Még az előtte-utána fotók sem voltak igaziak
A Gazdasági Versenyhivatal döntése szerint a Gemini-Tel Híradástechnikai Tervező, Szolgáltató és Kereskedelmi Bt. valamint a Solennis Orvostechnikai Kft. valótlanul állította, hogy az Ultherapy elnevezésű szolgáltatás kedvező hatású és hatékony eredményekkel jár.
Az érintett cégek azt állították a reklámokban, hogy az Ultherapy eljárás
- a valaha kifejlesztett leghatékonyabb és legkíméletesebb módszer;
- ugyanolyan hatású az arcbőrre, mint egy plasztikai sebészeti beavatkozás;
- 4-5 hónap alatt eléri teljes hatását, ami a páciens életmódjától, genetikájától függően mínusz 10-15 évet jelent;
- alkalmazásával gyors és látványos hatás érhető el;
- az eredmény évekig tart.
Ezeket az állításokat a GVH szerint nem bizonyították, azaz megtévesztőek. A kommunikációban megjelenített „előtte — utána” fotók pedig nem tükröztek valós helyzetet.
A maximális bírságot szabták ki
A GVH a bírság kiszabásakor a reklámköltség összegét vette alapul. Súlyosító körülményként értékelte többek között
- az érintett szolgáltatás tapasztalati jellegét (azaz, a beavatkozás hatásosságáról életszerűen csak használat közben lehetett meggyőződni);
- a jogsértő gyakorlat kiterjedtségét: a jogsértő gyakorlat hosszabb ideig tartott és jelentős számú fogyasztót ért el;
- az üzenetek erőteljességét, hangsúlyosságát.
Így a Gemini-Telre a társaságra kiszabható maximális bírságot, 9 517 700 forintot, a Solennisre pedig 10 500 000 forint bírságot szabott ki a GVH.