MTI Fotó: Koszticsák Szilárd |
Nagyra nőtt korábbi állami vállalat
A cég már beadta bevezetési kérelmét, erre bármikor sor kerülhet, a várható első kereskedési nap július 6. lehet. A papír a prémium kategóriába kerül, várhatóan az 5. legnagyobb papír lesz a BUX indexben az OTP, a Mol, a Richter és a Telekom után, amikor bekerül oda. Az jegyzési árfolyamsáv 5100-6300 forint között lesz, a részvény mától jegyezhető, magánbefektetők részére június 29-én délig.
Ami érdekesség, hogy ezúttal 27 évvel a rendszerváltás után újra egykori nagy, pontosabban két nagy állami cég, a Hungarocamion és a Volán-Tefu utódvállalata jön a tőzsdére. Ez annyiból kedvező, hogy a jelenlegi négy nagy, komoly tőzsdei cég mind nagy állami vállalat volt az előző rendszerben, így jó esély van rá, hogy egy likvid, jó minőségű papírral gazdagodik a BÉT. A privatizáció azonban itt úgy zajlott, hogy Wáberer György és társai vásárolták meg a céget, így akkor nem volt nyilvános kibocsátás.
Az EU-ban robbantott
A cég számára az Európai Unióba való belépés hozta el az áttörés lehetőségét, mivel így a cég egy egységes fuvarozási és logisztikai piacra került be, ahol megfelelő piaci részesedést tudott szerezni. Több mint 3500 saját kamionnal fuvaroz a cég, ami egy lengyel cég megvásárlása által rövidesen 4000 lesz. A Waberer’s az egyik leginnovatívabb cég Európában, valamint az egyik leghatékonyabb, alacsony önköltséggel.
A cégcsoport két fő üzletágra fókuszál: nemzetközi komplett rakományú fuvarozás, ebben 3000 kamion vesz részt. A másik terület a regionális szerződéses logisztika, ebben 600 jármű vesz részt és 170 ezer négyzetméter raktárkapacitásuk van hozzá. Az üzletpolitika lényege, hogy csak kevés dologgal foglalkoznak, de azzal rendkívül hatékonyan, magas színvonalon.
Piacvezető
Befektetési szempontból a cég vonzereje lehet, hogy a cég piacvezető Európában, ami egy kvázi monopolhelyzet, a versenytársak nehezen tudnák megfosztani ettől a. Ennek egyik tényezője a gazdaságos üzemméret, vagyis a cég nagy mérete lehetővé teszi, hogy sok mindent a legolcsóbban szerezzenek meg (kamion alkatrészek stb.), így az árképzésben is nagyobb a mozgásterük. A teherautók nagy száma ugyancsak lehetővé teszi, hogy Európában bárhol adódik megbízás, azt gyorsan tudják teljesíteni.
Hasít az iparág
A közúti fuvarozás jelenleg sokkal nagyobb ütemben bővül, mit az európai GDP. Ez annak köszönhető, hogy a gyártás keletre településével megnövekszik az áruk szállítási útvonala, emellett az újonnan betelepülő ázsiai gyártócégek is nagy szállítókapacitást igényelnek. A cég tehát egy növekvő piacon üzemel, így van még tere az árbevétel-, és profitnövekedésnek. A piac bővülésén túl a piaci részesedést is növeli a cég, egyrészt a versenyben másoktól vesz át piaci részesedést, másrészt akvizíciókat hajt végre. A tőzsdére tehát egy nagyra nőtt, de még igen erősen növekvő cég érkezik.