3p

A legtöbbször két esetben keres egy cég magának marketing ügynökséget. Az egyik, ha még nem új a vállalkozása és még nem futtatott kampányokat, vagy ha valami miatt elégedetlen a meglévő ügynökség munkájával.
Ebben a cikkben próbálok néhány mankót adni, a megfelelő ügynökséget kiválasztáshoz.

Nulladik pontként érdemes meghatározni, hogy mik a vállalkozásnak a pontos elérendő céljai. Ha nincs elég rutin ilyesmiben kérhetjük akár ebben az ügynökség segítségét.  Majd minden ügynökség kínálatában szerepel marketing tanácsadás.

Hasznos lehet az ajánlás, ha van olyan ismerős, akiknek friss jó tapasztalata van egy ügynökségről. Amennyiben nincs ilyen, nyugodtan lehet keresni a neten, nem kell félni 1-2 oldalt lapozni sem a találatok között.
Érdemes alaposan körülnézni a honlapokon, például ha Facebook hirdetés kezelésére keresünk ügynökséget, jó ha a lapon több témába vágó cikk is szerepel, így lehet látni mennyire érthetően magyaráznak az adott témában.

Ha megvan a 2-3 szimpatikus ügynökség, akkor az ajánlatkéréskor küldjünk egy részletes leírást a cégről és céljairól. Innentől el fog kezdődni egy kommunikáció, amiből rengeteg dolog ki fog derülni.

Érdemes a következő kérdéseket is feltenni:

  • Ki kezeli majd az egyes kampányokat, neki milyen tapasztalata van, hány kampányt kezel egyszerre?
  • Egy fix ember lesz a kapcsolattartó?
  • Milyen válaszadási időre lehet számítani?
  • Pontosan milyen feladatok tartoznak bele a havi fizetendő összegbe és miért kérnek esetleg külön díjazást?
  • Milyen időtávban kell gondolkodni, amíg megjönnek az eredmények?
  • Ne féljünk kérdezni, nem kell zavarba jönni az esetleges szakszavaktól. Amíg valami nem világos nem szabad továbblépni rajta, mert ebből adódnak a félreértéses szituációk.

Minden cég és feladat más, ezért a kérdések is lehetnek eltérőek, ezekkel csak néhány ötletet szerettem volna adni. De abban biztos vagyok, hogy az első interakciókból rengeteg dolog kiderülhet, ha az ember figyel a részletekre.

Intő jelek, amik miatt el lehet kezdeni gyanakodni, illetve tovább keresgélni:

  • A megbeszéltekhez képest késve válaszolnak.
  • Ha már a kapcsolat elején csúsznak a megbeszélt időpontok, ez valószínűleg meg fog maradni az egész együttműködés ideje alatt.
  • A nem nyilvános referencia.
  • Az érthető, hogy nem minden cég szeretné, ha meg lenne említve referenciák között, de ha egy sincs, az legyen gyanús.
  • Ha egy emberhez tartozik minden marketing feladat.
  • Egy ember érthet profin 2-3 három marketing eszközhöz, de ha ennél több eszközt is kizárólag egy ember kezel, akkor az szinte borítékolható, hogy egy Mekk mesterhez került a cégünk.
  • Homályos árazás.
  • Amennyiben olyan válaszok is előkerülnek, hogy „ha majd odaérünk átbeszéljük az árakat”, abban biztos lehetünk, hogy elő fognak kerülni nemvárt fizetési tételek.

A cikk szerzője:

Kardos András – Online marketing szakértő. A Kardos-onlinemarketing tulajdonosa


Az írás az Alina.hu közreműködésével jelent meg.

Címkék: Vásárló

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Vásárló Nincsen még vége a horrornak a benzinkutakon
Privátbankár.hu | 2025. október 29. 10:36
Újabb áremelkedés jön.
Vásárló Egész évben karácsony – de hová tűnik az ünnep varázsa?
Elek Lenke | 2025. október 27. 19:22
Kint 17 fokot mutat a hőmérő, még októberben vagyunk, de az egyik nagy bevásárlóközpont lakberendezési üzletében már ömlenek ránk a halloweeni mellett a karácsonyi áruk is. Mire eljön az ünnep, elvész annak a varázsa, gondolhatja sok magyar vásárló. De hogyan és miért kezdtek a hazai kereskedők is elmozdulni ebbe az irányba?
Vásárló Csapatépítés: befektetés vagy plusz kiadás?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 18:58
A legtöbb vállalat életében időről időre felmerül a kérdés, hogy vajon tényleg megéri-e csapatépítést szervezni, vagy ez csak egy újabb költség, amit a vezetőség jobb híján elkönyvel a „jó hangulat fenntartása” címen? A válasz azonban sokkal egyértelműbb, mint gondolnánk. Egy jól megválasztott program ugyanis nem csupán a közösséget erősíti, hanem hosszú távon a teljesítményre és a lojalitásra is hat. 
Vásárló Új korszak kezdődik Salgótarjánban: épül a város első STOP SHOP bevásárlóparkja
Natív tartalom | 2025. október 27. 16:18
Salgótarján új fejezethez érkezik: a város központjában, a Lidl melletti területen megkezdődött a régió legújabb STOP SHOP bevásárlóparkjának építése. A CPI Hungary fejlesztésében megvalósuló projekt nemcsak új vásárlási lehetőségeket, hanem modern, fenntartható és közösségbarát környezetet is hoz a nógrádi megyeszékhelyre.
Vásárló Csak ebben a magánkórházban található újszülött/koraszülött intenzív centrum
Natív tartalom | 2025. október 27. 14:33
A természetes szülés fontosságára hívta fel a figyelmet Dr. Siklós Pál, hiszen szerencsére már akár két császár után is lehetséges a hüvelyi szülés, ahogyan ikreknél is. A szülészfőorvos kiemelte a magánegészségügy azon vitathatatlan előnyét, hogy személyhez kötött szülésznő és/vagy szülészorvos választására is lehetőség van. A TritonLife magánkórház közleményében továbbá kiemelik, hogy intézményükben van a magánegészségügyben egyedüliként elérhető újszülött/koraszülött intenzív centrum (PIC II).
Vásárló Miért éri meg ökobarattá tenni egy szálláshelyet?
Márkázott tartalom | 2025. október 27. 12:22
A turizmusban is évről évre egyre fontosabb szempont a fenntarthatóság. Az utazók közül sokan ma már nemcsak a szállás kényelmét vagy elhelyezkedését mérlegelik, hanem azt is, hogy mennyire környezetbarát a hely, ahol megszállnak. Egy ökobarát szálláshely nemcsak a bolygónknak tesz jót, de hosszú távon a tulajdonosnak is, hiszen csökkenhetnek a költségek, nőhet a vendégek elégedettsége és a vállalkozás vonzóbbá válhat a piacon. 
Vásárló Nagy öröm érte az Aldi vásárlóit
Privátbankár.hu | 2025. október 21. 08:14
Megduplázza az online vásárlás elérhetőségét.
Vásárló Milyen termékeket érdemes értékesíteni a magyar online piactereken?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 16:56
A magyar online kereskedelem folyamatosan bővül, és a piacterek egyre népszerűbbek a vásárlók körében. Az eladók számára ez hatalmas lehetőségeket kínál, ugyanakkor egy fontos kérdést is felvet: mely termékek fogynak a legjobban? A megfelelő termékkör kiválasztása döntő lehet a siker és a stagnálás között.
Vásárló Brand safety vs. bevétel: mit kezdjenek a kiadók a „szürke zónás” hirdetőkkel?
Márkázott tartalom | 2025. október 20. 10:17
A hazai online médiapiac egyszerre él meg két nyomást: az egyik az olvasói bizalom megőrzése, a másik a hirdetési bevétel növelése. A kettő általában együtt halad – amíg nem kerül szóba a „szürke zóna”. Ez az a tér, ahol a hirdető jogilag tiszta, a termékkategória nem tiltott, mégis felmerülhetnek reputációs, ízlésbeli vagy kontextusbeli kérdések. Klasszikus példa, amikor egy komoly, tragédiával foglalkozó cikk mellé fut be harsány, „garantált eredményt” ígérő kreatív. Nem illegális, csak rossz helyen van – és a kiadó márkájától idegen.
Vásárló Egyre jobb magyar autósnak lenni
Privátbankár.hu | 2025. október 20. 09:49
Megint csökkentek az üzemanyagok átlagárai, a dízelről pedig újabb jó hír érkezett.
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG