3p
Rekordrészvétellel zárult az idei Internet Hungary.

Több mint 1600 látogató volt kíváncsi Magyarország legnagyobb infokommunikációval és digitális gazdasággal foglalkozó szakmai rendezvényére. Az eseményen több mint 200 hazai és külföldi szakember tíz különböző tematikájú konferencia mentén vizsgálta a digitalizáció és az online tér rohamos fejlődése miatt felmerülő húsbavágó kérdéseket.

Szó esett egyebek mellett a digitális társadalom hazai lehetőségeiről, a digitalizáció kereskedelemre kifejtett hatásáról, az online reklámozás és közösségi média legfrissebb trendjeiről, a tartalom marketingről, a neuromarketingről vagy a HR szakma digitális forradalom okozta kihívásairól.

Rendszerszintű változásokat hoz a digitalizáció

Az idei Internet Hungary központi témája a változás és az ehhez való alkalmazkodó képesség volt.

Köves Alexandra ökológiai közgazdász előadásában kifejtette, hogy a digitalizáció hamarosan olyan kihívások elé fogja állítani az emberiséget, melyekre csak a jelenlegi rendszeren kívüli gondolkodással lehet válaszokat adni. Így a fogyasztói társadalom helyett eljöhet a szolgáltatói társadalom kora, amikor például a mosáshoz nem lesz szükség minden otthonban mosógépre, hanem kizárólag szolgáltatókra – cégekre, vagy akár a szomszédra – akik kitisztítják a ruhát. Ennek jelei már ma is kristálytisztán láthatók, elég csak az Über vagy az Airbnb példájára gondolnunk.

Percenként másfélmillió netes tartalom születik

A fiatalok, felnövekvő generációk számára az internet vált az első számú médiummá, hiszen az online térben elérhető minden számukra izgalmas tartalom. Magyarország számára kulcsfontosságú a szélessávú internet eljuttatása minden háztartásba, és kifejezett kormányzati cél is, hogy 2018-ra mindenhol legalább 30 Mbit/s legyen a letöltési sebesség – hangzott el Karas Mónika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnökének előadásában. A digitális „boom” grandiózus méretét és az internet további előretörését jól illusztrálja, hogy mérések szerint percenként másfélmillió különböző netes tartalom születik világszerte.

A vásárlói döntések 95 százaléka nem tudatos

Az Internet Hungary egyik legnépszerűbb szakmai programja egy nagyon új és izgalmas területtel, a neuromarketinggel foglalkozott, melynek célja, hogy a reklámok agyunkra, tudatalattinkra kifejtett hatását tanulmányozza. Az előadások során szó esett arról, hogy a vásárlói döntések 95 százaléka nem tudatos, hiszen az érzelmek és számos egyéb faktor is fontos szerepet játszanak. Sas István reklámpszichológus kifejtette, hogy az úgynevezett „priming” (magyarul előfeszítés) segítségével a fogyasztók hangulata, érzelmi állapota pozitív irányba befolyásolható, mely segít a reklámokban megfogalmazott üzenetek befogadásában.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Új címke került a régi élelmiszerekre, amitől „egészségesebbek lettek”
Buksza blog | 2024. december 22. 17:09
A korábban mérgelődő élelmiszeripari vállalatok észrevették, hogy egyre többen kapnak súlycsökkentő gyógyszereket, ami magában hordoz egy jó lehetőséget.
Vásárló Luxuscikkek „bagóért”: megjelent a „lefelé eladás”
Buksza blog | 2024. december 22. 16:16
A luxustermékek egyik jellemzője volt, hogy a piacuk válságálló, érzéketlenek az általános kereslet hullámzására, ám ez sem látszik már örök igazságnak.
Vásárló Veszedelmes járvány jelent meg Magyarország határánál
Privátbankár.hu | 2024. december 22. 13:21
Szerbiában a magyar határ közelében ismét megjelent az afrikai sertéspestis, ami jelenős veszteséget okozhat a sertésállományban. A belgrádi kormány rendkívüli intézkedéseket vezetett be.
Vásárló Kapaszkodjon: ilyen idén egy trendi karácsonyfa
Elek Lenke | 2024. december 21. 10:19
Az idei karácsonyi dekorációkban a fenntarthatóság, a természetesség és a letisztult stílus keveredik a fényűző, csillogó elemekkel.
Vásárló Így kell ételt és pénzt menteni – Ön már muncholt?
Elek Lenke | 2024. december 20. 15:12
Egy magyar startup forradalmasította az ételmentést, miközben divattá tette a fenntarthatóságot.
Vásárló Már a munkavállalók vannak jobb alkupozícióban, nem a munkáltatók – interjú Szimeiszter Sándorral, a JYSK vezérével
Csernátony Csaba | 2024. december 19. 05:46
A vásárlóknak kínált termékek kiválasztásában a mesterséges intelligencia helyett inkább az emberi döntésben bízik Szimeiszter Sándor, a JYSK Magyarországért, Görögországért és Ausztriáért felelős országigazgatója. A dán kiskereskedő cég nem tervez jelentős további áruháznyitásokat Magyarországon, mert közel lefedettnek tekintheti a piacot. Ugyanakkor más, hagyományos boltláncokkal szemben jól boldogul az online értékesítéssel a JYSK.  A cégvezető beszélt arról is, hogy a gyenge forint milyen hatással lehet az árcímkékre. 
Vásárló Ezért éri meg az állítható asztal beszerzése az irodába
Márkázott tartalom | 2024. december 16. 10:49
Minden döntés, ami magas beruházási költséget igényel, alapos megfontolás eredménye. Az üzleti környezetben ez már megszokott dolog, de elkerülhetetlen, hogy olyan környezetet alakítsunk ki magunk körül, ami az irodai munkavégzés fizikai terheit csökkentheti.
Vásárló Megjelent az űrkutatásból származó technológia a fogkrémeknél
Buksza blog | 2024. december 15. 18:03
Az űrhajók és a fogkrémek meglehetősen távol állnak egymástól, ám összekötheti őket, hogy hasonló módszerekkel készülnek. Legalábbis a Colgate ebbe az irányba megy. 
Vásárló Ki lehet törni a bejgli, halászlé, töltött káposzta háromszögből? A franciák mutatják a karácsonyi lakomadivatot
Buksza blog | 2024. december 15. 11:13
A franciák karácsonyi ételválasztása megmutatja, hogy ki lehet törni a halászlé, töltött káposzta, bejgli készítésének Bermuda-háromszögéből, ha egy kicsit bonyolultabban gondolkodik a házi szakács.
Vásárló Furcsa balesetben halt meg egy Magyarországon is népszerű márka alapítója
Privátbankár.hu | 2024. december 15. 08:26
Kirándulás közben történt a szerencsétlenség.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG