A Mabisz tagbiztosítóinak előzetes adatai szerint 2010.május 21-án délután 14 óráig összesen 52 689 kárbejelentés érkezett, a károk becsült értéke pedig meghaladta a 5,9 milliárd forintot. A legtöbb kárbejelentést az Allianz Hungária Biztosítónál regisztráltak (12 018), míg a legmagasabb becsült kárérték a Generalinál jelentkezett (1078 millió forint).
Szinte minden társaságnál elsőbbséget élvez a rendkívüli időjárási károk felmérése: a nagy társaságok a kevésbé sújtott területekről kárszakértőket csoportosítanak át, a kisebb károk esetén telefonos kárrendezést alkalmaznak. A MABISZ felhívja a figyelmet, hogy egyes jelentések szerint ál-kárfelmérők is felbukkantak a katasztrófa sújtotta területeken. „A biztosítók arra kérnek mindenkit, hogy a saját értékeik megóvása érdekében lakásásukba csak olyan embert engedjenek be, akit azonosítani tudnak. Minden esetben kérjenek fényképes igazolványt, vagy megbízó levelet” – figyelmeztet Molnos Dániel, a MABISZ főtitkára.
A MABISZ tagbiztosítói megerősített háttérrel fogadják a nagyszámú bejelentéseket az interneten, call centeren, illetve a fiókhálózatukon keresztül. A biztosítók felhívják a figyelmet arra, hogy a károsultak az ügyintézés gyorsítása érdekében a kárbejelentéskor lehetőleg a kötvényszámot és a biztosított/szerződő beazonosításához szükséges adatokat, valamint a károsult elérhetőségét biztosító telefonszámot adják meg.
A biztosítók a kárrendezés felgyorsítása érdekében a károsultaknak gyorssegélyt (előleget) folyósítanak. A hitellel terhelt ingatlanok esetében a bankok a kisebb károkban (néhány százezer forintig) általában nem kérik a bank bevonását a kárrendezésbe, nagyobb károk esetén – a hitelszerződésben foglaltak szerint – a hitelező bank bevonása is szükséges, amelyre a kárrendezési eljárásban figyelemmel kell lenni. A MABISZ a folyamat egyszerűsítése céljából már felvette a kapcsolatot a Magyar Bankszövetséggel.
Privátbankár