Vasúti mellékvonalak: 39 százalék veszteség
A Magyar Közlekedési Klub és a Levegő Munkacsoport által szervezett konferencián a főtanácsadó elmondta, hogy a vizsgált 80 mellékvonalon 35-nél volt egy vonaton naponta 19-nél kevesebb utas, 28 járatnál 39-nél kevesebben utaztak a vonaton, s mindössze 17-nél haladta meg az egy vonatra jutó utasok száma a 40-et.
Csontos Endre, a MÁV Zrt. forgalmi igazgatója szerint a MÁV és a GYSEV mintegy 7.800 kilométeres vasúti hálózatát nem lehet gazdaságosan üzemeltetni. Kiemelte: a mellékvonalak veszteségét az összes adófizető állja, azok is, akik nem használják a szolgáltatást.
Lukács András, az LM elnöke a vasút környezetbarát jellegét hangsúlyozta. Kiemelte, hogy a 28 vasúti mellékvonal megszüntetéséből éves szinten 6 milliárd forint megtakarítás várható, miközben ennek 100-szorosát lehetne elérni, ha szabályosan számolnák el a céges személygépkocsik magánhasználatát.
Csődbe megy az olasz vasút?