Több mint 1600 látogató volt kíváncsi Magyarország legnagyobb infokommunikációval és digitális gazdasággal foglalkozó szakmai rendezvényére. Az eseményen több mint 200 hazai és külföldi szakember tíz különböző tematikájú konferencia mentén vizsgálta a digitalizáció és az online tér rohamos fejlődése miatt felmerülő húsbavágó kérdéseket.
Szó esett egyebek mellett a digitális társadalom hazai lehetőségeiről, a digitalizáció kereskedelemre kifejtett hatásáról, az online reklámozás és közösségi média legfrissebb trendjeiről, a tartalom marketingről, a neuromarketingről vagy a HR szakma digitális forradalom okozta kihívásairól.
Rendszerszintű változásokat hoz a digitalizáció
Az idei Internet Hungary központi témája a változás és az ehhez való alkalmazkodó képesség volt.
Köves Alexandra ökológiai közgazdász előadásában kifejtette, hogy a digitalizáció hamarosan olyan kihívások elé fogja állítani az emberiséget, melyekre csak a jelenlegi rendszeren kívüli gondolkodással lehet válaszokat adni. Így a fogyasztói társadalom helyett eljöhet a szolgáltatói társadalom kora, amikor például a mosáshoz nem lesz szükség minden otthonban mosógépre, hanem kizárólag szolgáltatókra – cégekre, vagy akár a szomszédra – akik kitisztítják a ruhát. Ennek jelei már ma is kristálytisztán láthatók, elég csak az Über vagy az Airbnb példájára gondolnunk.
Percenként másfélmillió netes tartalom születik
A fiatalok, felnövekvő generációk számára az internet vált az első számú médiummá, hiszen az online térben elérhető minden számukra izgalmas tartalom. Magyarország számára kulcsfontosságú a szélessávú internet eljuttatása minden háztartásba, és kifejezett kormányzati cél is, hogy 2018-ra mindenhol legalább 30 Mbit/s legyen a letöltési sebesség – hangzott el Karas Mónika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnökének előadásában. A digitális „boom” grandiózus méretét és az internet további előretörését jól illusztrálja, hogy mérések szerint percenként másfélmillió különböző netes tartalom születik világszerte.
A vásárlói döntések 95 százaléka nem tudatos
Az Internet Hungary egyik legnépszerűbb szakmai programja egy nagyon új és izgalmas területtel, a neuromarketinggel foglalkozott, melynek célja, hogy a reklámok agyunkra, tudatalattinkra kifejtett hatását tanulmányozza. Az előadások során szó esett arról, hogy a vásárlói döntések 95 százaléka nem tudatos, hiszen az érzelmek és számos egyéb faktor is fontos szerepet játszanak. Sas István reklámpszichológus kifejtette, hogy az úgynevezett „priming” (magyarul előfeszítés) segítségével a fogyasztók hangulata, érzelmi állapota pozitív irányba befolyásolható, mely segít a reklámokban megfogalmazott üzenetek befogadásában.