Az elektromos mobilitás fejlesztése egyik súlyponti témája a Volkswagen stratégiájának. A VW 2025-re évi egymillió tisztán elektromos hajtású járművet tervez előállítani, ami a jelenlegi termelési kapacitás mellett minden tizedik legyártott autót jelenti.
A JAC a legnagyobb elektromosautó-gyártó vállalat Kínában, a világ leggyorsabban növekvő elektromosjármű-piacán. Tavaly minden más piacnál nagyobb mértékben nőtt Kínában az elektromos autók értékesítése. A tisztán elektromos és plug-in hibrid autókból 180 ezret, az előző évinek a négyszeresét adták el. A kínai kormány támogatásokkal ösztönzi az elektromos autók értékesítését.
Németországban ezzel szemben nem akar lendületet venni az elektromos autók elterjedése. A KBA közlekedési felügyelet nyilvántartása szerint az idei első fél évben 20,5 ezer hibrid és 4400 tisztán elektromos autót helyeztek forgalomba.
Németországban július eleje óta 4000 eurós támogatást lehet igénybe venni tisztán elektromos és 3000 eurós támogatást hibrid autó vásárlásakor, szeptember elsejéig azonban mindössze 3027 ilyen támogatási kérelem érkezett be az illetékes hatósághoz. A német kormány 2020-ig egymillió elektromos autó forgalomba helyezését tűzte ki célul. |