3p

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A legtöbbször két esetben keres egy cég magának marketing ügynökséget. Az egyik, ha még nem új a vállalkozása és még nem futtatott kampányokat, vagy ha valami miatt elégedetlen a meglévő ügynökség munkájával.
Ebben a cikkben próbálok néhány mankót adni, a megfelelő ügynökséget kiválasztáshoz.

Nulladik pontként érdemes meghatározni, hogy mik a vállalkozásnak a pontos elérendő céljai. Ha nincs elég rutin ilyesmiben kérhetjük akár ebben az ügynökség segítségét.  Majd minden ügynökség kínálatában szerepel marketing tanácsadás.

Hasznos lehet az ajánlás, ha van olyan ismerős, akiknek friss jó tapasztalata van egy ügynökségről. Amennyiben nincs ilyen, nyugodtan lehet keresni a neten, nem kell félni 1-2 oldalt lapozni sem a találatok között.
Érdemes alaposan körülnézni a honlapokon, például ha Facebook hirdetés kezelésére keresünk ügynökséget, jó ha a lapon több témába vágó cikk is szerepel, így lehet látni mennyire érthetően magyaráznak az adott témában.

Ha megvan a 2-3 szimpatikus ügynökség, akkor az ajánlatkéréskor küldjünk egy részletes leírást a cégről és céljairól. Innentől el fog kezdődni egy kommunikáció, amiből rengeteg dolog ki fog derülni.

Érdemes a következő kérdéseket is feltenni:

  • Ki kezeli majd az egyes kampányokat, neki milyen tapasztalata van, hány kampányt kezel egyszerre?
  • Egy fix ember lesz a kapcsolattartó?
  • Milyen válaszadási időre lehet számítani?
  • Pontosan milyen feladatok tartoznak bele a havi fizetendő összegbe és miért kérnek esetleg külön díjazást?
  • Milyen időtávban kell gondolkodni, amíg megjönnek az eredmények?
  • Ne féljünk kérdezni, nem kell zavarba jönni az esetleges szakszavaktól. Amíg valami nem világos nem szabad továbblépni rajta, mert ebből adódnak a félreértéses szituációk.

Minden cég és feladat más, ezért a kérdések is lehetnek eltérőek, ezekkel csak néhány ötletet szerettem volna adni. De abban biztos vagyok, hogy az első interakciókból rengeteg dolog kiderülhet, ha az ember figyel a részletekre.

Intő jelek, amik miatt el lehet kezdeni gyanakodni, illetve tovább keresgélni:

  • A megbeszéltekhez képest késve válaszolnak.
  • Ha már a kapcsolat elején csúsznak a megbeszélt időpontok, ez valószínűleg meg fog maradni az egész együttműködés ideje alatt.
  • A nem nyilvános referencia.
  • Az érthető, hogy nem minden cég szeretné, ha meg lenne említve referenciák között, de ha egy sincs, az legyen gyanús.
  • Ha egy emberhez tartozik minden marketing feladat.
  • Egy ember érthet profin 2-3 három marketing eszközhöz, de ha ennél több eszközt is kizárólag egy ember kezel, akkor az szinte borítékolható, hogy egy Mekk mesterhez került a cégünk.
  • Homályos árazás.
  • Amennyiben olyan válaszok is előkerülnek, hogy „ha majd odaérünk átbeszéljük az árakat”, abban biztos lehetünk, hogy elő fognak kerülni nemvárt fizetési tételek.

A cikk szerzője:

Kardos András – Online marketing szakértő. A Kardos-onlinemarketing tulajdonosa


Az írás az Alina.hu közreműködésével jelent meg.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Érdemes várni a tankolással, vagy tovább drágul az üzemanyag? Itt a friss elemzés
Privátbankár.hu | 2025. május 17. 12:20
Emelkedtek az üzemanyagárak az utóbbi másfél hétben – de meddig tart még ez a trend?
Vásárló A szomszédban terjeszkedik a Müller
Buksza blog | 2025. május 15. 12:41
A német drogériahálózat Szlovákiában nyit boltot. 
Vásárló Újabb miniáruházat nyit az IKEA
Privátbankár.hu | 2025. május 15. 11:55
Az IKEA elismeri, hogy London rongyrázó miniáruházát a márka promóciós eszközének is tekinti. London után New York következik. 
Vásárló A fizetésünk több mint harmadát a kiskereskedelemben hagyjuk
Privátbankár.hu | 2025. május 13. 14:44
Tágul az olló a bérek és a kiskereskedelmi forgalom emelkedése között. 
Vásárló 30 éve együtt – az INTERSPAR múltja, jelene és jövője
PR | 2025. május 12. 09:42
1995-ben nyílt meg Győrben az első INTERSPAR hipermarket, és ezzel új korszak kezdődött a hazai vásárlási kultúrában. A SPAR Magyarország akkor nem csupán egy új üzlettípust hozott be az országba, hanem egy modern, kényelmes és családbarát vásárlási élményt is, amely azóta is milliók mindennapjainak része.
Vásárló Úttörő megoldások a jövő tetőfedéséhez
Márkázott tartalom | 2025. május 10. 15:19
A tetőfedés világa dinamikusan átalakulóban van, amely új kihívások elé állítja azokat, akik építkezésbe fognak. 
Vásárló Az élelmiszer árrésstop jogi szempontból a boltokra nézve
PR | 2025. május 9. 15:48
Újabb rendelettel szabályozza a magyar kormány az élelmiszerárakat, ami a korábbi árstoppal ellentétben mind a gyakorlati alkalmazhatóság, mind a jogi kérdések tekintetében rengeteg kérdést vet fel a vásárlók és a boltok szemszögéből egyaránt.
Vásárló Kezd kopni az árrésstop? Sokkal többe kerül a családi nagybevásárlás, mint egy éve
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. május 8. 05:36
A Privátbankár Árkosár-felmérésben szereplő árrésstoppal érintett termékek májusban valamivel drágábbak lettek, mint egy hónapja, összességében mégis csökkent a végösszeg áprilishoz képest – hála annak, hogy a hipermarketek nem próbálják meg a többi termék drágításával pótolni a veszteséget. Bár vannak árrésstopos termékek, amelyek jóval olcsóbbak most, mint tavaly, fájó látni, hogy mennyivel drágább a családi nagybevásárlás, mint 2024 májusában.
Vásárló Plazmaadó-körkép: mit érdemes tudni a plazmaadásról?
Márkázott tartalom | 2025. május 7. 12:00
A plazmaadás sokakat érdekel, és sokan vannak azok is, akik még nem merték megtenni azt a bizonyos első lépést. A felelős döntés elősegítésére most igyekszünk egy átfogó képet adni a plazmaadásról, hogy egyértelmű legyen mindenki számára: mire számíthatunk, ha időpontot foglalunk.
Vásárló Itt a magyarázat: ezért nem ösztökélhette az embereket vásárlásra az árrésstop
Privátbankár.hu | 2025. május 7. 10:57
A Nemzetgazdasági Minisztérium, az Országos Kereskedelmi Szövetség és az elemzők is reagáltak a vártnál gyengébb márciusi kiskereskedelmi adatra.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG