Kovács Zoltán egy más témában (a társasházi energetikai pályázatok kapcsán) tartott szerdai kormányszóvivői tájékoztatón beszélt arról, hogy jogászoknak kell megvizsgálni a budaörsi polgármester tervezett intézkedését, amely szerint Budaörs önkormányzata nem fizeti tovább az M1-M7-es autópályák közös bevezető szakaszának közvilágítását.
By User:My Friend (Own work), via Wikimedia Commons |
Nem mondhatja csak úgy fel a polgármester a szerződést
Wittinghoff Tamás kedden közölte azt, hogy az érintett szakaszra bevezetett útdíj egyoldalúan megváltoztatta a közlekedési feltételeket, ezért a város február 28-i hatállyal felmondja a 2002-ben kötött autópálya-világítási szerződést.
Kovács Zoltán szerdán azt mondta, egy-egy ilyen szerződéses kérdés rendezése túlmutat azon, hogy a polgármester csak úgy egyoldalúan felmondjon ilyen típusú megegyezéseket. A jogászok dolga eldönteni, hogy ehhez van-e joga, és hogy milyen keretek között lehet ezt orvosolni - tette hozzá a szóvivő.
Közölte: "gondoskodni fogunk arról, hogy ne boruljon sötétségbe ez az útszakasz".
Van érdeklődés...
A kormányszóvivő a január elsejétől díjköteles útszakaszok rendszerével összefüggésben beszélt arról is, hogy eddig körülbelül kétszázezren vettek már megyei e-matricát. Ez azt jelenti, hogy van érdeklődés - mondta Kovács Zoltán, bár ez elég furán hangzik: aki nem fizet útdíjat, az ugyanis bírságot fizet. Januárban ez a közel 15 ezres tétel ugyan még megúszható, de a matricát utólag meg kell venni, mégpedig a NÚSZ Zrt. ügyfélszolgálati irodájában a szolgáltatási díj megfizetése mellett - ennek összege 1470 forint, ami a matrica árának csaknem harmada.
Így természetes, hogy van érdeklődés az útdíj-fizetés iránt - ha úgy vesszük, van érdeklődés az adófizetés iránt is, hiszen évről évre százezrek adják be adóbevallásukat.
Kovács Zoltán azt is elmondta: a rendszert folyamatosan figyelik. Január 31-ig a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium összegyűjti a tapasztalatokat, és ezt követően, ha szükséges, módosítanak az intézkedésen - ismertette.