3p

A legtöbbször két esetben keres egy cég magának marketing ügynökséget. Az egyik, ha még nem új a vállalkozása és még nem futtatott kampányokat, vagy ha valami miatt elégedetlen a meglévő ügynökség munkájával.
Ebben a cikkben próbálok néhány mankót adni, a megfelelő ügynökséget kiválasztáshoz.

Nulladik pontként érdemes meghatározni, hogy mik a vállalkozásnak a pontos elérendő céljai. Ha nincs elég rutin ilyesmiben kérhetjük akár ebben az ügynökség segítségét.  Majd minden ügynökség kínálatában szerepel marketing tanácsadás.

Hasznos lehet az ajánlás, ha van olyan ismerős, akiknek friss jó tapasztalata van egy ügynökségről. Amennyiben nincs ilyen, nyugodtan lehet keresni a neten, nem kell félni 1-2 oldalt lapozni sem a találatok között.
Érdemes alaposan körülnézni a honlapokon, például ha Facebook hirdetés kezelésére keresünk ügynökséget, jó ha a lapon több témába vágó cikk is szerepel, így lehet látni mennyire érthetően magyaráznak az adott témában.

Ha megvan a 2-3 szimpatikus ügynökség, akkor az ajánlatkéréskor küldjünk egy részletes leírást a cégről és céljairól. Innentől el fog kezdődni egy kommunikáció, amiből rengeteg dolog ki fog derülni.

Érdemes a következő kérdéseket is feltenni:

  • Ki kezeli majd az egyes kampányokat, neki milyen tapasztalata van, hány kampányt kezel egyszerre?
  • Egy fix ember lesz a kapcsolattartó?
  • Milyen válaszadási időre lehet számítani?
  • Pontosan milyen feladatok tartoznak bele a havi fizetendő összegbe és miért kérnek esetleg külön díjazást?
  • Milyen időtávban kell gondolkodni, amíg megjönnek az eredmények?
  • Ne féljünk kérdezni, nem kell zavarba jönni az esetleges szakszavaktól. Amíg valami nem világos nem szabad továbblépni rajta, mert ebből adódnak a félreértéses szituációk.

Minden cég és feladat más, ezért a kérdések is lehetnek eltérőek, ezekkel csak néhány ötletet szerettem volna adni. De abban biztos vagyok, hogy az első interakciókból rengeteg dolog kiderülhet, ha az ember figyel a részletekre.

Intő jelek, amik miatt el lehet kezdeni gyanakodni, illetve tovább keresgélni:

  • A megbeszéltekhez képest késve válaszolnak.
  • Ha már a kapcsolat elején csúsznak a megbeszélt időpontok, ez valószínűleg meg fog maradni az egész együttműködés ideje alatt.
  • A nem nyilvános referencia.
  • Az érthető, hogy nem minden cég szeretné, ha meg lenne említve referenciák között, de ha egy sincs, az legyen gyanús.
  • Ha egy emberhez tartozik minden marketing feladat.
  • Egy ember érthet profin 2-3 három marketing eszközhöz, de ha ennél több eszközt is kizárólag egy ember kezel, akkor az szinte borítékolható, hogy egy Mekk mesterhez került a cégünk.
  • Homályos árazás.
  • Amennyiben olyan válaszok is előkerülnek, hogy „ha majd odaérünk átbeszéljük az árakat”, abban biztos lehetünk, hogy elő fognak kerülni nemvárt fizetési tételek.

A cikk szerzője:

Kardos András – Online marketing szakértő. A Kardos-onlinemarketing tulajdonosa


Az írás az Alina.hu közreműködésével jelent meg.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Végleg vége a jó világnak: a 60 százalékos drágulás lassan megérkezhet a boltokba
Privátbankár.hu | 2024. március 28. 15:06
A csokoládé olyan szenvedélye az embereknek, hogy az elmúlt hónapokban képes volt rácáfolni a legalapvetőbb közgazdasági törvényre, a kereslet és kínálat önszabályozó mechanizmusának működésére.
Vásárló Kellemetlen áremelkedésre ébredhetnek szerdán a magyar autósok
Privátbankár.hu | 2024. március 25. 12:47
Drágul a benzin a húsvéti ünnepek előtt. 
Vásárló Hiába van vasszigor a magyar diszkontokban, erre jutott a legújabb Privátbankár Diszkont Árkosár-felmérés
Csernátony Csaba, Buksza blog | 2024. március 25. 05:44
Februárhoz képest 1,9 százalékkal nőtt a Privátbankár Diszkont Árkosarában szereplő termékek átlagára. Októberhez képest viszont bő 4 százalékos a csökkenés.
Vásárló Újra napirendre került a vasárnapi boltzár, a szomszédban
Buksza blog | 2024. március 24. 16:09
Könnyen lehet, hogy kellemetlen meglepetés érheti hamarosan a Romániába utazó magyarokat, ugyanis a bukaresti kormányt azt fontolgatja, hogy bevezeti a boltok kötelező vasárnapi zárva tartását.
Vásárló „Eldugják” a csokit a vásárlók elől egy diszkontláncban
Privátbankár.hu | 2024. március 23. 12:46
Az áruházak egyik vásárlásra csábító trükkje, hogy a pénztárak futószalagjai fölötti polcokon csábító apróságokat kínálnak a vevőknek ösztönözve az impulzus vásárlást. Ez megváltozhat a jövőben.
Vásárló Pórul járt a Tesco, a Lidl jött ki jól a veszekedésből
Buksza blog | 2024. március 21. 10:16
Mélyen a zsebébe kell nyúlnia a Tescónak azt követően, hogy a fellebbviteli bíróság is úgy találta, megtévesztő, ha úgy reklámozza Clubcardjának árait, mintha azok a Lildlénél is kedvezőbbek lennének.
Vásárló A romániai vásárlók nem ismernek tréfát
Privátbankár.hu | 2024. március 20. 15:21
Romániában győzelemre állnak a hazai élelmiszerek. Az ottani vásárlók többsége azokat választja a külföldi termékek helyett. Előbb leveszik a polcról a helyben termelt árut és csak utána nézik meg az árát. 
Vásárló Az osztrák nyugdíj igénylése
Márkázott tartalom | 2024. március 20. 09:47
Amennyiben életünk során nem csak Magyarországon dolgoztunk, hanem más országokban is, akkor jó tudni, hogy ezekből az országokból is számíthatunk nyugdíjkifizetésre. Ha Ausztriában dolgoztunk, akkor attól függően, hogy ez az időtartam mennyi volt, kaphatunk nyugdíjat egyenesen az osztrák nyugdíjfolyósítótól, vagy a magyar nyugdíjunkat emeli meg ez az időszak. Cikkünkben segítséget nyújtunk az osztrák nyugdíjrendszer megismeréséhez.
Vásárló Megváltozhatnak az áruházak, 237 000 milliárd forintból
Buksza blog | 2024. március 19. 08:36
Az EU rendületlenül alkotja azokat az új szabályokat, amelyek célja a kontinens iparának támogatása a fenntarthatóvá válásban és a digitalizálás elsajátításában. A kiskereskedelem is beállt a sorba.
Vásárló Fordulat az Ikeánál, már látszik, mire számíthatnak a magyar vásárlók
Privátbankár.hu | 2024. március 16. 16:19
Az Ikea vissza akarja hozni az elmúlt évek drasztikus inflációja előtti időszakot, ez pedig az árak jelentős csökkentését helyenként akár a profit rovására is.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG