3p
Egy előadás minden esetben bemutatja az előadót, így nem csoda, hogy egy jó előadáshoz egy klassz előadót társítanak, míg egy pocsékhoz egy nem túl jót.

Éppen ezért nagyon fontos, hogy amit átadsz magadból, az legyen olyan, amilyen te vagy. De hogyan legyél olyan jó előadó, amilyen szeretnél?

Rettegsz a nyilvános beszédtől?

Megnyugtatunk, nem vagy vele egyedül. Az emberek jelentős hányada gyomorgörccsel küzd, ha nyilvánosan vagy akár csak pár ember előtt fel kell szólalnia. Ilyenkor az izzadás és a hang elcsuklása csak a legenyhébb tünetek közé tartozik. Ennél csak durvábbak vannak, főleg, ha a beszédednek valamilyen módon tétje is van, azaz nem mindegy, hogy mennyire sikerül elbűvölni és meggyőzni a hallgatóságot.

A legtöbb beszéd végére a hallgatóság elkönyveli magában azt, hogy az adott előadó mennyire felkészült és hatásos, mennyire hiteles, és persze maga az előadás mennyire hat az érzelmekre, milyen reakciókat vált ki belőlük. Ha át akarsz menni ezen a rostán, akkor alaposan fel kell készülnöd, hiszen mindenkinek más a fő szempont, így a legjobb, ha mindenkinek tökéletesen megfelelsz.

Nem elég a jó gondolat

Megtaláltad a fő mondanivalót, amivel elő szeretnél rukkolni, de a “hogyan”-nál mindig elakadsz? Ez nem meglepő, mert a jó előadásnak csak az alapja a jó ötlet és az önbizalom. Minden más azon múlik, hogy fel tudsz-e építeni a 0-ról egy hatásos beszédet.

Óriási tévedés, ha valaki úgy gondolja, hogy a közönségre nem hatnak a különböző érzelmekkel tűzdelt történetek. Egy jó előadás egyik fő ismérve, hogy nagy mértékben hat az érzelmekre, és erre reakciókat vált ki.

Ez főleg oda vezethető, hogy az emberek többsége nem tudatosan és racionálisan dönt, hanem gyorsan és mérlegelés nélkül. Éppen ezért nem kell, hogy az előadás nagyon leterhelje a gondolkodást, mert ezzel is elveszíted a figyelmet.

Mivel a gyors gondolkodás során agyunk nem mérlegel, így olyan dolgok között is hajlamosak vagyunk párhuzamot húzni, ami nem egészen logikus, de ha meggyőző, akkor könnyen igaznak értelmezhető. Ez egy nagy hátránya az intuitív, gyors gondolkodásnak.

Mégis, a beszédek jelentős részében ez jelentkezik, hiszen nem kell a hallgatóságnak megmondani, hogy mit gondoljon, kikövetkezteti magának. Tehát ha kellően megteremted a légkört és a logikai alapot, akkor csakis egy eredményre juthatnak, mégpedig arra, amit te elterveztél.

A kezdés az a pont, ami igazán meghatározza az előadást, hiszen egy jó indítás emlékezetes és felidézhető marad. Éppen ezért nagyon jó szolgálatot tehet pár meghökkentő adat és tény vagy egy hatásos bevezető. Az előadás során kerüld a száraz információdömpinget, hiszen azzal pont ellenététes hatást érhetsz el, mint amit szeretnél.

Te is szeretnéd megtanulni a hatásos előadást és szeretnél jó szónokká, előadóvá válni? Semmi akadálya!

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG