4p
Az ügyfelek érdekében könnyítettek a lakossági számlaváltás feltételein, mégsem érdekli az embereket. Közel 10 millió ügyfél válthatna olcsóbb vagy előnyösebb számlacsomagra, de a roham elmaradt az első hónapban, szinte alig vágnak bele a számlatulajdonosok. Forrásaink szerint ennek az az oka, hogy az "egyszerűsítés" bonyolultabbá tette a folyamatot. A magáncsőd sorsára jut az egyszerűsített bankváltás is?

Szinte elenyésző azon ügyfelek száma, akik igénybe vették az egyszerűsített bankváltást - derül ki a Privátbankár kérdésére küldött banki válaszokból. Lapunk arra volt kíváncsi, mennyien éltek a lehetőséggel kicsit több, mint egy hónappal a törvény hatályba lépése után, de ahogy arra a legtöbben fogadtak volna, egyáltalán nem özönlötte el a közel 10 millió bankszámla-tulajdonos a pénzintézeteket, hogy mihamarabb olcsóbb, vagy hasznosabb számlákra váltsanak.

Az egyszerűsített bankváltásról szóló szabályok október 29. óta szigorodtak. A legfontosabb újítás, hogy csökkentek a határidők. Az ügyfél helyett a régi és az új bank egymás között intézi a váltást, amihez az ügyfélnek csak egy kérelmet kell leadnia a számlavezető bankjánál ideális esetben. A folyamatra 12 munkanapot kapnak a pénzintézetek.

A legnagyobb kereskedelmi bankok mellett megkérdeztünk két kisebb szereplőt, a Magnetet és a Gránit Bankot, mivel lehetett számítani arra, hogy az olcsó - közel ingyenes - bankszámláikkal ez a két bank lehet a nagy nyertese az új szabályozásnak, de nemhogy náluk nem látható növekedés, de szinte mindenhol elenyésző az érdeklődők száma. Durva becsléssel is kevesebb, mint 700 fő érdeklődött a lehetőség iránt a válaszadók szerint:

OTP Bank: valamelyest nőtt az OTP Bankhoz érkező bankváltási igények száma, naponta 10 körül alakul az igények száma.

K&H Bank: Novemberben 100 alatti ügyfél élt a bankváltás lehetőségével.

Erste Bank: „Az Ersténél a korábbi gyakorlathoz képest nem tapasztaltunk nagyobb érdeklődést bankváltásra vonatkozóan”

UniCredit Bank: "A hatályba lépés óta eltelt időszakban több olyan ügyfél érkezett hozzánk, akik a bankszámlaváltást abból a célból vették igénybe, hogy a csoportos beszedési megbízásaik és állandó átutalásaik átkerüljenek az UniCredit Bankhoz, miközben elenyésző volt azok száma, akik az UniCredit helyett más bankot választottak."

CIB Bank: minimális érdeklődést tapasztalunk az egyszerűsített bankváltás iránt - válaszolták.

Budapest Bank: “A Budapest Banknál az új szabályozás hatályba lépése óta mintegy 20 hozzánk érkező és távozó ügyfél élt a bankváltás lehetőségével.”

MKB Bank: “mindössze pár tucat váltás történt.”

MagNet Bank: “Nem tapasztaltunk drasztikus növekedést a bankváltási hajlandóságban.”

Gránit Bank: pontos választ a mai napra ígértek, frissítjük, amint megjön.

Egyszerűbb, de kinek?

A legtöbb banknál nem jelentett nagy változást az új szabályozás, mivel a Bankszövetség évekkel korábban, 2009-ben kiadott ajánlása alapján már így is könnyebb volt bankot váltania az ügyfélnek. A pénzintézetek lapunknak úgy válaszoltak, hogy tényleg egyszerűbbé vált az ügyfelek dolga az által, hogy csak a számlaváltási meghatalmazást kell kitölteni a kiszemelt új bankban, és a váltásnak akkor is működnie kell, ha a számlán kívül más üzleti kapcsolat is fennáll az ügyfél és a bank között. Akkor van több papírmunka, ha az ügyfél “válogat” és részleges számlaváltást kér, azaz egyes szolgáltatásokra megtartja a korábbi bankját, míg másokhoz újat keres.

Ugyanakkor egyes banki forrásaink teljesen más véleményen vannak, amely szerint közel sem lett egyszerű a váltás: a kitöltendő számlávalátási meghatalmazás ugyanis annyira bonyolulttá vált, hogy banki ügyintéző legyen a talpán, aki segíteni tud az ügyfélnek a kitöltésben.

Ráadásul a sebtiben meghozott törvény ugyanilyen gyors megfelelést várt el a bankokról is, ami ugyan nem jelentett komoly problémát egyik intézetnek sem, de van, aki szerint ez csak annak köszönhető, hogy nem jelentkeznek százával az ügyfelek. Máskülönben nagyon rossz karácsonyuk lett volna a bizonyos esetekben mankó nélkül maradt ügyintézőknek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Pénzügyi szektor Tovább szárnyal a K&H – visszafogottabb nyereség az adók miatt
Privátbankár.hu | 2025. november 27. 13:54
A bank hitelállománya egy év alatt 9 százalékkal nőtt, meghaladva a bankszektor átlagát. A betétállomány ugyanakkor 6 százalékkal bővült.
Pénzügyi szektor Már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei
Natív tartalom | 2025. november 25. 13:34
Teljessé vált az NFC elven működő érintésmentes fizetési lehetőségek palettája a Gránit Banknál: az okosórás fizetések mellett mostantól karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a pénzintézet ügyfelei. A bank ráadásul most ingyenesen biztosítja a karkötőket azoknak az ügyfeleknek, akik legalább két ügyfélajánlást teljesítenek 2025. december 19-ig.
Pénzügyi szektor Keszthelyi Erik: a sikerhez a szorgalom is kell a szerencse mellett – Klasszis Podcast
Izsó Márton - Herman Bernadett | 2025. november 25. 13:14
Hisz a biztosítási piac fejlődésében, és tesz is érte. Képzést szervez, integrálja a kis cégeket, és fogyasztóbarát intézkedéseket sürget Keszthelyi Erik, a Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. elnök-vezérigazgatója.
Pénzügyi szektor A bankbetétektől a globálisan diverzifikált portfólióig – 30 éve indult az első hazai privátbanki szolgáltató
Izsó Márton - Veresegyházi Gábor | 2025. november 24. 14:20
A Klasszis Podcast friss epizódjában Bálint Attila, a Raiffeisen Bank Private Banking üzletágának ügyvezető igazgatója kalauzol el minket a magyar privátbanki szolgáltatások három évtizedes fejlődésén.
Pénzügyi szektor Tízezer milliárd forint felett van az Erste által kezelt ügyfélvagyon
Privátbankár.hu | 2025. november 12. 12:53
A működéssel kapcsolatos kiadások 11 százalékkal emelkedtek.
Pénzügyi szektor A Magyar Bankszövetség nem hagyta szó nélkül a tervezett adóemelést
Privátbankár.hu | 2025. november 11. 16:31
A szervezet szerint a banki extra terhek emelése a teljes magyar gazdaságot sújtja, tovább fékezi a magyar gazdaság növekedését és rontja hazánk megítélését.
Pénzügyi szektor Elméletből jeles: így felelnek a magyarországi cégek fenntarthatóságból
Imre Lőrinc | 2025. november 10. 10:12
Évek óta stagnál a magyarországi cégek fenntarthatósággal kapcsolatos tevékenységét mérő mutató. Bár a fő index egy nagyon szűk sávban mozog, az egyes alpontokra adott válaszok, és leginkább a nagy- és kisebb vállalatok hozzáállásában bekövetkezett változások igencsak figyelemre méltók. A K&H fenntarthatósági index részleteit a lapcsoportunk, a Klasszis Média által szervezett Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia keretében ismerhettük meg.
Pénzügyi szektor Tanulságos volt a spanyol áramszünet: a bankoknak is fel kell készülniük a jövőben az ilyen eseményekre
Herman Bernadett | 2025. november 9. 14:41
Leálltak az ATM-ek és a bankkártyás fizetés a tavaszi spanyol és francia áramszünet idején. A jövőben lehetnek még hasonló krízisek, de a bankoktól elvárják, hogy ilyenkor is üzembiztosan működjenek. 
Pénzügyi szektor Néhány milliárdot ma is adtak valakik az Orbán-kormánynak
Privátbankár.hu | 2025. november 5. 12:05
Hozamemelkedés mellett értékesített 6 hónapos diszkont kincstárjegyet szerdai aukcióján az Államadósság Kezelő Központ (ÁKK).
Pénzügyi szektor A kenyai tragédia után: magánrepülős balesetre is fizet a biztosító?
Imre Lőrinc | 2025. október 31. 14:49
A rövid válasz igen, ugyanakkor alaposan át kell nézni, hogy mit is tartalmaz az adott szerződés. A lapunk által megkérdezett biztosítási szakértő elmondta, hogy egyre tudatosabbak a magyar utazók, napi néhány százforintos pluszköltséggel pedig jelentősen javíthatjuk az utasbiztosítás fedezetének tartalmát.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG