Tovább hódít az IP-telefónia
A NextiraOne Magyarország Kft., az Interware Internet Szolgáltató Zrt. és a Cisco Systems Magyarország közös sajtótájékoztatóján csütörtökön Budapesten elhangzott: a vállalati költéseket tekintve 2005-ben volt a fordulópont, ekkor haladták meg először az IP-telefóniára (IP - Internet Protocol Communications) költött összegek a hagyományos megoldásokét. A trend az idén is folytatódik, hiszen 2006-ban a Synergy Research Group felmérése szerint a telefónia-beruházások 75 százalékát már az IP-re fordított összegek teszik ki.
Az eseményen elhangzott: az IP-telefónia és a hagyományos közel azonos áron beszerezhető, de vannak olcsóbb hagyományos megoldások is. Ugyanakkor az IP-hálózaton történő hívás olcsóbb, s a rendszer fenntartása, illetve a teljes életciklusra vonatkozó költsége is jóval alacsonyabb a hagyományosénál. Különösen akkor, ha az IP-telefon hálózatot teljesen integrálják az informatikai rendszerrel.
Hálóbeszéd - az IP kommunikáció rejtelmei