3p
Rekordrészvétellel zárult az idei Internet Hungary.

Több mint 1600 látogató volt kíváncsi Magyarország legnagyobb infokommunikációval és digitális gazdasággal foglalkozó szakmai rendezvényére. Az eseményen több mint 200 hazai és külföldi szakember tíz különböző tematikájú konferencia mentén vizsgálta a digitalizáció és az online tér rohamos fejlődése miatt felmerülő húsbavágó kérdéseket.

Szó esett egyebek mellett a digitális társadalom hazai lehetőségeiről, a digitalizáció kereskedelemre kifejtett hatásáról, az online reklámozás és közösségi média legfrissebb trendjeiről, a tartalom marketingről, a neuromarketingről vagy a HR szakma digitális forradalom okozta kihívásairól.

Rendszerszintű változásokat hoz a digitalizáció

Az idei Internet Hungary központi témája a változás és az ehhez való alkalmazkodó képesség volt.

Köves Alexandra ökológiai közgazdász előadásában kifejtette, hogy a digitalizáció hamarosan olyan kihívások elé fogja állítani az emberiséget, melyekre csak a jelenlegi rendszeren kívüli gondolkodással lehet válaszokat adni. Így a fogyasztói társadalom helyett eljöhet a szolgáltatói társadalom kora, amikor például a mosáshoz nem lesz szükség minden otthonban mosógépre, hanem kizárólag szolgáltatókra – cégekre, vagy akár a szomszédra – akik kitisztítják a ruhát. Ennek jelei már ma is kristálytisztán láthatók, elég csak az Über vagy az Airbnb példájára gondolnunk.

Percenként másfélmillió netes tartalom születik

A fiatalok, felnövekvő generációk számára az internet vált az első számú médiummá, hiszen az online térben elérhető minden számukra izgalmas tartalom. Magyarország számára kulcsfontosságú a szélessávú internet eljuttatása minden háztartásba, és kifejezett kormányzati cél is, hogy 2018-ra mindenhol legalább 30 Mbit/s legyen a letöltési sebesség – hangzott el Karas Mónika, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság elnökének előadásában. A digitális „boom” grandiózus méretét és az internet további előretörését jól illusztrálja, hogy mérések szerint percenként másfélmillió különböző netes tartalom születik világszerte.

A vásárlói döntések 95 százaléka nem tudatos

Az Internet Hungary egyik legnépszerűbb szakmai programja egy nagyon új és izgalmas területtel, a neuromarketinggel foglalkozott, melynek célja, hogy a reklámok agyunkra, tudatalattinkra kifejtett hatását tanulmányozza. Az előadások során szó esett arról, hogy a vásárlói döntések 95 százaléka nem tudatos, hiszen az érzelmek és számos egyéb faktor is fontos szerepet játszanak. Sas István reklámpszichológus kifejtette, hogy az úgynevezett „priming” (magyarul előfeszítés) segítségével a fogyasztók hangulata, érzelmi állapota pozitív irányba befolyásolható, mely segít a reklámokban megfogalmazott üzenetek befogadásában.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Fontos hír jött a benzinről, már ne tankoljon hétfőig!
Privátbankár.hu | 2024. május 17. 18:35
Pünkösd hétfőn tovább csökkennek az üzemanyagárak.
Vásárló Nem Magyarországot választotta célpontjául a kisbolt-specialista
Buksza blog | 2024. május 14. 10:04
A főleg élelmiszereket és italokat árusító lengyel Zabka három üzlet megnyitását tervezi májusban Romániában, majd ezt követően gyors terjeszkedésbe kezd. 
Vásárló Jelentős árcsökkentésre kényszerül a McDonald's: menüt adnának szendvicsárban az amerikai éttermekben
Buksza blog | 2024. május 14. 08:57
A McDonald’s arra készül, hogy extra árengedményt ad legalább egyik menüjére, hogy visszacsalogassa azokat a vendégeit, akik az infláció miatt az utóbbi időben inkább otthon főznek.
Vásárló Hamarosan szívhatják a fogukat az autósok?
Privátbankár.hu | 2024. május 11. 11:19
Az árcsökkenésnek vége szakadhat. 
Vásárló Nagyon bejött a "féláras" megoldás a magyar vásárlókat is megcélzó lengyel "cipőkirálynak"
Buksza blog | 2024. május 11. 09:37
Remekeltek az év elején a CCC cipőboltlánc üzletei. A nyereség a triplájára nőtt.
Vásárló Miért pont az Aldi vagy a többi diszkont? Megvan az új varázsszó
Buksza blog | 2024. május 9. 19:03
Az Aldi azon áruházláncok között lesz, amelyek jól jönnek majd ki abból az időszakból, amelyben az inflációval küszködő vásárlók sokkal jobban megnézik, mit vásárolnak a boltokban.
Vásárló Az elképzelhetetlent kínálja a svájci bicska új változata
Buksza blog | 2024. május 9. 15:13
A svájci bicska mögött 140 éves múlt áll, ám a fejlesztése soha nem áll meg egy pillanatra sem. Más kérdés, hogy amire a gyártó most készül, az igencsak meglepő változást hoz a bicska történetében.
Vásárló Hogyan tehetünk szert több bevételre?
Márkázott tartalom | 2024. május 9. 11:04
A nagy kérdés, ami a legtöbb ember foglalkoztatja: hogyan lehetnék gazdagabb, sikeresebb? Mit kellene tennem ahhoz, hogy biztonságos pénzügyi helyzetet teremtsek magamnak?
Vásárló Kitalálja, mennyivel olcsóbb ugyanaz a magyar tészta Romániában, mint nálunk?
Privátbankár.hu | 2024. május 9. 06:35
Bődületes a különbség - miért vásárolna itthon az, aki Romániában is megteheti?
Vásárló Ezért kellett új ellenséget keresnie a kormánynak: sosem láttunk még ilyet a magyar boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2024. május 9. 05:36
A Privátbankár Árkosár-felmérések bő 17 éves történetének legnagyobb éves árcsökkenését mértük a hazai hipermarketekben májusban - igaz, az áresés mértéke messze-messze elmarad a korábban látott óriási áremelkedésektől. Jó hír, hogy végre havi szinten is értelmezhető árcsökkenés történt az élelmiszerek frontján. Megnéztük azt is, hol a legolcsóbb a spárga, a párizsi és a csirkemáj.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG