N
Az online hirdetési irányzat feltörekvése mind a hirdetések mind az internet világát felrázta. A hirdetők rendkívül kreatív webes reklámokat és ösztönző programokat vetnek be a világhálón. A Jupiter Research jelentése szerint, az idén körülbelül 1.5 milliárd dollárt költenek majd el a hirdetők internetes reklámokra és ez az összeg 2010-re elérheti a 3.5 milliárd dollárt is.
Mi befolyásolja ezt a trendet?
Jóllehet a szélessávú internet hozzáférés költsége még mindig magasabb mint a "tárcsázós” szolgáltatásé, a széles sávval járó előnyök mégis egyre több embert késztetnek arra, hogy lecseréljék az 56K-s modemjüket egy gyorsabb teljesítményű berendezésre. A csere elsődleges okai, hogy széles sávon nagyobb sebességgel tudnak videót nézni, e-maileket és fotókat küldeni vagy az interneten szörfözni.
A gyorsabb kapcsolatnak köszönhetően a fogyasztók több időt töltenek el az interneten. Becslések szerint az USA-ban a széles sáv használók száma 2010-re a jelenlegi 45 millióról 90 millióra fog emelkedni.
Egyre több hirdető futtatja le internetes tv reklámjait az interneten is, hogy fogyasztói többször lássák az üzenetét, más tv hirdetésekből pedig az internetes honlapra irányítják az érdeklődőket a további információkért.
Az autógyárak például, rendszeresen vetítenek le olyan tv reklám részleteket, melyek a honlapra történő invitálással fejeződnek be, miszerint ott tudja megnézni az érdeklődő a tv reklámban elindított sztori végét.
A tény, hogy egyre több hirdető reklámozza weboldala címét a tv-ben vagy ismétli meg reklámját az interneten, egyrészt azt igazolja, hogy a hirdetők felismerték az internet üzleti életre gyakorolt hatását, másrészt azt is jelzi, hogy a hirdetők hajlandóak reklámköltségvetésük egy részét online reklámokra áldozni.
A honlapra irányított forgalom „árnyoldala”
Minden marketinges sikeres kampányra törekszik, de néha a sikeres kampányok egy komoly kérdést vetnek fel: Hogyan kezelhető a megnövekedett forgalom a weboldalon?
Azok a sikeres hirdetők, akik cégük honlapjára irányítják a látogatói forgalmat, de nincsenek erre megfelelően felkészülve - azaz nem rendelkeznek a megfelelő kapacitású rendszerekkel - nagyon könnyen a weboldal összeomlását, lelassulását vagy egyéb negatív hatást tapasztalhatnak.
A hirdetőknek még reklámkampányuk elindítása előtt ki kell dolgozniuk egy stratégiát arra vonatkozólag, hogy megfelelő módon felkészüljenek weboldalukra továbbított érdeklődők fogadására. Biztosítaniuk kell a forgalmi csúcsok megfelelő kezelését, és minimálisra kell csökkenteniük az esélyét, hogy a látogatók esetleg nem kapnak megfelelő "kiszolgálást”.
Napjainkban, amikor a fogyasztók igénye egyre növekszik az interaktív és gazdag tartalom iránt, különösen fontos ez. A reklámok egyre kreatívabbak és interaktívabbak a felhasználók pedig egyre inkább reagálnak rájuk, különösen, ha elnyeri tetszésüket az üzenet.
Annak a hirdetőnek, aki bevételt is el szeretne könyvelni reklámkampányai után, nemcsak a zavartalan ügymenetet szükséges biztosítania, hanem monitoroznia kell látogatói viselkedését is, hogy a weboldalára érkező tömegek ne csak forgalmi dugót okozzanak, hanem a látogatásokból kinyerhető információk a későbbi marketing akciók tervezéséhez jó alapot szolgáltassanak.
A kihívások melyekkel a hirdetőknek és honlapjuknak szembe kell néznie aggasztónak tűnhetnek, de alapos tervezéssel valamint a technológia és a stratégia megfelelő kombinációjával biztosíthatják azt, hogy a hirdetéseikre szánt pénzből kihozzák a maximumot és érdeklődőiket vásárlókká alakíthassák.
A témában további információkat talál az Internet-Marketing.hu weboldal "Látogatottság mérés” rovatában.