1p
Elsősorban a rossz gazdasági környezet, másfelől a drágulás okozta a csökkenést. Nálunk az élelmiszer kisker árak 7, míg Európában 4 százalékkal nőttek a második negyedévben.

Hat év alatt most először adott el átlagosan kevesebb árut az európai élelmiszer-kiskereskedelem negyedéves  összehasonlításban; az  idei második negyedévben Európában átlag 1 százalékkal csökkent az eladott mennyiség, a tavalyi hasonló időszakhoz képest, míg Magyarországon  2 százalékkal. Az elemzést a Nielsen készítette, a fogyasztók médiahasználatáról és vásárlásairól információkat, ismereteket szolgáltató globális vállalat.

A 21 európai országra kiterjedő felmérésből kiderül, hogy értékben az élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum kiskereskedelmi forgalma Magyarországon átlag 5, a kontinensen 3 százalékkal nagyobb az idei második negyedévben, mint tavaly április-június között volt. Legnagyobb mértékben nőtt Törökországban 10, Szlovákiában és Lengyelországban 7-7 százalékkal. Ezzel szemben 1-2 százalékos csökkenést regisztráltak Görögországban, Olaszországban és Csehországban.

Mennyiséget tekintve a bolti forgalom a vizsgált országok közül 11-ben csökkent, kilencben nőtt, Belgiumban pedig stabil maradt, negyedéves összehasonlításban. Legnagyobb mértékben, 7 százalékkal esett vissza a mennyiségi eladás Csehországban.  Az utána következő Törökországban, Portugáliában és Olaszországban pedig mínusz 3-3 százalékot regisztráltak. Negatív a tendencia Görögországban, ahol a 13 legutóbbi, egymást követő negyedév mindegyikében mennyiségi csökkenést regisztrált a Nielsen.

A 21 országban az élelmiszer, háztartási vegyi áru és kozmetikum együttes kiskereskedelmi átlagára 4 százalékkal emelkedett, a második negyedévben, a tavalyi hasonló időszakkal szemben. A magyarországi 7 százalék a második legnagyobb drágulás Európa fejlett piacai között, a törökországi 13 százalék után. A magyar mutatót a szlovák követi plusz 5, majd a portugál, lengyel, francia, dán és brit, követi egyaránt 4 százalékkal. 19 államban volt drágulás, csökkenést csak Svájcban és Írországban tapasztaltak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Többet nem nyúl bele a kormány az üzemanyagok árába Magyarország szomszédjában
Privátbankár.hu | 2025. július 14. 17:36
Elengedik a horvát intézkedést.
Vásárló Summer Colors 2025 – a paletta, ami uralni fogja a gardróbunkat
PR | 2025. július 14. 11:54
Már javában tombol a nyár, a napfény szinte minden reggel biztos pontként köszönt minket, és a hosszú, meleg esték magukkal hozzák a szabadság, a könnyedség és az önkifejezés vágyát. A ruhatárunk ilyenkor természetesen átalakul – ahogyan mi is. Nem véletlen, hogy minden nyárnak megvannak a maga színei, amelyek nemcsak a kifutókon, hanem a mindennapjainkban is határozott jelenlétet követelnek. A 2025-ös szezon palettája egyszerre vibráló, friss és mégis klasszikusan kifinomult. Mi pedig boldogan öltöztetjük fel a stílusunkat ezekbe az árnyalatokba – mert ez a nyár rólunk szól.
Vásárló Modern iroda, régi szokások: miért nyomtatunk még mindig?
Márkázott tartalom | 2025. július 13. 10:33
A legtöbb munkahely ma már digitális, vagy legalábbis annak tűnik. Felhőalapú dokumentumok, online megbeszélések, digitális aláírás. Azt gondolnánk, a nyomtatók ideje lejárt. Ennek ellenére még mindig ott búgnak a sarkokban, és napi szinten használatban vannak. De miért nyomtatunk a modern irodában, amikor papír nélkül is hatékonyak lehetnénk? És vajon mit árul el ez a szokás a vállalati működésről?
Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Építsünk brandet a csomagolással!
Márkázott tartalom | 2025. július 6. 10:42
Ahhoz, hogy hosszú távú sikereket érjen el a vállalkozásunk, elengedhetetlen a tudatos márkaépítés. Azon túl, hogy kell egy jó logó és egy találó szlogen, stratégiára is szükség van hozzá. Ennek pedig jó esetben része a termékek külső megjelenése, csomagolása is.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló A tökéletes téglavágás titkai
Márkázott tartalom | 2025. július 5. 09:11
Sokan azt hiszik, hogy a téglavágás egyszerű feladat, de aki már próbálta, tudja, hogy közel sem az. Egy pontosan vágott tégla nemcsak az esztétikai megjelenést javítja, hanem a falazat stabilitását is nagymértékben befolyásolja. Legyen szó kisebb házi projektről vagy nagyobb építkezésről, a precíz vágások elengedhetetlenek. Kézi módszerrel gyakran több időt veszíthetünk a hibás darabok javításával vagy cseréjével.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG