1p

Túléli Budapest a következő öt évet is kormánytámogatás nélkül?
Milyen kapcsolatot lehet kialakítani a Fidesszel, Magyar Péterrel és Karácsony Gergellyel?
Online Klasszis Klub élőben Vitézy Dáviddal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 13. 16:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A háztartási kis- és nagygépek, a számítástechnikai eszközök és a nyomtatók és multifunkcionális irodaeszközök piaca is zsugorodott 2012 első tíz hónapjában. Kivételt talán csak a legmodernebb technológiát képviselő tabletek és e-könyv olvasók szegmense jelent, ahol az általános keresletcsökkenés ellenére is egyaránt bővült az eladás és a forgalmazott érték.

A GfK Kereskedelem és Technológiai adatai szerint darabszám alapján vizsgált értékesítés tekintetében a teljes hazai IT szegmens csökkenést mutat 2012 első 10 hónapjában az előző év azonos időszakához képest. A legnagyobb mértékben a monitorok és asztali számítógépek iránti kereslet csökkent: előbbié 51, utóbbié pedig 48 százalékkal.

Szektor

darab

átlagár

Szórakoztató elektronika

-8,1

7,8

Fotó

-14,9

19,8

IT

-14,3

0,7

Háztartási nagygépek

-7,6

4,4

Háztartási kisgépek

-9,5

10,6

A szegmens értékben legfontosabb termékcsoportját jelentő net- és notebook-ok piacának alakulása sem tér el az általános trendtől: az értékesített darabszámot tekintve 23, értékben pedig 15 százalékkal mutatnak alacsonyabb eladásokat. Az érték darabszámhoz viszonyított mérsékelt visszaesését a háttértárolók növekvő ára, valamint a netbook-ok csökkenő részaránya magyarázza, mely termékek jellemzően az alacsony árkategóriákban találhatók meg.

Az olcsó tabletek és az e-könyvolvasók eladása megugrott

A szektor két kivételes termékcsoportja az e-könyv olvasók és a tabletek, melyek az általános visszaesés ellenére növekedni tudtak. Különösen érdekes a tabletek jó szereplése, mivel ezek a termékek folyamatos, hónapról-hónapra történő emelkedést mutattak a 2012. január-októberi időszakban mind a darabszámos eladást, mind a forgalmazott értéket tekintve – az előző év azonos időszakához képest több mint négyszeresére nőtt az értékesítés volumene.



A növekedés mozgatórugóját a táblagépeknél az olcsóbb, 7 colos képernyővel szerelt és 20-40 ezer forint átlagáron elérhető készülékek jelentették. A másik termékcsoport, az e-könyv olvasók mennyiségi eladása több mint háromszorosára ugrott - derül ki a GfK közleményéből.

---- A legnagyobb visszaesést a nyomtatók szenvedték el ----

A legnagyobb visszaesést a nyomtatók szenvedték el

A nyomtatók és multifunkciós eszközök piacán a 2012. január-októberi periódusban az előző év azonos időszakához képest erős visszaesés figyelhető meg: 20 százalékkal kevesebbet vásároltak és 22 százalékkal költöttek kevesebbet a magyar fogyasztók. Az egyik legnagyobb visszaesést a nyomtatók szenvedték el.

A nyomtatók és multifunkciós eszközök átlagárában szintén csökkenés figyelhető meg, azonban az értékesített darabszám és a forgalmazott érték nagyarányú esésével szemben itt csak 2 százalékos mérséklődésről beszélhetünk. Az árak ilyen kismértékű változásának hátterében az áll, hogy a nyomtatók átlagára még ebben a kiélezett gazdasági helyzetben is növekedni tudott 9 százalékkal. A növekedés a nagyobb teljesítményű készülékek magasabb részarányából származott.

A tükörreflexes és cserélhető objektíves fényképező gépek húzzák fel a statisztikát

A hazai fotópiac legnagyobb szegmese továbbra is a digitális fényképezőgépeké. A több műszaki kategóriát érintő piaci visszaesés a fényképezőgépeket is elérte. A 2012 január-októberi időszakban az előző év azonos periódusához képest az értékesített darabszámban több mint 12 százalékos csökkenést mutatnak az adatok.

A forgalmazott értéket vizsgálva azonban egy ezzel teljesen ellentétes trend rajzolódott ki: a teljes digitális fényképezőgép kategória összpiaci forgalma közel 4 százaléknyit nőtt a vizsgált időszakban. A növekedést egyértelműen a digitális tükörreflexes fényképezőgépek (D-SLR) és a cserélhető objektíves kompaktok (System camera) generálták.

Annak ellenére, hogy piaci részesedésük alacsonynak mondható – a mennyiségi piacból egyelőre 10 százalék alatti –, a keresletnek az e kategóriák iránti növekedése az értékesítési összforgalmat pozitív irányba mozdította el. Ezek a termékek ugyanis jóval drágábbak mint a piac döntő részét uraló kompakt, fix lencsés fotógépek. A legkeresettebb termékek a fotópiacon továbbra is a kisméretű CCD-vel felszerelt, 20.000 forint alatti átlagáron értékesített, 4-6x-es optikai zoom-mal rendelkező készülékek.

A digitális fényképezőgépekhez használt memóriakártyák piaca is a fentiekhez hasonlóan kissé megtorpant: darab alapon 7 százalékos visszaesésről tanúskodnak az adatok.

A háztartási gépek piaca is szűkül

Mind a háztartási kisgépek, mind a nagygépek piaca csökkenést mutat 2012 első tíz hónapjában. Háztartási nagygépekből 6,5 százalékkal adtak el kevesebbet és ezzel egy időben 5 százalékos áremelkedés volt megfigyelhető. A nagy vesztesek a mikrohullámú sütők és a fagyasztók: előbbi eladása 8,4 százalékkal, utóbbié pedig 9,3 százalékkal esett vissza az előző év azonos időszakához képest. Szintén nagyot zuhant a mosógépek iránti kereslet: a darab alapon számított 6,6 százalékos csökkenést elsősorban a felültöltős mosógépek iránti keresletcsökkenés okozta, de kis mértékben az elöltöltős gépek eladása is mérséklődött - a GfK adatai szerint.

A háztartási kisgépek darab alapú forgalmának 9,1 százalékos csökkenésével egy időben az átlagárak 10,3 százalékkal nőttek, aminek eredményeképpen e szegmens érték alapon 0,3 százalékos növekedést könyvelhetett el. A 2012. január-októberi időszakban kenyérsütőkből, a szájápolási termékekből, illetve az automata és a kapszulás kávéfőzőkből növekedett az értékesített mennyiség, míg az összes többi termékcsoport csökkenést produkált. Az egyik legnagyobb árucsoport, a porszívók iránti igény 7,9 százalékkal szűkült, míg például vasalóból 11,5 százalékkal fogyott kevesebb.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Buksza: baktériumcunami vagy tisztaság a lakásban? Kisokos a mosogatószivacsokhoz, törlőkendőkhöz
Buksza blog | 2024. november 4. 16:17
A háztartásokban használt tisztítóeszközöket időnként ki kell dobni, ám az meglepő, hogy a szakértők szerint milyen gyakran kell ezt megtenni.
Vásárló Összeomlás előtt az étteremlánc, a magyar leány időben váltott
Privátbankár.hu | 2024. november 4. 12:36
A Magyarországon is ismert amerikai TGI Friday’s könnyen lehet, hogy teljesen eltűnik a színről.
Vásárló Kitört a tojásválság, elszálltak az árak: külföldről dobnak mentőövet a szlovák vásárlóknak
Buksza blog | 2024. november 4. 10:27
Szlovákiában a tavalyi madárinfluenza-járvány után ősszel is kitört egy hasonló fertőzés, így várhatóan hazai forrásból nem lesz elég tojás a boltokban. Az árak természetesen nőnek.
Vásárló Három rangos nemzetközi díj a fővárosi luxushotelnek
Natív tartalom | 2024. november 4. 07:00
Három díjat nyert a Mystery Hotel Budapest az Észak-Írországban található Galgormban megrendezett 18. World Luxury Hotel Awards gálán.
Vásárló A Penny célba veszi a nyugdíjasokat, dedikált termékeket kapnak az olasz boltokban
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. november 3. 10:37
Olaszországban a Penny kifejezetten az idősek, nyugdíjasok igényeire szabott termékcsaládot hoz forgalomba. A boltlánc szerint a cikkek nagyon egészségesek és csábító a márkanevük.
Vásárló Kid Rock, Elon Musk vagy épp Barack Obama is befolyásolja a nyereményszorzókat – Klasszis Podcast
Natív tartalom | 2024. november 2. 08:56
Milyen nüanszok befolyásolják az oddsokat? Kit látnak esélyesebbnek a Fehér Házért folyó versenyben a magyarok? Kire fogadnak a férfiak és kire a hölgyek? Mi alapján döntenek a fogadók? Milyen eseményekre lehet fogadni, és mekkora nyereményt remélhetnek? Milyen veszélyek leselkednek azokra, akik nem a kellő körültekintéssel választanak fogadóirodát? Ezekről a kérdésekről is beszélgettünk Tulik Ágnessel, a Vegas.hu marketingigazgatójával.
Vásárló A Lidl tényleg meghökkentő lépéssel rukkolt elő, bevetette Dr. Günstiget
Buksza blog | 2024. november 1. 14:35
Alaposan megdolgoztatta marketingeseit a Lidl az idei bevásárlási szezon előtt, hogy olyan reklámokkal álljanak elő, amelyek ki tudnak tűnni a vásárlókat elárasztó hirdetésözönből.
Vásárló Folytatódik a műanyagpalack-háború: nekimentek a Coca-Colának és a Pepsinek
Buksza blog | 2024. november 1. 12:58
Vásárlóik átverésével vádolja az Egyesült Államok legnépesebb megyéjének önkormányzata a két legismertebb kólacéget, mert műanyagpalackjaik szerinte nem igazán újrahasznosíthatók.
Vásárló Kihúzta a gyufát, nagy bajba kerülhet a Temu
Buksza blog | 2024. október 31. 18:57
Az Európai Bizottság elégedetlen a Temu által benyújtott jelentéssel, amely arról számolt be, milyen intézkedésekkel igyekeztek megakadályozni, hogy gyanús termékek kerüljenek fel az elektronikus piacterükre.
Vásárló 3 dolog, amitől férfiasabbnak érzik magukat a férfiak
Márkázott tartalom | 2024. október 31. 10:56
A férfiasság érzete az önértékelés egyik fontos alappillére, és számos tényező befolyásolja, hogy egy férfi mennyire érzi magát magabiztosnak és férfiasnak a mindennapokban. A következőkben három olyan tényezőt járunk körül, amelyek jelentős hatással vannak a férfiak önértékelésére és férfiasság érzetére.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG