John Dalli, az EU egészségügyi és fogyasztópolitikai biztosa és Michel Platini, az UEFA elnöke közös, EU–UEFA fogyasztói információs kampányt hirdetett. A kampány a 2012-es labdarúgó-Európa-bajnokságra (EURO 2012) utazó szurkolóknak nyújt tanácsokat. Mától hozzáférhetővé válik egy új weboldal, amely az UEFA Euro 2012 honlapjáról és számos más weboldalról elérhető. Ez tippeket kínál arra vonatkozóan, hogyan érdemes készülni az utazásra, illetve mik a teendők fogyasztói problémák esetén a Lengyelországban való tartózkodás alatt és a hazatérést követően.
(Fotó: Spanish Football Federation) |
A Europe Direct Információs Központ szolgálatai minden online kérdésre válaszolnak az általános uniós fogyasztói jogokkal kapcsolatban 23 nyelven, míg a lengyel Federacja Konsumentów fogyasztói szervezet által üzemeltetett fogyasztói információs vonal angol nyelven biztosít jogi támogatást azok számára, akik fogyasztói problémákkal szembesülnek Lengyelországban. A népszerű szállodákban plakátok is tájékoztatják a szurkolókat ezekről a szolgáltatásokról.
A szurkolók praktikus tippeket kaphatnak a fogyasztóként átélt problémák megoldására. Ilyenek például a késő repülőjáratok, az elveszett csomagok, vagy az olyan szállodai szolgáltatások, amelyek nem egyeznek meg teljesen a prospektusban előzőleg látottakkal. A fogyasztók jogaival kapcsolatos leggyakoribb kérdések közé tartozik, hogy mire jogosultak, ha a repülőjáratukat törlik; mi a teendő, ha egy vásárolt termék hibás; mit tegyenek, ha orvosi ellátást kell igénybe venniük; vagy milyen papírok szükségesek ahhoz, hogy Ukrajnába utazhassanak.
Várhatóan hozzávetőleg négymillió futballszurkoló utazik a versenyre és követi nyomon a mérkőzéseket a stadionokban vagy a különlegesen kialakított szurkolói tereken felállított óriásképernyőkön - írják. A nyitómérkőzést június 8-án Varsóban, a döntőt pedig július 1-jén Kijevben játsszák. A rendezvény a két ország nyolc városában zajlik.