Corrado Passera, az Intesa Sanpaolo vezérigazgatója ez év januárjában jelentette be, hogy 2008 folyamán egységesítik a csoporthoz tartozó külföldi leánybankok arculatát, hogy ezzel is erősítsék a közvéleményben a képet: az egyes bankok egy nagy és erős bankcsoport tagjai - olvasható a szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleményben. A közlés szerint az arculatváltásról szóló döntés kapcsán az Intesa Sanpaolo vezetősége szem előtt tartotta, hogy az adott üzleti környezetben már meggyökerezett és régóta jól ismert nevek megmaradjanak, és csak a logó arculati megjelenése változzon. Ennek megfelelően a CIB Bank zrt. neve nem változik.
Az ütemezéséről a vezérigazgató elmondta: a leánybankoknak 2008 folyamán kell végrehajtaniuk a logóváltást. A CIB július 1-jén kezdte meg központi épületeinek és fiókjainak az arculatváltással összefüggő átalakítását. A közlés szerint a hitelintézet célja, hogy szeptemberre minden fontos feladatot lezárjanak.
Az új logót két fő elem alkotja: az embléma és márkanév. Előbbi egy római vízvezetéket ábrázoló, többszínű piktogram. A vízvezeték (aquaduct) szimbólum – ami az Intesa Sanpoalo jelenlegi logójának része – az összes leánybank logójában is megtalálható lesz. Az antik vízvezeték nemcsak a szilárdság és a technológiai fejlettség, hanem az élet, a bőség, a népek és kultúrák egyesülésének jelképe is - áll a közleményben. Szimbolikusan az Intesa Sanpaolo bankcsoport elkötelezettségét, a társadalom iránti felelősségét és nemzetközi elhivatottságát ábrázolja - írják.
A vízvezeték szimbólumot a vörös–narancs keretbe foglalt kék, zöld és narancsszínű ívek keltik életre. Mindegyik szín a világunkat alkotó természetes elemek egyikét szimbolizálja. A CIB Bank márkanév betűi és színe a torinói Sanpaolo IMI eredeti logójából származnak: a Trajan betűkészletet a római Fórumon álló Trajánusz-oszlopon használt római betűk ihlették.
A közlemény szerint az Intesa Sanpaolo csoport tagbankjai arculatváltásának egyik legfontosabb eleme, hogy minden leánycégre nézve egységes, de a helyi sajátosságoknak megfelelően lefordított brand-szlogen kerül bevezetésre. A "Thinking ahead with you" nemzetközi brand-szlogen magyar fordítása: "Együtt, a jövőről".
Defibrillátor lesz a CIB-fiókokban
Nem fizet osztalékot a CIB
Nem lakott jól a CIB az Inter-Európával
Jól ment a CIB szekere
Privátbankár