3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Apple aranyórája elég nagy buktának tűnik, a legpatinásabb svájci gyártók meg sem érezték a próbálkozást - de a "szimpla" okosórákkal úgy néz ki, sikerülhet fenekestül felforgatni a piacot. A nulláról indultak, de állítólag rögtön a második helyre küzdötték fel magukat, közvetlenül a Rolex mögé. Az már nem elég, ha az időt mutatja és nagyon jól néz ki?

Ahogy arról a Privátbankár.hu-n is beszámoltunk, az Apple az iPhone 7-tel egy időben bemutatta okosórájának új generációját is. A Series 2 modellek között van olyan, aminek a szíját a francia Hermes táskagyártó csinálja, de az egyes széria 18 karátos aranyórája kikerült a kínálatból - jelentette a Bloomberg. A 17 ezer dolláros aranyóra helyett egy kerámia-változat a legdrágább, ami már 1249 dollártól elérhető.

Nem divatcikk ez, hanem fitnesz-óra

A Bloomberg felhívja a figyelmet: az Apple kezdetben még divatos kiegészítőként próbálta eladni óráját, majd egyre inkább fitnesz-eszközként - nem véletlen, hogy a mostani szériában vannak a Nike-val közös brand alatt futó sportváltozatok is. Rá kellett jönniük, hogy a luxustermékek marketingje egy igazán speciális és nehéz terület.

A svájci óragyártók nem véletlenül nem rettentek meg az új kihívótól - az évszázadok alatt felhalmozott szaktudás nem tűnik el nyomtalanul csak azért, mert egy új szereplő jelenik meg a tech-szektorból. James Dowling, aki a Rolex órákról még könyvet is írt, úgy véli: az Apple tulajdonképpen elismerte, hogy a terméke nem üti meg a luxuskategóriát az órák között - sőt, valójában nem is a karórák közé sorolja, hanem a fitnesz-eszközök közé.

Ideje, hogy a hagyományos gyártók komolyan vegyék az okosórát

Bár a csúcskategóriás piac meg sem érezte az Apple belépését, tény, hogy az alacsonyabb árkategóriban azért rávette a gyártókat némi innovációra: a Montblanc és a TAG Heuer is "okos" funkciókkal ellátott órákat dobott piacra. A TAG Heuer okosórája 1500 dollárba kerül, az Intellel és a Google-lel együttműködve fejlesztették. Igencsak bölcs előrelátásra vall, hogy a társaság azt vállalja: ha az okosóra elavulttá válik, a vásárlók becserélhetik azt egy "sima" mechanikus modellre.

Az LMVH francia luxustermék-konglomerátum órákért felelős részlegének vezetője szerint az Apple lépése arra utal, hogy a legfelső kategóriás gyártók jól tették, hogy nem nyitottak az okosórák irányába. Az alacsonyabb kategóriákban viszont mindenképp érdemes elgondolkodni az okosórák bevezetésén: ha az Apple tényleg a második legnagyobb szereplő lett a piacon anélkül, hogy korábban valaha is órával foglalkozott volna, az azt jelenti, hogy az okosóráknak igenis lehet jövője.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Visszaküldhető flakonok és biológiailag lebomló tisztítószerekkel hódít a Biobubi
Natív tartalom | 2024. november 22. 11:48
Fenntartható és hatékony tisztítószereket árusít Háromfai Balázs és felesége Százhalombattáról. A flakonvisszaváltó rendszert is üzemeltető magyar vállalkozás 2019-es indulása óta mára országos ismertségnek örvend. A sikert megalapozó vízkőoldó mellett folyamatosan nő a biológiailag lebomló anyagokból készült termékek palettája, mosószer, mosogatószer, duguláselhárító, ablaktisztító, zsíroldó, felmosószer és kávégép tisztító is helyet kapott a könnyen kezelhető webshopban.
Vásárló Hogyan őrizd meg az egyensúlyt otthoni munkavégzés mellett?
Márkázott tartalom | 2024. november 18. 09:36
Az otthoni munkavégzés ma már nem csak egy lehetőség, hanem sokak számára a mindennapi valóság. A home office vonzereje a rugalmas időbeosztásban, a kényelmes otthoni környezetben és az ingázással megspórolt időben rejlik.
Vásárló Kaptak egy újabb tockost a bolti kasszák
Privátbankár.hu | 2024. november 17. 15:48
Van olyan ország Európában, nevezetesen Spanyolország, ahol a vásárlók jelentős része még mindig idegenkedik attól, hogy az önkiszolgáló pénztáraknál fizessen az áruházakban.
Vásárló Garantáltan ki fogja borítani a szülőket az egyik legnépszerűbb karácsonyi gyerekjáték
Buksza blog | 2024. november 17. 08:19
Próbára teszi a szülők türelmét, amikor gyermekük a karácsonyra kapott mentőautóval napokon át nínózik, ám az idei ünnepek alatt nem csupán hangot, hanem szagot is kibocsáthat a legnépszerűbb játék.
Vásárló Méregdrága termék diszkontból: megjött közel 2 millió forintos edénykészlet
Buksza blog | 2024. november 17. 08:12
Az amerikai Costco a tagsági díjas diszkontkereskedelem mintapéldánya, ám rendszeresen előáll luxustermékkel is. A vásárlók körében általában nagy tetszést aratnak méregdrága csecsebecséi.
Vásárló A “mentes” trend előretörése a szépségápolásban
Márkázott tartalom | 2024. november 15. 10:14
A különböző divathullámok nemcsak a ruhaiparban ütik fel a fejüket az egyes korszakokban, hanem a szépségápolásban is. Nincs ez másképp a jelenben sem, amikor is a “mentes” trenddel találkozunk úton-útfélen.
Vásárló A boltláncok hadat üzennek az éttermeknek
Buksza blog | 2024. november 11. 12:58
Az európai fogyasztók Magyarország éves GDP-jének négy és félszeresét költik élelmiszerekre és italokra. Ennek egy részét vagy vendéglőben fogyasztják, vagy áruházban veszik, és otthon felmelegítik.
Vásárló A Lidl összes boltja bezár december 24-én
Buksza blog | 2024. november 11. 12:36
December 23-án sokáig lesznek nyitva a Lidl-boltok, utána jön a háromnapos szünet. 
Vásárló Egy hét alatt kiürítették a boltokat, de a Lidl tartja magát
Buksza blog | 2024. november 11. 11:57
Romániában az Ukrajnából importált olcsó tojás okoz gondot a termelőknek, Szlovákiában pedig a madárinfluenza miatt keletkezett tojáshiány. Magyarország északi szomszédjánál rossz a helyzet.
Vásárló Bajban a színes palackok, hirtelen jött az 500 százalékos áremelkedés a szlovákoknál
Buksza blog | 2024. november 11. 10:32
A vásárlóknak elvileg mindegy, hogy az üdítő, amit az áruházakban megvesznek színes vagy fehér műanyagpalackban van-e, ám kiderült, hogy gyakorlatilag a színes palackos innivaló drágább.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG