A vállalat az éves előrejelzésében jelezte, hogy rosszabb teljesítményt vár a 2017 márciusában végződő üzleti évtől, a várható bevétel 390 milliárd jen (3,6 milliárd dollár) lehet ebben az időszakban, ami nagyjából harmadával marad el az elemzői várakozásoktól. Ennek egyik fő oka a yen menetelése mellett a lassan négy éve zajló Takata-botrány: a légzsákok miatt épp a napokban kellett újabb 21 millió autót visszahívnia a Hondának az utakról, írja a Bloomberg. A 34 százalékos várakozás-visszavágás mellett erre a Hondának 267 milliárd jent kell költenie.
Halálos biztonság
A Takata légzsákjai eddig 10 ember halálát és száz ember sérülését okozták világszerte, mivel a felfúvódásért felelős robbanóvegyület instabilitása miatt (az idő múlásával nedvesség szivárog a keverékbe) a légzsák halálos erővel képes kirobbanni a helyéről, a sérüléseket elsősorban a leszakadó műanyag panelek okozzák. A botrány miatt eddig több mint 60 millió autót hívatott vissza az amerikai közlekedési felügyelet (National Highway Traffic Safety Administration). A visszahívások nem csak a japán márkákat érintik, a Mercedes mellett a Volkswagennek is vissza kellett hívni kocsikat.
Hondát vezetsz? Itt a lista arról, hogy mely típusok érintettek a Takata-botrányban.
Meddig húzza még a Takata?
A botrány az imázsvesztés mellett rengeteg pénzbe került a vállalatnak, eddig összesen több, mint 500 milliárd jent vett ki a légzsákgyártó zsebéből, emlékeztetett Tetsuo Iwamura, a Takakta vezérigazgatója, ráadásul nem lenne meglepő, ha ezek után senki sem akarná beszállítónak, így kérdés, hogy meddig maradhat a piacon.
A témával korábban rengeteget foglalkoztunk, cikkeinket itt olvashatja! >>>