A Ryanair már napi 250 járatot kellett, hogy töröljön, miután a munkabeszüntetés rendkívül kiterjedt lett. A légitársaság közölte, hogy mindazonáltal a járatok 90 százaléka így is elindul, igyekeznek mérsékelni a károkat.
Hazai szerződést akarnak
A sztrájkban német, belga, holland, portugál spanyol dolgozók egyaránt részt vesznek, ami arra utal, hogy általános az elégedetlenség a cégnél. A dolgozók azt követelik, hogy országaik törvényei szerződést kössenek velük, ne ír munkavállalókként kezeljék őket, amint az most a gyakorlat. Erre most kaptak szóbeli ígéretet, de ezt keveslik: biztosra akarnak menni.
Zord bánásmód
Hogy mennyire megalapozott a dolgozók elégedetlensége, azt nehéz megítélni, miután ebben az iparágban általános munkaerőhiány van, így könnyen odébb lehet állni más céghez. Az viszont tény, hogy a cég főnöke, Michael O’Leary már több esetben azt a politikát folytatta, hogy vagy az utasokat, vagy a személyzetet kezeli zordan, bár később módosított, miután ez az állapot fenntarthatatlan volt.
Munkaerőhiány
A jelenlegi esetben valószínűleg nem lesz sok választása, meg kell egyeznie a dolgozókkal, már amennyiben nem irreálisak és teljesíthetetlenek a követeléseik, mégpedig minél előbb, mert ha az utazóközönség attól kezd félni, hogy a társaságnál bármikor törölhetik a járatokat, átpártolhatnak másokhoz, akár drágább viteldíjakért is.
Használjuk ki
Így jó eséllyel a helyzet rövid időben belül rendeződni fog, ha pedig az utasok elpártolása miatt a Ryanair igen olcsón árusítana jegyeket a következő hónapokra vagy akár jövő nyárra, hogy visszaszerezze az utazóközönséget, vegyünk belőle nyugodtan, addigra szinte biztos, hogy menni fognak a gépek.