A virtuális reklám, bár jó emlékezeti hatást ért el a többi reklámtípushoz képest, a résztvevők háromnegyedénél váltott ki irritációt. Ennek egyik elsődleges oka az, hogy a képernyő megosztásakor összezsugorodik a tartalom, ami megtöri a nézői élményt. Az eredmények szerint ugyanakkor az nem növelte a termékmegjelenítések elutasítottságát, ha egy műsorban nagy számban, akár különböző formában fordultak elő. Irritáló tényezőnek számított azonban a megkérdezettek körében, ha a műsorban elhelyezett termék, márka megjelenítési módja erőltetett és eltúlzott volt.
Tényleg meg lehet minket vezetni?
Átlagosan elmondható, hogy a hosszabb, egész képernyős reklámokat – vagyis a hagyományos spotokat – könnyebben észrevesszük. De mi a helyzet a nem megengedett, burkolt reklámokkal - például amit a TV2-őn is láttunk nem olyan rég? A tanulmány ezeket is vizsgálta, így kiderült, hogy a nézők igenis érzékelik a burkolt reklámokat a műsorokban, és annál kevésbé tartják zavarónak azokat, minél több tartalmi információt szolgáltatnak a termékről. Az úgynevezett hírfolyamok - a képernyő alján olvasható szövegcsíkok - szintén figyelemfelkeltők, ám ezt a formát a többség egyáltalán nem találta zavarónak.