Új projektet indít Oroszországban az OTP leányvállalata - közölte értesülését keddi számában a Kommerszant. Az orosz napilap szerint a Touch Bankról, az érintőkártya használatát elterjesztő üzleti modellről van szó, amelyet az oroszországi siker esetén más országokban is alkalmaznának, ahol az OTP jelen van.
Gyakorlatilag ez egy újabb kísérlet arra, hogy irodák nyitása nélkül terjeszkedjen a pénzintézet. Oroszországban csak a Tinkoff Bank vezetett be hasonló modellt eredményesen - írta a Kommerszant.
Az OTP oroszországi leányvállalatánál megerősítették az új üzleti modell bevezetésének tervét. A Touch Bank elnevezéssel egy új márka és nem egy új jogi személy működik majd - mondta Andrej Kozljar, az OTP projektet irányító igazgató.
Épp itt az ideje
Oroszországban ez különösen időszerű a fogyasztói hitelezésben kialakult nagy verseny közepette - mondta Kozjlar. "A válság a lehetőségek időszaka. Sokan felszámolják az üzletüket, bezárják a bankfiókokat anélkül, hogy azokat megfelelő internetes megoldásokkal helyettesítenék, és ezzel gondot okoznak az ügyfeleknek" - érvelt az igazgató.
A projektre az OTP csoport 40 millió eurót, mintegy 12 milliárd forintot fordít. Moszkvában szeptemberben indítják a Touch Bankot, amelyet kísérleti jelleggel négy oroszországi régiós központban, Nyizsnyij Novgorod, Rosztov-na Donu, Szamara és Volgográd városokban már működtetnek. Az OTP a kezdeti szakaszban évi 14 százalékos kamattal járó betéti kártyákat bocsát az ügyfelek rendelkezésére, és a közeljövőben hitelezést is elindítja - nyilatkozta a projektet vezető igazgató.