Ütemvesztés az ütemes menetrend miatt
Az ütemes menetrend alkalmazásának felfüggesztését, illetve a Budapest–Debrecen–Miskolc–Budapest vonalon közlekedő úgynevezett körintercity leállítását szorgalmazzák egyes MÁV-vezetők, mivel az új utasforgalmi rendszer bevezetése miatt mozdonyhiány jelentkezett a társaságnál - értesült a Magyar Hírlap.
A vasúttársaság egyes szakértői szerint az ütemes menetrend december 10-i bevezetését nem modellezték le megfelelően előzetesen, miközben az új rendszer bevezetése miatt naponta háromszázzal több személyvonat közlekedik az országban - írja a lap. A cikk szerint mindez jelentősen megnövelte a MÁV gépparkjának leterheltségét, ezt pedig jelenleg közösen használják személy- és teherforgalmi célokra.
Meghibásodás vagy más probléma esetén automatikusan a személyforgalom élvez előnyt, így a mozdonyhiány elsősorban a teherszállítási üzletágban okoz gondokat. A lap úgy tudja, december 10-e óta naponta átlagosan száz tehervonat késik. A vasúttársaság szerint nincs vészhelyzet, csak az év végi hajrá miatt ugrott meg a szállítások volumene - olvasható az újság mai számában.