Kép forrása: Wikipédia |
Így a történelmi szakítás útján november elsejével létrejön a Budapesti Helyiérdekű Vasút Zrt. (BHÉV), melynek rövidítése kimondva kicsikét egy asztmás köhögésre emlékeztet minket. A kormány februárban döntött azon intézkedésekről, amelyek célja, hogy a Budapest környéki elővárosi közlekedés egységesen állami megrendelési és lebonyolítási keretek között működjön.
A szétválás időpontja november elseje, és az előzetes tervek szerint mintegy 135-145 millió forintba kerül. A BHÉV vezérigazgatója november elsejétől Feldmann Márton lesz. Az előterjesztést 18 igen szavazattal, 9 nem ellenében és 1 tartózkodás mellett fogadta el a Fővárosi Közgyűlés. |
A kormányhatározatban szereplő intézkedések végrehajtásáért a Fővárosi Közgyűlés áprilisban döntött arról, hogy a BKV-ből kiválással létrejön a HÉV-üzemágazatot magában foglaló új gazdasági társaság. A törvény szerint az átalakulásról két alkalommal kell határoznia a közgyűlésnek. Az első döntést tehát áprilisban már meghozták, és akkor megbízták a BKV igazgatóságát, hogy gondoskodjon a második döntéshez szükséges iratok, így az átalakulási terv előterjesztéséről.
A vagyonmegosztás során a BHÉV működéséhez szükséges eszközök és azok elválaszthatatlan részei, valamint az ezekhez szorosan kapcsolódó vagyontárgyak kerülnek a BHÉV tulajdonába. E szerint a vagyonmegosztási arány: BHÉV 3,1, BKV 96,9 százalék. A kiválás után a BHÉV saját tőkéje több mint 18 milliárd forint lesz.