3p
Az Apple aranyórája elég nagy buktának tűnik, a legpatinásabb svájci gyártók meg sem érezték a próbálkozást - de a "szimpla" okosórákkal úgy néz ki, sikerülhet fenekestül felforgatni a piacot. A nulláról indultak, de állítólag rögtön a második helyre küzdötték fel magukat, közvetlenül a Rolex mögé. Az már nem elég, ha az időt mutatja és nagyon jól néz ki?

Ahogy arról a Privátbankár.hu-n is beszámoltunk, az Apple az iPhone 7-tel egy időben bemutatta okosórájának új generációját is. A Series 2 modellek között van olyan, aminek a szíját a francia Hermes táskagyártó csinálja, de az egyes széria 18 karátos aranyórája kikerült a kínálatból - jelentette a Bloomberg. A 17 ezer dolláros aranyóra helyett egy kerámia-változat a legdrágább, ami már 1249 dollártól elérhető.

Nem divatcikk ez, hanem fitnesz-óra

A Bloomberg felhívja a figyelmet: az Apple kezdetben még divatos kiegészítőként próbálta eladni óráját, majd egyre inkább fitnesz-eszközként - nem véletlen, hogy a mostani szériában vannak a Nike-val közös brand alatt futó sportváltozatok is. Rá kellett jönniük, hogy a luxustermékek marketingje egy igazán speciális és nehéz terület.

A svájci óragyártók nem véletlenül nem rettentek meg az új kihívótól - az évszázadok alatt felhalmozott szaktudás nem tűnik el nyomtalanul csak azért, mert egy új szereplő jelenik meg a tech-szektorból. James Dowling, aki a Rolex órákról még könyvet is írt, úgy véli: az Apple tulajdonképpen elismerte, hogy a terméke nem üti meg a luxuskategóriát az órák között - sőt, valójában nem is a karórák közé sorolja, hanem a fitnesz-eszközök közé.

Ideje, hogy a hagyományos gyártók komolyan vegyék az okosórát

Bár a csúcskategóriás piac meg sem érezte az Apple belépését, tény, hogy az alacsonyabb árkategóriban azért rávette a gyártókat némi innovációra: a Montblanc és a TAG Heuer is "okos" funkciókkal ellátott órákat dobott piacra. A TAG Heuer okosórája 1500 dollárba kerül, az Intellel és a Google-lel együttműködve fejlesztették. Igencsak bölcs előrelátásra vall, hogy a társaság azt vállalja: ha az okosóra elavulttá válik, a vásárlók becserélhetik azt egy "sima" mechanikus modellre.

Az LMVH francia luxustermék-konglomerátum órákért felelős részlegének vezetője szerint az Apple lépése arra utal, hogy a legfelső kategóriás gyártók jól tették, hogy nem nyitottak az okosórák irányába. Az alacsonyabb kategóriákban viszont mindenképp érdemes elgondolkodni az okosórák bevezetésén: ha az Apple tényleg a második legnagyobb szereplő lett a piacon anélkül, hogy korábban valaha is órával foglalkozott volna, az azt jelenti, hogy az okosóráknak igenis lehet jövője.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Melyik fogszabályozó illik hozzád? – Rögzített, láthatatlan vagy kivehető megoldás?
PR | 2025. december 18. 10:37
A modern fogszabályozás ma már minden korosztály számára elérhető – és teljesen személyre szabható. Az Artdent Fogászat és Szájsebészet rendelőjében a 30–60 éves páciensek is egyre nagyobb számban választják az esztétikusabb, rendezettebb mosoly felé vezető utat, méghozzá a lehető legészrevétlenebb módon. De melyik fogszabályozó a legjobb választás? A rögzített, a láthatatlan sín vagy a kivehető készülék? Segítünk eligazodni a lehetőségek között, hogy megtaláld a számodra legideálisabb megoldást.
Vásárló Olcsóbb lett a tankolás szerda reggelre, de van egy rossz hírünk
Privátbankár.hu | 2025. december 17. 10:44
A következő napokban viszont nem várható további árcsökkenés.
Vásárló Mit üzen egy jó ajándék?
Márkázott tartalom | 2025. december 13. 10:34
Az ajándékozás elsőre egyszerű gesztusnak tűnik, valójában azonban jóval többről szól, mint egy tárgy átadásáról. Egy ajándék mindig üzenetet hordoz: figyelmet, elismerést, kapcsolatot vagy éppen státuszt. Éppen ezért nem mindegy, mit, mikor és kinek adunk. Különösen akkor, ha üzleti vagy hivatalos közegben történik az ajándékozás.
Vásárló Döntött az EU: ezt megemlegeti, aki rendszeresen rendel külföldről
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 16:25
Jön a kötelező vám a kis értékű csomagokra.
Vásárló Érdemes lesz elővenni a töltőpisztolyt a hétvégén
Privátbankár.hu | 2025. december 12. 11:05
Szombaton mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken. A benziné jobban.
Vásárló Tegyél a kosaradba egy kis gondoskodást! – Indul az Adni Öröm! adománygyűjtő akció
PR | 2025. december 11. 13:27
Idén karácsonykor is több ezer rászoruló ember ünnepe válhat szebbé, ha csatlakozol a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország közös Adni Öröm! tartósélelmiszer-adomány gyűjtéséhez. 2025. december 11. és 16. között több ezer önkéntes személyesen várja a vásárlók felajánlásait a kijelölt SPAR és INTERSPAR áruházakban.
Vásárló Táncra perdülhetnek az autósok – itt vannak az új üzemanyagárak
Privátbankár.hu | 2025. december 10. 11:42
Csütörtökön mindkét üzemanyag típus nagykereskedelmi ára csökken.
Vásárló Csak összehozta a kormány: másfél éve nem láttunk ilyet a boltokban
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. december 8. 05:46
Hogy milyen áron, azt még nem tudhatjuk biztosan, de összejött az éves szintű élelmiszerár-csökkenés: annyi termék került be az árrésstop hatálya alá, hogy idén decemberben olcsóbban vásárolhatunk be a hipermarketekben, mint tavaly. Bezuhant a sertésmájas ára, a kávé és az alkohol viszont nagyot drágult. 
Vásárló Outdoor életmód – merész vállalkozás és divat találkozása
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 17:21
Gondoltál már arra, hogy mitől válik egy márka ikonikussá a szabadtéri világban? A szabadidős életmód iránti növekvő lelkesedés nemcsak a természet szerelmeseinek körében terjed, hanem divatirányzatként is egyre hangsúlyosabban van jelen.
Vásárló Miért választják egyre többen a prémium magánegészségügyet?
Márkázott tartalom | 2025. december 7. 14:12
Az elmúlt években látványosan megváltozott, hogyan gondolkodnak az emberek az egészségügyi szolgáltatásokról. Egyre többen szeretnének gyors, kiszámítható, átlátható és magas színvonalú ellátást kapni, lehetőleg olyan környezetben, ahol a páciens valódi partnerként jelenik meg. A prémium magánegészségügy népszerűsége éppen ezért nő: nem csupán szolgáltatást nyújt, hanem komplex élményt, amelyben a figyelem, a kényelem és a szakértelem egyaránt kiemelt szerepet kap.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG