3p

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A legtöbbször két esetben keres egy cég magának marketing ügynökséget. Az egyik, ha még nem új a vállalkozása és még nem futtatott kampányokat, vagy ha valami miatt elégedetlen a meglévő ügynökség munkájával.
Ebben a cikkben próbálok néhány mankót adni, a megfelelő ügynökséget kiválasztáshoz.

Nulladik pontként érdemes meghatározni, hogy mik a vállalkozásnak a pontos elérendő céljai. Ha nincs elég rutin ilyesmiben kérhetjük akár ebben az ügynökség segítségét.  Majd minden ügynökség kínálatában szerepel marketing tanácsadás.

Hasznos lehet az ajánlás, ha van olyan ismerős, akiknek friss jó tapasztalata van egy ügynökségről. Amennyiben nincs ilyen, nyugodtan lehet keresni a neten, nem kell félni 1-2 oldalt lapozni sem a találatok között.
Érdemes alaposan körülnézni a honlapokon, például ha Facebook hirdetés kezelésére keresünk ügynökséget, jó ha a lapon több témába vágó cikk is szerepel, így lehet látni mennyire érthetően magyaráznak az adott témában.

Ha megvan a 2-3 szimpatikus ügynökség, akkor az ajánlatkéréskor küldjünk egy részletes leírást a cégről és céljairól. Innentől el fog kezdődni egy kommunikáció, amiből rengeteg dolog ki fog derülni.

Érdemes a következő kérdéseket is feltenni:

  • Ki kezeli majd az egyes kampányokat, neki milyen tapasztalata van, hány kampányt kezel egyszerre?
  • Egy fix ember lesz a kapcsolattartó?
  • Milyen válaszadási időre lehet számítani?
  • Pontosan milyen feladatok tartoznak bele a havi fizetendő összegbe és miért kérnek esetleg külön díjazást?
  • Milyen időtávban kell gondolkodni, amíg megjönnek az eredmények?
  • Ne féljünk kérdezni, nem kell zavarba jönni az esetleges szakszavaktól. Amíg valami nem világos nem szabad továbblépni rajta, mert ebből adódnak a félreértéses szituációk.

Minden cég és feladat más, ezért a kérdések is lehetnek eltérőek, ezekkel csak néhány ötletet szerettem volna adni. De abban biztos vagyok, hogy az első interakciókból rengeteg dolog kiderülhet, ha az ember figyel a részletekre.

Intő jelek, amik miatt el lehet kezdeni gyanakodni, illetve tovább keresgélni:

  • A megbeszéltekhez képest késve válaszolnak.
  • Ha már a kapcsolat elején csúsznak a megbeszélt időpontok, ez valószínűleg meg fog maradni az egész együttműködés ideje alatt.
  • A nem nyilvános referencia.
  • Az érthető, hogy nem minden cég szeretné, ha meg lenne említve referenciák között, de ha egy sincs, az legyen gyanús.
  • Ha egy emberhez tartozik minden marketing feladat.
  • Egy ember érthet profin 2-3 három marketing eszközhöz, de ha ennél több eszközt is kizárólag egy ember kezel, akkor az szinte borítékolható, hogy egy Mekk mesterhez került a cégünk.
  • Homályos árazás.
  • Amennyiben olyan válaszok is előkerülnek, hogy „ha majd odaérünk átbeszéljük az árakat”, abban biztos lehetünk, hogy elő fognak kerülni nemvárt fizetési tételek.

A cikk szerzője:

Kardos András – Online marketing szakértő. A Kardos-onlinemarketing tulajdonosa


Az írás az Alina.hu közreműködésével jelent meg.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló A Spar zöld jövőt épít mindannyiunkért
PR | 2025. július 8. 15:13
Tudtad, hogy bevásárlás közben is tehetsz a bolygóért? A Spar fenntarthatósági programjaival minden apró lépés számít – és ebben te is részt vehetsz.
Vásárló Várt a tankolással? Ennek nem fog örülni
Privátbankár.hu | 2025. július 7. 16:38
Enyhén emelkedhetnek az árak.
Vásárló Ettől féltünk: visszatért a két számjegyű áremelkedés a boltokba
Gáspár András, Valkai Nikoletta | 2025. július 7. 05:42
Második hónapja újra drágul a családi nagybevásárlás a hazai hipermarketekben, három hónap szünet után visszatért a két számjegyű drágulás is az élelmiszer-fronton. A Privátbankár Árkosár-felmérés megnézte, hol tart most az árrésstop, mennyibe kerül a dinnye és az alkoholmentes bor.
Vásárló Kiderült, melyik márka tarol a hazai újautó-piacon
Privátbankár.hu | 2025. július 5. 11:10
Megőrizte első helyét a BMW a prémium márkák mezőnyében az első fél évben.
Vásárló Egészséges hajkorona: hogyan nyerjük vissza a ragyogást?
Márkázott tartalom | 2025. július 4. 12:20
Bármilyen divatos is a hajszín vagy a frizura, ha maga a haj nem egészséges, a megjelenésünk sem lesz teljes. Egy fényes, dús hajkorona nemcsak az önbizalmunkat növeli, hanem az egészségi állapotunk tükre is. Az idő múlásával és a stresszes hétköznapok hatására egyre nehezebb lehet megőrizni a haj életerejét.
Vásárló Ha benzines autója van, kárörvendhet a hétvégén!
Privátbankár.hu | 2025. július 4. 12:03
A nagykereskedelmi árváltozás csak a dízelt érinti negatívan.
Vásárló Hogyan egyensúlyozz teljesítmény és pihenés között az üzleti életben?
Márkázott tartalom | 2025. július 3. 13:46
A mai üzleti világban gyakran előfordul, hogy a teljesítményt minden elé helyezzük, még akkor is, ha ez hosszú távon a jóllétünk rovására megy. Valójában az igazi siker kulcsa abban rejlik, mennyire tudatosan képes valaki pihenni és regenerálódni. A határidők betartása nem elég, figyelmet kell fordítani arra is, hogyan lehet feltöltődni a mindennapi terhek okozta stressz után.
Vásárló Autóbérlés – megfontolt választás
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 13:13
Egyre többen döntenek az autóbérlés mellett pénzügyi szempontokat mérlegelve. Saját járművet fenntartani manapság igencsak költséges vállalkozás, épp ezért sokak számára jobban megéri kocsit bérelni.
Vásárló Mit üzen a cégéről, ahogyan a véleményekre reagál?
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 12:00
Amikor valaki új szolgáltatót keres, az első útja gyakran a Google vagy a Facebook értékelésekhez vezet. Ez az első benyomás pillanatok alatt eldöntheti, hogy az érdeklődőből lesz-e vásárló. Az online térben a visszajelzések nemcsak szavak, hanem bizonyítékok. A minőségre, a hozzáállásra, és arra, hogy egy vállalkozás valóban figyel-e ügyfeleire.
Vásárló A szemüveg helyes ápolása a lehető legegyszerűbben
Márkázott tartalom | 2025. július 2. 11:23
A szemüvegesek számára nem csupán egy stílusos kiegészítő a szemüveg, hanem mindennapjaik fontos kelléke. Ha nem vigyáznak rá megfelelően, az akár az életminőségük romlásához is vezethet. 
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG