MTI Fotó: Czeglédi Zsolt |
Gyakorlatilag a sajtértékesítés az alappillére az élelmiszer-kiskereskedelemnek Magyarországon: tavaly június és idén május között 90 milliárd forintos piacot tudhat magáénak a sajt, ez éves szinten 9 százalékos növekedés, írja a Nielsen felmérésére hivatkozva a Világgazdaság. Ezzel a feldolgozott hús és a sör után a harmadik legnagyobb árbevételt generáló élelmiszer volt.
Ráadásul már nem érjük be az olcsó, de gyengébb minőségű sajtokkal, így a gyártói márkák pozíciója 63 százalékról 60-ra csökkent. Ezzel együtt továbbra is a trappista a legnépszerűbb, a magyarok 43 százalékánál kerül az asztalra, de egyre növekszik a kereslet az edami, a camambert és a gouda sajtra is. Népszerűek az egész, darabolt, szeletelt és reszelt sajtok is, a penészes sajtokat azonban kerüljük – ez a környékbeli országokban, a cseheknél és a szlovákoknál sokkal népszerűbb. Az importált termékek közül számottevő az olasz mozzarella és mascarpone, a francia camembert és brie forgalma, de keresett árucikk a sajtpultban a holland gouda és a görög feta is.
Csúcson az árak: sosem volt még ilyen drága a nagybevásárlás A márciusi rekord után újra emelkedtek az árak. A nagybevásárlás még sosem került ennyibe: júliusban először 19 ezer forint fölé ment a Privátbankár.hu Árkosár aktuális értéke. Éves alapon két hipermarket is 5 százalék felett emelte az árait. A boltok kínálatából látszik, hogy a grillezés egyre menőbb Magyarországon, és a dinnyebotránynak is utánajártunk. >>> |