Ahogy arról a Privátbankár.hu-n is beszámoltunk, az Apple az iPhone 7-tel egy időben bemutatta okosórájának új generációját is. A Series 2 modellek között van olyan, aminek a szíját a francia Hermes táskagyártó csinálja, de az egyes széria 18 karátos aranyórája kikerült a kínálatból - jelentette a Bloomberg. A 17 ezer dolláros aranyóra helyett egy kerámia-változat a legdrágább, ami már 1249 dollártól elérhető.
Nem divatcikk ez, hanem fitnesz-óra
A Bloomberg felhívja a figyelmet: az Apple kezdetben még divatos kiegészítőként próbálta eladni óráját, majd egyre inkább fitnesz-eszközként - nem véletlen, hogy a mostani szériában vannak a Nike-val közös brand alatt futó sportváltozatok is. Rá kellett jönniük, hogy a luxustermékek marketingje egy igazán speciális és nehéz terület.
A svájci óragyártók nem véletlenül nem rettentek meg az új kihívótól - az évszázadok alatt felhalmozott szaktudás nem tűnik el nyomtalanul csak azért, mert egy új szereplő jelenik meg a tech-szektorból. James Dowling, aki a Rolex órákról még könyvet is írt, úgy véli: az Apple tulajdonképpen elismerte, hogy a terméke nem üti meg a luxuskategóriát az órák között - sőt, valójában nem is a karórák közé sorolja, hanem a fitnesz-eszközök közé.
Ideje, hogy a hagyományos gyártók komolyan vegyék az okosórát
Bár a csúcskategóriás piac meg sem érezte az Apple belépését, tény, hogy az alacsonyabb árkategóriban azért rávette a gyártókat némi innovációra: a Montblanc és a TAG Heuer is "okos" funkciókkal ellátott órákat dobott piacra. A TAG Heuer okosórája 1500 dollárba kerül, az Intellel és a Google-lel együttműködve fejlesztették. Igencsak bölcs előrelátásra vall, hogy a társaság azt vállalja: ha az okosóra elavulttá válik, a vásárlók becserélhetik azt egy "sima" mechanikus modellre.
Az LMVH francia luxustermék-konglomerátum órákért felelős részlegének vezetője szerint az Apple lépése arra utal, hogy a legfelső kategóriás gyártók jól tették, hogy nem nyitottak az okosórák irányába. Az alacsonyabb kategóriákban viszont mindenképp érdemes elgondolkodni az okosórák bevezetésén: ha az Apple tényleg a második legnagyobb szereplő lett a piacon anélkül, hogy korábban valaha is órával foglalkozott volna, az azt jelenti, hogy az okosóráknak igenis lehet jövője.
Katalin és Vilmos karácsonyi fotója már kijött, Harry és Meghané azonban csak most került nyilvánosságra.




