3p
Az Apple aranyórája elég nagy buktának tűnik, a legpatinásabb svájci gyártók meg sem érezték a próbálkozást - de a "szimpla" okosórákkal úgy néz ki, sikerülhet fenekestül felforgatni a piacot. A nulláról indultak, de állítólag rögtön a második helyre küzdötték fel magukat, közvetlenül a Rolex mögé. Az már nem elég, ha az időt mutatja és nagyon jól néz ki?

Ahogy arról a Privátbankár.hu-n is beszámoltunk, az Apple az iPhone 7-tel egy időben bemutatta okosórájának új generációját is. A Series 2 modellek között van olyan, aminek a szíját a francia Hermes táskagyártó csinálja, de az egyes széria 18 karátos aranyórája kikerült a kínálatból - jelentette a Bloomberg. A 17 ezer dolláros aranyóra helyett egy kerámia-változat a legdrágább, ami már 1249 dollártól elérhető.

Nem divatcikk ez, hanem fitnesz-óra

A Bloomberg felhívja a figyelmet: az Apple kezdetben még divatos kiegészítőként próbálta eladni óráját, majd egyre inkább fitnesz-eszközként - nem véletlen, hogy a mostani szériában vannak a Nike-val közös brand alatt futó sportváltozatok is. Rá kellett jönniük, hogy a luxustermékek marketingje egy igazán speciális és nehéz terület.

A svájci óragyártók nem véletlenül nem rettentek meg az új kihívótól - az évszázadok alatt felhalmozott szaktudás nem tűnik el nyomtalanul csak azért, mert egy új szereplő jelenik meg a tech-szektorból. James Dowling, aki a Rolex órákról még könyvet is írt, úgy véli: az Apple tulajdonképpen elismerte, hogy a terméke nem üti meg a luxuskategóriát az órák között - sőt, valójában nem is a karórák közé sorolja, hanem a fitnesz-eszközök közé.

Ideje, hogy a hagyományos gyártók komolyan vegyék az okosórát

Bár a csúcskategóriás piac meg sem érezte az Apple belépését, tény, hogy az alacsonyabb árkategóriban azért rávette a gyártókat némi innovációra: a Montblanc és a TAG Heuer is "okos" funkciókkal ellátott órákat dobott piacra. A TAG Heuer okosórája 1500 dollárba kerül, az Intellel és a Google-lel együttműködve fejlesztették. Igencsak bölcs előrelátásra vall, hogy a társaság azt vállalja: ha az okosóra elavulttá válik, a vásárlók becserélhetik azt egy "sima" mechanikus modellre.

Az LMVH francia luxustermék-konglomerátum órákért felelős részlegének vezetője szerint az Apple lépése arra utal, hogy a legfelső kategóriás gyártók jól tették, hogy nem nyitottak az okosórák irányába. Az alacsonyabb kategóriákban viszont mindenképp érdemes elgondolkodni az okosórák bevezetésén: ha az Apple tényleg a második legnagyobb szereplő lett a piacon anélkül, hogy korábban valaha is órával foglalkozott volna, az azt jelenti, hogy az okosóráknak igenis lehet jövője.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG