BUX
32 539.78
+0.55%
+178.00
OTP
8 785.00
-0.45%
-40.00
MOL
2 000.00
+5.88%
+111.00
RICHTER
6 195.00
-2.66%
-170.00
MTELEKOM
356.00
-0.56%
-2.00
 
2020. február 10. 09:47

Egy előadás minden esetben bemutatja az előadót, így nem csoda, hogy egy jó előadáshoz egy klassz előadót társítanak, míg egy pocsékhoz egy nem túl jót.

Éppen ezért nagyon fontos, hogy amit átadsz magadból, az legyen olyan, amilyen te vagy. De hogyan legyél olyan jó előadó, amilyen szeretnél?

Rettegsz a nyilvános beszédtől?

Megnyugtatunk, nem vagy vele egyedül. Az emberek jelentős hányada gyomorgörccsel küzd, ha nyilvánosan vagy akár csak pár ember előtt fel kell szólalnia. Ilyenkor az izzadás és a hang elcsuklása csak a legenyhébb tünetek közé tartozik. Ennél csak durvábbak vannak, főleg, ha a beszédednek valamilyen módon tétje is van, azaz nem mindegy, hogy mennyire sikerül elbűvölni és meggyőzni a hallgatóságot.

A legtöbb beszéd végére a hallgatóság elkönyveli magában azt, hogy az adott előadó mennyire felkészült és hatásos, mennyire hiteles, és persze maga az előadás mennyire hat az érzelmekre, milyen reakciókat vált ki belőlük. Ha át akarsz menni ezen a rostán, akkor alaposan fel kell készülnöd, hiszen mindenkinek más a fő szempont, így a legjobb, ha mindenkinek tökéletesen megfelelsz.

Nem elég a jó gondolat

Megtaláltad a fő mondanivalót, amivel elő szeretnél rukkolni, de a “hogyan”-nál mindig elakadsz? Ez nem meglepő, mert a jó előadásnak csak az alapja a jó ötlet és az önbizalom. Minden más azon múlik, hogy fel tudsz-e építeni a 0-ról egy hatásos beszédet.

Óriási tévedés, ha valaki úgy gondolja, hogy a közönségre nem hatnak a különböző érzelmekkel tűzdelt történetek. Egy jó előadás egyik fő ismérve, hogy nagy mértékben hat az érzelmekre, és erre reakciókat vált ki.

Ez főleg oda vezethető, hogy az emberek többsége nem tudatosan és racionálisan dönt, hanem gyorsan és mérlegelés nélkül. Éppen ezért nem kell, hogy az előadás nagyon leterhelje a gondolkodást, mert ezzel is elveszíted a figyelmet.

Mivel a gyors gondolkodás során agyunk nem mérlegel, így olyan dolgok között is hajlamosak vagyunk párhuzamot húzni, ami nem egészen logikus, de ha meggyőző, akkor könnyen igaznak értelmezhető. Ez egy nagy hátránya az intuitív, gyors gondolkodásnak.

Mégis, a beszédek jelentős részében ez jelentkezik, hiszen nem kell a hallgatóságnak megmondani, hogy mit gondoljon, kikövetkezteti magának. Tehát ha kellően megteremted a légkört és a logikai alapot, akkor csakis egy eredményre juthatnak, mégpedig arra, amit te elterveztél.

A kezdés az a pont, ami igazán meghatározza az előadást, hiszen egy jó indítás emlékezetes és felidézhető marad. Éppen ezért nagyon jó szolgálatot tehet pár meghökkentő adat és tény vagy egy hatásos bevezető. Az előadás során kerüld a száraz információdömpinget, hiszen azzal pont ellenététes hatást érhetsz el, mint amit szeretnél.

Te is szeretnéd megtanulni a hatásos előadást és szeretnél jó szónokká, előadóvá válni? Semmi akadálya!

Vásárló Így írta át a lakásvásárlás szabályait a koronavírus
Privátbankár.hu | 2020. április 2. 10:24
Hamarosan indulnak a videós lakáshirdetések, és képbe kerültek az online megköthető adásvételi szerződések is. A néhány héttel ezelőtti hatalmas fékezés után újra elkezdtek érdeklődni az ingatlanok iránt az emberek, igaz, egyelőre csak visszafogottan.
Vásárló Koronavírus: tucatjával vannak most bolti eladói, pénztárosi állások
Privátbankár.hu | 2020. április 1. 17:48
Angliában a Tesco 35 ezer embert vesz fel most a járvány miatti helyzetre való tekintettel, hogy ki tudják szolgálni a megnövekedett számú online-rendeléseket. Magyarországon inkább több bolti eladót és pénztárost keresnek, online-területen nincs kifejezett állásdömping.  
Vásárló Fájó pontunk a szabadság! Az idegenforgalom átrendeződése
Natív tartalom | 2020. március 31. 14:39
Nem túlzás, ha azt mondjuk a válság első üzleti áldozata az idegenforgalom! Az ágazat összes területe zuhanórepülésbe indult az elmúlt hetekben, és még a legjobb szakemberek is csak óvatosan mernek nyilatkozni a jövőbeni károk nagyságáról. A válság egyfajta tisztítótűz, melyben lesznek olyan cégek, akik elvéreznek, lesznek olyanok, akik túlélik, és lesznek olyanok, akik felemelkednek. Ami biztos, hogy a fogyasztók hatékony elérése most kiemelt jelentőségű.
Vásárló Adjunk a minőségre is!
Privátbankár.hu | 2020. március 30. 08:46
Fertőtlenítsünk! - ez most a legfontosabb. Mi az otthonunkban, a hivatásos takarítók pedig mindenhol, ahol csak megfordulunk. Csakhogy mégsem becsüljük meg őket eléggé, ezért a változás érdekében érzékenyítő kampány indult.
Vásárló Kérjük most ne menjen kirándulni a Normafára!
Privátbankár.hu / MTI | 2020. március 29. 07:24
A polgármester a sportolásra más helyszínt javasol, mert túl sokan járnak a hegyre kikapcsolódni.
Vásárló Nagyon elment a magyarok kedve a dízelautóktól
Privátbankár.hu | 2020. március 26. 11:40
Újabb mélyponton áll a dízelautók népszerűsége: tavaly a forgalomba helyezett új személygépkocsiknak mindössze 20 százaléka működött gázolajjal.
Vásárló Ágyneműk - a Tchibo webáruház kínálatából válogattunk
Márkázott tartalom | 2020. március 25. 15:19
A Tchibo webáruház kínálatában a pihentető alváshoz szükséges puha ágyneműkből és lepedőkből is bőséges választékot találunk, hogy a lehető legteljesebb kényelemben pihenhessük ki a mindennapok fáradalmait.
Vásárló Mégsem lesz áramszünet? A munkák többségét elhalasztja az E.ON
Privátbankár.hu | 2020. március 25. 07:48
Csak a legszükségesebb beavatkozásokat végzik el.
Vásárló Beesett a használt autók kereslete
Privátbankár.hu | 2020. március 23. 14:18
Komoly keresletcsökkenésre kell felkészülniük az eladóknak - jósolja a Használtautó.hu.
Vásárló A piacoknak nem kell bezárni 15 óra után
Privátbankár.hu | 2020. március 18. 19:02
Az elrendelt veszélyhelyzeti intézkedések részeként az üzletek jelentős része március 17. óta nem lehet nyitva délután.
Friss
hírlevél