Itt van minden, amit az Otthon Start programról tudni kell, mielőtt belevágna

Szeptembertől indul az Otthon Start Program, amely akár 50 millió forintos, fix 3 százalékos, államilag támogatott kamatozású hitellel segíti a lakást vásárlókat, építőket – családi állapottól és gyermekszámtól függetlenül, gyermekvállalási kötelezettség nélkül. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat az igénylés feltételeiről.
Itt van minden, amit az Otthon Start  programról tudni kell, mielőtt  belevágna
4p

Miért állhatott be a Tisza és a Fidesz közötti különbség?
Ki nyerhet az adók körüli politikai viharon?
Mi lesz az átláthatósági törvényből?

Online Klasszis Klub élőben Somogyi Zoltánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves szociológust!

2025. szeptember 24. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre óvatosabbá válik a világ, már ami a médiafogyasztást illeti – talán ez a legnagyobb konklúziója a Reuters 8. éves Digital News Reportjának, amely a médiához való hozzáállást vizsgálja a világban. A jelentés külön is foglalkozik a hazai médiapiaci helyzettel, többek közt a megrendült bizalommal, valamint az állami nyomással a médiapiacon.

A készítők kiemelték, hogy Magyarországon folytatódtak a támadások a demokratikus intézmények ellen, a kormány szövetségesei a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvánnyal és az állami hirdetések elosztásával még szorosabb kontroll alá vonták a médiapiacot. A lakosság jelentős részéhez nem jutnak el kritikus információk.

Mit gondolnak a magyarok a médiáról?

A felmérés szerint az összes vizsgált ország közül Magyarországon az egyik legalacsonyabb a média iránti bizalom (28 százalék), ennél is alacsonyabb (20 százalék) azok száma, akik szerint a média megfelelően számoltatja el a hatalmon lévőket.

Mint írják, a megkérdezettek szerint az RTL Klub a leghitelesebbnek, a TV2 a legkevésbé hitelesnek tartott hírforrás. A hírfogyasztók 37 százaléka oszt meg híreket, 23 százalékuk kommentál is, viszont mindössze 7 százalék fizet online tartalomért.

A 75 ezer ember megkérdezésével, 38 országban végzett felmérés alapján az látszik, hogy a médiafogyasztási szokások elsősorban a fiatalabb, magasabb iskolázottsággal rendelkezők körében változtak meg.

A megkérdezettek egyre fontosabbnak tartják azt, hogy hiteles forrásokból tájékozódjanak, és mindemellett egyre jobban aggódnak amiatt is, hogy álhírek és féligazságok terjednek, 55 százalékuk nevezte ezt jelentős problémának. A megkérdezettek negyede egyre inkább olyan hírforrásokból tájékozódik, amiket „megbízhatónak” tartott, és 24 százalék pedig abbahagyta a „kétes hírű” médiumok olvasását. (Fontos megjegyezni, hogy a jelentés készítői a „megbízható” és „kétes hírű” kifejezések értelmezését a válaszolókra bízták, így ezek szubjektív vélemények.)

A való élet hat a médiafogyasztásra is

Érdekesség, hogy azokban az országokban, ahol előfordult mostanában, hogy álhírekkel próbálták manipulálni a szavazókat, például Brazíliában és Tajvanon, ott sokkal figyelmesebbé váltak az olvasók, és több mint harmaduk már nem oszt meg akármilyen híreket anélkül, hogy leellenőrizné azok eredetét.

Nem igazán sikerül beindítani a feliratkozós modellt

Ahogy azt már korábban is említettük, a magyarok elenyésző része fizet csak hírtartalomért, és világszinten is hasonló tendencia látszik – alig sikerült növekednie az előfizetők számát tekintve az ilyen formátummal dolgozó lapoknak. Leginkább a skandináv országokban tűnnek vevőnek erre az emberek (Norvégiában 34, Svédországban 27 százalék ad erre ki pénzt), de például Amerikában 2017 után ismételten stagnált az előfizetések aránya. Szintén fontos tényező, hogy egy felhasználó jellemzően csak egy médiumra fizet elő. Ugyanakkor Rasmus Kleis Nielsen, a Reuters Institute feje, és a jelentés egyik szerzője szerint:

"A jó hír az, hogy azok az oldalak, akik igazán minőségi, jó, megbízható anyagokat gyártanak, szépen lassan, de egyre nagyobb sikereket érnek el. A rossz hír viszont az, hogy az internetezők jelentős része úgy gondolja, hogy amit az oldalak elé tesznek, az se nem értékes, se nem megbízható."

Csak példaként: a megkérdezett norvégok 70, míg az amerikaiak 50 százaléka fut bele rendszeresen fizetőkapukba böngészés közben, és a szakemberek szerint a jövő egyik kihívása az lehet, hogyan állítsák meg a blokkolt tartalmak által eltántorított olvasók elvándorlását, különösen azok körében, akiket nehéz bevonni, vagy nem engedhetik meg maguknak, hogy fizethessenek.

A rovat támogatója:
A rovat támogatója az MVM

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vállalat A Wizz Air után újabb légitársaság fordít hátat Bécsnek
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 19:06
Leépít az osztrákoknál a Ryanair.
Vállalat Részesedést vásárol az Nvidia az Intelben
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 13:58
A lépéssel az Nvidia az egyik legnagyobb részvényese lesz a chipgyártónak. 
Vállalat Sötét fellegek gyülekeznek az AI-láthatáron
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 18. 09:59
Baj van az Oracle csodaszerződésével, de az Nvidia is kapott egy jókora gyomrost Kínától.
Vállalat Micsoda időzítés: Izrael új gázvezetéket épít
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 17. 19:19
A Chevron megállapodást írt alá az állami tulajdonú Israel Natural Gas Lines gázvezeték-üzemeltetővel a Nitzana gázvezeték építésének megkezdéséről.
Vállalat Gáza kérdése szétrobbantja az amerikai fagylatgyártót
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 17. 17:30
Ben Jerry nélkül, mivel a fagylaltcég társalapítója kilép az Unileverrel folytatott gázai konfliktus miatti viszálya után.
Vállalat Óriásfúzió készülődik a sportszergyártó-piacon?
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 17. 12:49
Az Adidas és a Puma egyesüléséről pletykálnak.
Vállalat Egy multiból magyar cég lett
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 17. 11:22
A Budapesti Értéktőzsdén szereplő UBM Csoport felvásárolta a világ egyik legnagyobb takarmánygyártójának hazai leányvállalatát.
Vállalat Bérlői stabilitás és új fejlesztés a magyar bevásárlóparkok piacán
Natív tartalom | 2025. szeptember 17. 07:14
A hazai ingatlanbefektetési piacon még a bizonytalan gazdasági környezet ellenére is vannak jól teljesítő szegmensek. A CPI Hungary, amely a magyar retail piacon meghatározó szereplő, az idei első két negyedévben növelni tudta a bérlőktől származó bérleti díjbevételeit nyitott bevásárlóközpontjaiban – például a STOP SHOP-okban. Ez azért is figyelemre méltó, mert miközben a gazdasági környezet inflációs nyomás alatt áll, a vásárlói költések még csak lassan élénkülnek.
Vállalat Több, mint egy jelentés: így működik az ESG egy nagyvállalatnál
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 16. 15:35
Az elmúlt években a vállalatok életében is fontossá vált a fenntarthatósági szemlélet, ami egyfelől organikusan, az éghajlatváltozásra adott természetes válaszként, másfelől pedig a jogalkotók hatására, felülről irányítottan is terjed a hazai céges világban. Európai Uniós irányelvek, a Magyar Nemzeti Bank zöld ajánlásai, az ESG-törvény: az a vállalat, amely csak legyint ezekre, hosszabb távon nagyon gyorsan kieshet a versenyből.
Vállalat A Google hatalmas befektetést jelentett be ide, épp Donald Trump látogatása előtt
Privátbankár.hu | 2025. szeptember 16. 13:58
A Google kedden bejelentette, hogy 5 milliárd font (6,80 milliárd dollár) értékű új befektetést hajt végre Nagy-Britanniában Donald Trump amerikai elnök állami látogatása előtt.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG