Többszáz járat nem tudott fel-, illetve leszállni csütörtökön a fő angliai repülőtereken, elsősorban ismét a londoni Heathrow-n, ahol a második napja tartó sűrű köd miatt összes belföldi és számos európai járatát törölte a British Airways. A Budapestre tartó járatok várhatóan több órás késéssel szállnak majd le
Többszáz járat nem tudott fel-, illetve leszállni csütörtökön a fő angliai repülőtereken, elsősorban ismét a londoni Heathrow-n, ahol a második napja tartó, és az előrejelzések szerint legalább a hétvégéig megmaradó sűrű köd miatt összes belföldi és számos európai járatát törölte a British Airways.
A legnagyobb brit légitársaság információs szolgálata szerint a BA - amelyé a Heathrow leszállási jogainak 40 százaléka - három csütörtöki budapesti járatát közlekedteti, de a délelőtti járat két és fél, a délutáni csaknem négy órát késik az előzetes kiírás alapján. Az esti gépet időre várják.
Több közeli európai járatot is törölt a cég, köztük a Heathrow-ról Párizsba és Brüsszelbe közlekedőket. A törléseket és a késéseket az okozza, hogy a repülésirányítás a rossz látási viszonyok miatt megkétszerezte az egyes érkező és induló gépek közötti távolságot a Heathrow-n, vagyis a repülőtér a kapacitásának felével tud csak működni. Heathrow-n normális időben átlagosan 55 másodpercenként száll le vagy fel egy.
A British Airways ugyanakkor összes belföldi járatát törölte, így csütörtökön sem indultak el a Heathrow-ról a BA gépei egyebek mellett Manchesterbe, Edinburgh-ba, Glasgow-ba, Aberdeenbe és Newcastle-ba.
A törlendő járatok kiválasztásában a fő meggondolás az, hogy a belföldi, illetve a párizsi és a brüsszeli úticélok vonattal, vagy közúton is elérhetők, bár az év végi ünnepek előtt a belföldi vonatjegyek, illetve a Londonból Párizsba és Brüsszelbe közlekedő Eurostar szuperexpressz jegyei jórészt elővételben elkeltek.
A Heathrow-t üzemeltető BAA internetes járatinformációs szolgálata csütörtökön a keresések rendkívüli száma miatt összeomlott. A cég honlapján általános tájékoztatás volt olvasható arról, hogy a British Airways összes aznapi belföldi járatát törölte Heathrow-ról, a második legnagyobb londoni repülőtéren, a Gatwicken pedig átlagosan 90 perces késéssel közlekedtek a járatok.
Csütörtökön összesen 350 belföldi és rövid távú járatot töröltek a legnagyobb brit repülőtéren; ebből 180 a British Airwaysé volt.
A sűrű köd éppen a karácsony előtti hatalmas forgalom idején borította fel a repülési menetrendet; ebben az időszakban csak a Heathrow-n naponta több mint 200 ezer utas fordul meg. A repülőtér tavaly egész évben 67 millió utast indított és fogadott. Az időjárás több más nagy-britanniai repülőtéren is fennakadásokat okozott; teljesen leállt a forgalom Cardiff, Coventry és Norwich légikikötőjében.
A British Airways részvényét a karácsony előtti újabb kiesés nem érintette: a papír csütörtökön 3,25 pennys, 0,62 százalékos erősödéssel 5,29 font volt a Londoni Értéktőzsdén (LSE). A BAA repülőtér-üzemeltetőt - miután nyáron felvásárolta a spanyol Ferrovial infrastrukturális és szolgáltató csoport - kivezették az LSE-ről.
Kevesebb mint fél éven belül ez a második, fő turistaszezonbeli súlyos fennakadás a Heathrow-n. Augusztusban a brit kormány azon bejelentése okozott szinte példátlan káoszt, hogy hírszerzési értesülések szerint terroristák folyékony robbanószerrel terveztek a levegőben felrobbantani Londonból Amerikába induló repülőgépeket. A bejelentés után azonnali hatállyal megtiltották minden kézipoggyász felvitelét a repülőgépek utasterébe. Az egyik pillanatról a másikra megszigorított biztonsági ellenőrzés hatalmas torlódást okozott, és a Heathrow-t egy időre le is kellett zárni az érkező gépek előtt a felszálló forgalom rendkívüli késései miatt. A csomagkorlátozásokat azóta jelentősen enyhítették.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke.
Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.
Privátbankár