.jpg)
Hozzátette, ha a gyermek képességei, körülményei miatt nem éri el az elégséges szintet, akkor biztosítani fogják számára a kisebb létszámú csoportban történő fejlesztést.
A törvény módosításával a KDNP újra bevezetné alsó tagozatban a számmal történő osztályozást, de nem tiltják meg a szóbeli értékelést sem. Hoffmann Rózsa elmondása szerint ennek kultúráját fejleszteni is szeretnék. Ezzel kapcsolatban az államtitkár kifejtette: a szülő és a gyermek is tudni szeretné, hogy a követelményekhez képest hogyan teljesítettek az adott évben, a 2003-óta érvényben lévő szabályozás ezt az igényt nem elégítette ki.
Megszüntetnék a nem szakrendszerű oktatás fogalmát is, mivel - mint azt Hoffmann Rózsa elmondta - ennél nagyobb szakmai "blődséget" nem hallottak még. Szerinte a pedagógiai folyamatban mindig is együtt volt a kompetencia-fejlesztés és az ismeretszerzés. Az elgondolás szerint olyan szabályokat alkotnának, amely lehetővé teszi, hogy a középiskola végégig minden tanítási órán együtt jelenjen meg ez a két folyamat. Hozzátette ugyanakkor, hogy egyelőre nem veszik ki a törvényből ezt a fogalmat, mert nem akarják ellehetetleníteni azokat az iskolákat, akik erre figyelemmel állították össze a következő évi órarendet.
Hoffmann Rózsa közölte azt is, az intézkedések azt szolgálják, hogy a gyerek megtanulja: kötelességei vannak és az elégséges szint elérése nem lehetetlen. Az oktatási színvonal emelését ebben a korosztályban kell elkezdeni - mondta.
A kormány szabályozná az emelt szintű érettségit
A főiskolák, egyetemek helyett a kormány saját hatáskörében, rendelettel szabályozná a jövőben, hogy mely felsőoktatási intézmény követeli meg az emelt szintű érettségi meglétét. Pósán László (Fidesz) az érettségi vizsga és a felsőoktatási intézménybe való felvétel egyes szabályainak módosításáról szóló törvényjavaslat expozéjában kedden azt mondta: korábban a kormány az egyetemek, főiskolák hatáskörébe rendelte annak eldöntését, hogy mely szakokon követeli meg az emelt szintű érettségit.
Emiatt viszont csökkent a színvonal, mert a normatív támogatás miatt az intézmények egyre több diákot vettek fel, ehhez pedig leszállították a követelményszintet. Pósán László szerint a főiskolák, egyetemek abban is ellenérdekeltekké váltak, hogy a képzés közben elküldjék a rosszul teljesítő diákokat. Így olyanok is kaphattak diplomát, akiknek hiányos volt a tudásuk. Ezt a képviselő megengedhetetlennek nevezte, ahogy azt is, hogy az érettségi vizsgák követelményszintje jelentősen lecsökkent.
Az alacsonyabb színvonal kiszorította a magasabbat, mert az iskolák nem emeltek a bekerülés feltételeit - hangsúlyozta Pósán László, hozzátéve, egyetlen bíztató jel, hogy 2010-től az orvosi karokon mindenhol megkövetelik az emelt szintű érettségi meglétét. Elmondta ugyanakkor azt is, hogy ez az egy lépés nem fogja megoldani a problémát, de ez az első lépés, amelyet legkorábban 2013-ban lehet bevezetni.
MTI