem járul hozzá hatékonyan az áruk szabad mozgását sújtó akadályok felszámolásához, sem pedig a verseny jelentős torzulásainak megszüntetéséhez.
A luxembourgi székhelyű bíróság szerint ugyanakkor "az irányelv elfogadásának idején a tagállamoknak a dohánytermékek reklámozására és szponzorálására vonatkozó szabályozásai között olyan eltérések mutatkoztak, amelyek indokolttá tették a közösségi jogalkotó beavatkozását. Ezek az eltérések olyan jellegűek voltak, hogy akadályozhatták az áruk szabad mozgását és a szolgáltatásnyújtás szabadságát.".
Új tinidivat: foci helyett dohányzás és fogyókúra