A hagyományos biztosítási ügynökségek közül pedig minden negyedikre ez a sors vár – derült ki a stuttgarti központú IFUA Horváth & Partners vezetési tanácsadó cég felméréséből, amelyet mintegy száz banki és biztosítási vezető körében végeztek el.
Besétálni a bankba? Minek, ha van kényelmesebb megoldás
A német, svájci és osztrák pénzügyi szektor döntéshozói szerint a digitalizálás miatt jelentősen átalakul az értékesítés és az ügyfelekkel való kommunikáció. Mivel más ágazatokban az ügyfelek már hozzászoktak az innovatív digitális szolgáltatásokhoz, most már szeretnének a pénzügyi szolgáltatókkal is a nap 24 órájában bármikor kapcsolatba lépni, továbbá maguk akarják eldönteni, hogy pont mikor, és milyen módon.
A banki vezetők csaknem háromnegyede szerint a bankfiókok jelentősége érezhetően csökken, egyre több ügyfél, egyre többször dönt majd például videokonferencia vagy chat mellett. A válaszolók kétharmada számít arra, hogy mind elfogadottabbá válnak az online ügynökségek, amelyek nem teszik lehetővé a fizikai kapcsolattartást.
Biztosítási területen a döntéshozók olyan, úgynevezett hibrid ügynökségek megszaporodását várják, amelyek személyes és online szolgáltatást egyaránt nyújtanak. A személyes kapcsolattartás fontos marad ugyan, de az ügyfelek évente csak egyszer-kétszer mennek el egy biztosítói fiókba, s ebben a szektorban is teret nyernek az online ügynökségek.
Az ügyfelek túlnyomó többsége már ma is az interneten tájékozódik a pénzügyi szolgáltatásokról. Az elkövetkező években jócskán megnő azoknak az aránya is, akik szerződést is online kötnek majd, illetve más online szolgáltatásokat használnak – világított rá a német nyelvterületen elvégzett felmérés.