A dunavecsei parton összeszerelt összességében kilencezer tonna súlyú, kosárfülű hidat két nap alatt, nyolc uszályon keresztbe fordították a folyón, a pillérekhez úsztatták és kikötötték - mondta el Szalay Tibor. Tájékoztatása szerint ez a művelet volt a hídépítés egyik legnagyobb mérnöki kihívást jelentő feladata. Elvégzése igazi bravúr volt, hiszen hasonló súlyú és nagyságú szerkezetet ugyanis folyami körülmények között még a világon sehol sem úsztattak a helyére.
A munkálatok idejére hajózási zárlatot rendeltek el a Duna érintett szakaszán, azt csütörtökön 10 órakor feloldották - mondta a főmérnök. A hídépítés következő műveleteihez szükség van azokra az emelőszerkezetekre, technikákra, amelyekkel a dunavecsei szerelőjármon dolgoztak, ezért csütörtökön és pénteken azokat szerelik le és úsztatják a pillérekhez. Várhatóan szombaton délután a eresztik a helyére a most még a bárkákon tartott mederhidat.
A következő hónapokban megtörténik a végső betonozás, az útpályák kiépítésére, az épületgépészeti szerelésekre, festésre, s várhatóan június végére készül el a jobb-és baloldali ártéri híddal együtt mintegy 1.700 méter hosszú átkelő.
A dunaújvárosi Duna-híd az M8-as autópálya részeként épül. Kivitelezését a Vegyépszer és a Hídépítő Zrt. által létrehozott DunaÚj-Híd konzorcium végzi. A munkálatokon folyamatosan 100- 200 szakember dolgozik.
M5-ös: eldőlt az AKA sorsa
Már interneten is vehet sztrádamatricát
Hitelből épül az M3-as
Több pénzből épül a buszsáv az M1-M7 bevezető szakaszán
Folytatódhat az M0-ás építése